LEGO Marvel Super Heroes 2 - Recenze

Podpoř náš obchod v soutěži ShopRoku 2018 Doporučujeme ...
FIFA 19
Red Dead Redemption 2
Shadow of the Tomb Raider
iTV - televizní program do počítače

LEGO Marvel Super Heroes 2 - Recenze

Kdo by neznal LEGO. Dánská firma, která ovlivnila životy desítek milionů dětí po celém světě je tu s námi již 85 let. S LEGO hračkami si navíc hrají všichni, ať jsou to děti školou povinné, či dospělí. Naštěstí už nějaký ten pátek můžeme LEGO postavičky vidět běhat po našich monitorech nebo televizích. A proto tu dnes máme recenzi na nejnovější díl z LEGO univerza na motivy hrdinů ze světa Marvelu se jménem LEGO Marvel Super Heroes 2.

Super Heroes 2 jsou akční hrou, pod kterou se podepsali vývojáři z Traveller´s Tales. Jedná se o druhý díl série LEGO Marvel Super Heroes, který vyšel před čtyřmi lety. Oba tyto díly se dají charakterizovat jako akční adventura, kdy hru hrajete z pohledu třetí osoby.

Když jsem nejnovější LEGO zapínal, měl jsem za sebou tituly jako LEGO Worlds nebo LEGO City Undercover. Obě tyto hry, ač jsou každá herně odlišná, spojovalo to, že byly vcelku dost přístupné nejmladšímu hráčskému publiku. A to teď nemyslím vizuálně, ale spíše hratelnostně a i tím, jak byly podané. LEGO Marvel Super Heroes 2 však cílí na starší publikum a to nejen na milovníky kostiček z Dánska, nýbrž i na komiksové fandy. Zde se prakticky propojují dva světy, které když se s nimi správně naloží, dokáží člověka fascinovat na mnoho hodin. Abych řekl pravdu, Super Heroes 2 od Marvelu na to mají skvěle našlápnuto.

Na začátek však musím začít menší kritikou. Je velká škoda, že noví hrdinové od Marvelu nedostali českou lokalizaci alespoň v podobě titulků. Zvláště, když LEGO Worlds ji mělo. Tímto nešťastným krokem se tak navyšuje ona minimální věková hranice pro maximální užití si a orientování se v příběhu. Ano, Angličtina zde není na nějaké vysoké úrovni, ale přeci jen v 8 nebo 9 letech, pokud budu brát věkovou hranici, si většina dětí moc anglických slovíček nepřelouská. Jenže LEGO hry jsou sice o příběhu, ale ještě více jsou o čisté zábavě. O radosti z maličkostí, ale i o detailech, o natěšenosti hráče, že uvidí své hrdiny v LEGO podobě. A přesně toto nový díl Marvel Super Heroes 2 v sobě má.

Ale vezměme to hezky pěkně popořadě. Do příběhu vás jako první uvedou komiksoví hrdinové ze Strážců galaxie. To znamená, že vaše první cesta bude v tělech Star Lorda, Rocketa nebo Gamory. A ano i zde je baby Groot. Překvapilo mě, že hra se k vám chová tak, jako byste už měli odehráno několik titulů ze světa LEGO her. Je tedy pravdou, že během hraní vám hra nabízí nápovědy, ale v podstatě jste vrženi rovnou do akce, bez jakéhokoliv tutoriálu nebo osvěty, co od vás bude hra vyžadovat. Samozřejmě, tohle mě jako tátovi od dvou malých dětí a fandovi všeho z LEGA nedělalo žádný problém a tak jsem se mohl rovnou vrhnout do akce.

Styl hraní se prakticky od minula nezměnil. Opět lze 90 procent věcí rozbít na malé kostičky, ze kterých pak získáváte LEGO penízky a pokud jich budete mít v dané lokaci dost, otevře se vám díky nim i bonusová věc. To samé platí pro sběratelské předměty, které jsou po oněch lokacích rozesety na nejrůznějších místech. K některým je potřeba i vyřešit jednoduší rébusy nebo hádanky. Někoho možná překvapí to, že ne každá hádanka lze vyřešit jednou a tou samou postavou. Tohle je ale kouzlo těchto LEGO her. Tak trochu Vás nutí do dohrání a opětovného zapnutí příběhu, avšak s jinou postavou, právě proto, abyste daný rébus vyřešili. Chápu, že to trochu může rozhodit nové hráče, kteří nemusí chápat, proč se Spidermanem nemůžete vyhodit daný objekt do povětří a hra od vás vyžaduje Ironmana. Je to opravdu čistě z toho důvodu, že vás hra nenásilně nutí k objevování nových LEGO hrdinů a následnému znovu hraní. Na její obranu ale musím říct, že ten počet hrdinů, za které můžete hrát, pokud je otevřete, je opravdu úžasný. Jsou tu velikáni v čele s již zmiňovanými Spidermanem, Ironmanem, Kapitánem Amerikou, Thorem, Grootem, Doktorem Strange, Octopusem, M.O.D.O.K.em a tak dále. Je jich tu více jak 200 a myslím si, že překvapí i velké fandy Marvelu.

