Upozornění! Z důvodu velkého vytížení nás prosím kontaktujte pouze prostřednictvím emailu podpora@kuma.cz

Just Dance 2018 (Xbox 360)

L.A. Noire Remastered - Recenze

Když se řekne Rockstar Games, tak všichni víme, že jde vždy o záruku kvality. Prakticky si nepamatuji, že by nějaká hra od Rockstaru byla nějakým propadákem. Toto studio dlouhou dobu jelo vždy jen nové pecky, ale v době v jaké žijeme, tedy v době remasterů, se ani toto studio tomuto trendu nevyhnulo. A vše začalo posledním dílem GTA V., které vyšlo rovnou natřikrát. Nyní se své vylepšené verze dočkala i detektivní open Word hra L.A. Noire, kterou jsem již jednou hrál na PC v její původní verzi. Nyní se však hra podívala na nové konzole, disponující i vylepšeními na Xbox One X a PS4 Pro. Hra vyšla také na Nintendo Switch, tedy verzi, kterou jsem preferoval, ta nakonec nedorazila, ale nic se neděje. Došla verze na Xbox One, kterou jsem mohl testnout se vší parádou rovnou na Xbox One X, tedy momentálně nejsilnější konzoli na trhu.

Upřímně nemám rád recenzování remasterů. Ale tato hra si další šanci na úspěch určitě zaslouží. Neprávem byla poměrně přehlížena hráčskou komunitou. Což si nezasloužila. Již v době svého vydání šlo o velmi výjimečný titul, který ve své době neměl obdoby. Byť o tom by se dalo polemizovat z hlediska doby zasazení, avšak nikoliv stylem, jakým byla hra prezentována. Ve většině her z této doby, tedy padesátých let minulého století, totiž hrajete za padouchy. Zářným příkladem budiž první dvě Mafie. Které jsou dozajista také klenotem herního průmyslu, tedy obzvláště díl první.

L.A. Noire je jiná tím, že zde stojíte na druhé straně barikády, tedy na straně zákona. Jste Cole Phelps, běžný policejní strážník, který sboru není jinak dlouho. Jedné noci se však vše změní. Phelps je velice nadaný policista a tak v rámci hry stoupá po kariérním žebříčku výš a výš. Kdy se dostane až do pozice detektiva a začne řešit pořádně zapeklité případy. Na začátku hry se jedná vždy o kratší případy, ke kterým se spíše náhodně nachomýtnete, ale pomůžete je vyřešit. To dá vašim nadřízeným ten impuls k tomu, aby vás povýšili na detektiva. Kromě hlavní dějové linky, která je velmi povedená a dostanete k velmi zajímavým případům,jenž vás budou nutit svým zpracováním hru doslova hltat, jsou tu i vedlejší linky například z Phelpsovi minulosti, či případ jistého psychologa, který budete sledovat v cut-scénách.

Tato základní náplň hry vám zabere poměrně slušný čas, ale pro případ, že byste si občas chtěli odfrknout od řešení největších případů vaší kariéry, je zde i řada vedlejších úkolů. Těch je kolem 40 ti a jde vždy o pomoc při nějaké náhodné události. Jako je přepadení, přestřelka a tak podobně. Jde většinou o akčnější pasáže, u nichž není potřeba tolik přemýšlet, takže jsou vhodné na odpočinek od toho složitého přemítání nad hlavními případy. A i kdybych vám ani tato dávka herního obsahu nedostačila, pak jsou v této remasterované verzi přiložena i veškerá příběhová rozšíření, která vám přidají další desítky hodin zábavy.