Při procházení prvními úrovněmi Marvel Super Heroes 2 jsem se bál, že hra pojede ve stejných kulisách od začátku až do konce. Naštěstí to se nestalo, naopak. Hra na mě začala sypat jeden hezčí level za druhým. Pokud jste si někdy přáli, aby se světy LEGA spojily, nebo pokud jste snili o tom, podívat se do všech těch úžasných LEGO zákoutí, vaše přání byla vyslyšena.

Opravdu mě velmi mile překvapilo, jak jsou Super Heroes 2 koncipováni. Hra vám totiž zhruba v jedné třetině hraní otevře mapu se světy z LEGO City, z podmořského světa dříve známý jako Aquanauts a nebo dokonce můj z dětství oblíbený svět LEGO Castle ze středověku. Dokonce se podíváte například i na divoký Západ nebo do Egypta či Asgardu. Všechny světy jsou příběhově propojené a je jen na vás, kam se vydáte. Tady vývojáři z Traveller´s Tales odvedli velmi dobrý kus práce. Hlavně v těchto světech byste jen těžko hledali hluchá místa. Světy totiž nejsou nějak extra rozlehlé a jsou navíc poseté jednotlivými vedlejšími úkoly, které můžete nebo nemusíte plnit. Samozřejmě, pokud je splníte, tak vás čeká hezká odměna, ať už v podobě Achievementu nebo nové hratelné figurky. A že se toho zde dá sbírat a dělat dost.

Co se týče grafického zobrazení hry, tak podle mě se jedná o nejhezčí LEGO hru ze všech dosud vydaných. Postavy jsou neuvěřitelně detailní, a pokud máte doma nějakou LEGO stavebnici, která se vyskytuje i ve hře, tak vám garantuji, že v té hře je zobrazena 1:1.

Pokud bych se měl nějakým způsobem vyjádřit k hratelnosti LEGO Marvel Super Heroes 2, tak jelikož každá postava má své unikátní schopnosti, tak cítíte jak, se různé figurky při ovládání od sebe liší. Asi nejlépe se mi hrálo za Iron Mana, kdy mi velmi vyhovovalo létat několik metrů nad zemí a kropit nebohé nepřátele. Co by však, ale podle mě vyžadovalo větší péči, je kamera hry. Ta je někdy tak krkolomná, až to není hezké. Kolikrát se mi stalo, že jsem byl nucen s postavičkou zaběhnout za roh, ale kamera se nijak neposunula. Nebo pokud jsem byl uvnitř místnosti, tak si kamera vybrala tak špatný úhel, že jsem chvíli hledal, co mám vůbec udělat. Ano, po většinu času je kamera zcela bezproblémová, ale nedej Bože, abyste se dostali ve větší skupině do menší místnosti.

A zde bych rovnou navázal na AI vašich spolubojovníků. Ti se vám snaží až tak moc pomáhat, že vás dokonce kryjí vlastními těly. Ano, není nic lepšího, než když proti vám běží skupina padouchů, vy je chcete svými zbraněmi nebo super schopnostmi vyřídit a mezi vás si stoupne neohrožený člen skupiny, přes kterého samozřejmě žádný projektil neproletí. Takže několik soubojů končilo rozebráním mé postavy do poslední kostičky. Možná i proto se mi nejlépe hrálo za již zmiňovaného Iron Mana, kdy jsem ve vzduchu tyto problémy nemusel řešit.

Naštěstí LEGO Marvel Super Heroes 2 nabízí možnost kooperace, takže si celou příběhovou kampaň můžete projet i s vaším kamarádem. Kromě základního příběhu hra také nabízí režim Battle Arenas, kde můžete v malé aréně bojovat o speciální kameny proti dalším třem nepřátelům, kteří navíc mohou být ovládáni některým z vašich kamarádů, nebo v druhém módu zvaným Colour Clash, kde je hlavním úkolem zabrání co největší části plochy. Za to dostáváte body a hráč, který má nejvíce bodů logicky vyhrává.

Když tak o tom přemýšlím, tak nejnovější počin od TT Games mě překvapil. Jako by se zdálo, že Lego hry dospívají, ale přesto si v sobě uchovávají prvky hravosti a zábavnosti, nikoli dětskosti. Vyniká tak úžasná spolupráce s Marvelem, která doufám bude ještě dlouho pokračovat. Možná LEGO Marvel Super Heroes 2 nenabízejí nějaké novinky nebo převratná vylepšení, ale podle mě se jedná o kvalitní titul, který za útratu vašich vydělaných peněz rozhodně stojí.

Vloženo: 7.12.2017
Celkem hodnotilo 37 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 37 zákazníků.