Jak jsem zmínil, tak hra byla neprávem opomíjena, takže je vhodné se zaměřit na to, proč byla vlastně tak skvělá a unikátní. Jistě z velké části to záviselo na dobré zápletce, silných případech a emocích, které z nich na vás dýchali. Ale to by nebylo samo o sobě nic, kdyby to nebylo dokořeněno pořádnou hratelností. Hra se odehrává ve skvěle zpracovaném otevřeném světě založeném na reáliích Los Angeles v 50tých letech minulého století, kde můžete objevovat různá zákoutí tohoto proslulého města. Ovládání ve velmi intuitivní a dobře sedne snad úplně každému. Zkrátka standart poměrů hodných studia Rockstar Games. Hlavně šlo, ale o jedinečný systém řešení případů. Kdy je potřeba nejdříve shromáždit důkazy, vyslechnout všechny osoby spojené s případem a postupně se dobrat viníka. Úspěch celého případu závisel čistě na vás. Na tom jak si dokážete spojit důkazy s výslechem, či jak dobře dokážete rozumět jazyku těla. Jelikož na tom všem závisí to, jestli zvolíte u výslechů správné otázky. Je vždy vhodné poznat, jestli mluví dotyčný pravdu, či vás tahá za nos a podle toho musíte reagovat. Systém je to výborný a dotažený k dokonalosti díky výborné mimice obličejů, která vždy věrně odráží to, jak se daná postava cítí. Každá má však svůj vlastní charakter, některé postavy jsou při lhaní, či zatajování velmi nápadné, jiné to na sobě nedávají téměř znát, či vůbec a bez hmatatelných přímých důkazů z nich nic nedostanete. Nikdy však není třeba mít úspěšnost stoprocentní, abyste se dobádali zdárného konce případu. Stačí být úspěšný v klíčových momentech případu. V případě nejistoty máte k dispozici i body intuice, které vám vždy jednu možnost, která je v daný moment absurdní vyřadí. Body intuice není těžké získat, dostáváte je za plnění případů, či za dosažení další úrovně vaší profese strážce zákone LAPD.

Posledním bodem naší recenze remasteru L.A.Noire bude technická stránka. Více do hloubky se již hře není třeba věnovat, přeci jen její jádro se vůbec nezměnilo. Hra je to svým zpracováním a kvalitami stejná jako v době své premiéry. Takže je tu vždycky jen jedna hlavní změna a tou je vizuální zpracování. Na Xbox One X hra běží v rozlišení 4K a v plynulých 30fps. Pochopitelně je tu i řada dalších věcí. Hlavně se razantně změnila dohledová vzdálenost. Také na scéně je trochu více objektů a pochopitelně je vše detailnější a ostřejší. Přes všechna tato vylepšení se však nemohu ubránit tomu, že hra přeci jen už nepůsobí tak dobře, jak působila tehdy. To nic nemění na tom, že i přes tuto výtku, jde stále o výborný titul, který je svým provedením nadčasový a každý kdo jej tehdy minul, by si jej nyní měl povinně zahrát.

Dostanu se však k jednomu zásadnímu problému, který není tak úplně problémem samotné hry, jak spíš jazykovým problémem. Vzhledem k tomu, že hra obsahuje velké množství dialogů, které je potřeba vnímat, je trochu slabinou fakt, že hra je pouze v angličtině a došlo zpětně k její lokalizaci. Což by zde rozhodně prodeji pomohlo. Jistě člověk, který s angličtinou nemá problém, tak si hru užije se vším všudy. Já si ji užíval neskutečně. Problém budou mít ti jedinci, kteří jsou angličtinou nepolíbení. Hra bude pro ně v jejím stěžejním jádru představovat menší problém. Celý zážitek je pak víceméně svěřen náhodě.

Výhodu pak budou mít ti, kteří alespoň dokáží vnímat mimiku obličejů a z nich následně vydedukovat, zda daná osoba lže či nikoliv. Každopádně jazyková bariéra může být jedním z prvků, který by vás od hry mohl případně odradit. Já jen říkám, že byste i tak měli dát hře šanci, jde o skvělý kousek herní historie, který by neměl upadnout v zapomnění. Hra by si dozajista zasloužila pokračování. A kdybyste přeci jen kvůli jazyku tápali, tak i se slovníkem to jde.

L.A. Noire je ve své remasterované verzi stále výbornou hrou, která je nyní vylepšena o několik detailů a razantně vyšší rozlišení v případě testovaného Xbox One X. Stále má co nabídnout a po stránce hratelnosti jde o velmi nadčasovou věc. Bohužel grafické zpracování i přes svá vylepšení už nepůsobí tak skvěle jako před lety. Trochu mě mrzí, že v tomto ohledu Rockstar Games hře nevěnovali trochu větší péči a pevně doufám v druhý díl. Tento remaster je tak absolutní povinností pro ty, kteří hru ještě nehráli. Ti si pak k hodnocení, klidně bod mohou přičíst, mě však hra zase až tak nic zásadního v remasteru nepřinesla.

Vloženo: 4.12.2017
Celkem hodnotilo 7 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 7 zákazníků.