Minecraft (PC)
Grand Theft Auto V (GTA 5) (Xbox 360)
Mafia 3 CZ (PlayStation 4)
SONY Playstation 4 Slim 1TB Bl... (Playstation 4)

Marvel vs Capcom: Infinite - Recenze

Poslední dobou mám pocit, že lidé nejsou děleni podle pohlaví, rasy nebo náboženství. Vypadá to, jako by se dělili na ty, kteří mají rádi hrdiny ze stáje Marvel nebo na ty, kteří preferují bojovníky z DC univerza. Když zabrousím do některých žhavých diskuzí na internetu, tak mám pocit, jako bych byl na nějakém městském derby dvou znepřátelených týmů, na místo toho, abych našel užitečnou informaci ke hře, kterou zrovna hraji. Tímto úvodem chci říct, že je dobře, že se takovéto dva světy střetnou, vyšlou do boje svoje nejlepší superhrdiny a rozdají si to tváří v tvář ve hrách, které nesou název XX vs XY. A dnes je právě ten den, kdy se podíváme na zub dalšímu pomyslnému titánovi na herním poli a tím titánem je další díl ze série Marvel vs Capcom, tentokrát s podtitulem Infinite.

Abychom neumřeli hloupí, tak zabrousíme nejdříve trochu do historie této série. Marvel vs Capcom je bojová hra, která spojuje dva zdánlivě odlišné světy hrdinů. Svět toho, co všechno vyšlo pod hlavičkou firmy Capcom, takže třeba Chris Redfield (série Resident Evil) nebo Frank West (série Dead Rising) či jeden z velikánů pod taktovkou Capcomu, sám velký Akuma (série Street Fighter). Proti nim nasazuje Marvel například Captaina Americu, Hulka, Spidermana nebo Wolverina. Za tu dobu stačili tyto dva giganti vyslat proti sobě celkem 101 bojovníků.

Za první díl tohoto klání se dá považovat titul z roku 1996 s názvem X-Men vs Street Fighter. Po světě sbíral celkem dobrá hodnocení, nicméně další tituly si vedly mnohem lépe. Například Marvel vs Capcom 3 sbíral devítkové recenze a to hlavně z řad hráčů.

Nicméně, my tu máme na posouzení nejnovější díl Marvel vs Capcom: Infinite. Jakmile někde uvidíte místo číslovky nějaký podtitul, měli byste se mít na pozoru, jelikož většinou v daném titulu nezůstal kámen na kameni. Co se týče Infinite, není to zas taková pravda, ale oproti starším dílům je tu pár změn. Dřívější tituly se vyznačovaly tím, že to byly tzv. tag teams battles. Tedy bojovky, kde proti sobě nenastupují soupeři na 1 vs 1, ale 3 vs 3. V Marvel vs Capcom Infinite je to však jinak, po celou hru jsou boje vedeny v 2 vs 2 formátu.

Dle mého skromného názoru je to cesta k tomu, jak zpřehlednit termonukleární boje, které se odehrávají na obrazovce. Někoho však zamrzí jiná novinka, kterou je úplné odstranění týmových asistencí, tedy úderů, které provádí druhá neaktivní postava na pozadí obrazovky, přičemž způsobuje poškození aktivnímu protivníkovi. Na místo toho je tu plné přepínání mezi dvěma vašimi vybranými bojovníky v aréně. Přepínat se dají kdykoli, kromě toho, kdy postava dostává poškození nebo provádí komba ve vzduchu. Jak už jsem říkal, zřejmě hodně skalních fanoušků to bude mrzet, ale naopak nováčky nebo příležitostné hráče překvapí tím, jaká neuvěřitelná intergalaktická komba se dají na sebe navázat pomocí včasného a správně načasovaného přepnutí.

Další změnou je příběh. Ten je zde vyprávěn pomocí krátkých animovaných filmečků, kterých je podle mého názoru daleko více, než v předešlých dílech. Kvalita těchto videí však není bůhví jaká, ale osobně nemůžu říct, že bych se u hlášek Spider-Mana nebo hlavně mývala Rocketa nezasmál. Videa přesně informovala o příběhu, takže jsem nestál v aréně s dvěma bojovníky a nebil se jen tak, že bych nevěděl, proč se vlastně ty hroudy svalů mlátí.

Největším kamenem úrazu pro tyto hry z východu je jejich odlišnost. Poznat japonskou hru pro většinu z vás nebude problém. Specifickými znaky jsou velké oči, velmi bujná poprsí slečen nevelkého vzrůstu nebo stříbrné vlasy akčních hrdinů, kterým je zhruba tak dvacet let, držící v jedné ruce desetimetrový meč, s kterým by si neporadil ani Marcus Fenix. Problém však je uchopení těchto her. Některé japonské tituly jsou skutečně bizarní a z velké části dochází k naprostému nepochopení u západního publika. Co se týče těchto typů her, tedy bojovek, tak japonští vývojáři si jsou moc dobře vědomi kulturního rozdílu mezi našimi civilizacemi a proto celá řada z nich je šita na míru západnímu publiku s tím, že typické japonské rysy zůstaly. A to přesně bojovka Marvel vs Capcom: Infinite splňuje. Postavy jsou mnohem více „nabušené“, než jak je znáte z jejich původních sérií, vydávají různé jekoty při provádění bojových úderů a mocných komb, ale nejsou tak ztřeštěné, jako v jiných hrách. Grafická stránka Infinite je ale i tak průměrná. Chápu, že zobrazení hrdinů napříč různými žánry je těžké skloubit, ale proč musí Captain America nebo Thor vypadat jak z nějaké kreslené pohádky a oproti nim malý mýval Rocket je zvládnutý na jedničku? A ještě k tomu dostal snad ty nejlepší hlášky z celé hry.

Je fakt, že díky změně režimu na 2 vs 2 opravdu ubylo šílených a nepřehledných bojů na obrazovce. Bohužel si tak daleko více člověk všimne toho hluchého místa kolem. Prostředí je prakticky statické a boje tak spíše svádí vaše prsty s tlačítky gamepadu, než postavy na displeji.

Když jsme u těch tlačítek, tak Marvel vs Capcom: Infinite je snad nejlepší hra pro pocit, že si připadáte jako ti největší mistři bojového umění. Hra se samozřejmě tak tváří jen na oko, ale mě osobně trvá nějakou tu chvíli, než se do určité bojovky vcítím a opravdu se jí naučím hrát a tady z ničeho nic jsem navazoval komba stylem, že v Mortal Kombat bych na toto musel cvičit minimálně měsíc. Myšleno samozřejmě v nadsázce. Ale opravdu, člověk neznalý tohoto druhu her může být jenom mile potěšen, že existuje titul, kde to alespoň trochu vypadá, že umí hrát.

Co mi zde ale vadilo, byly dlouhé nahrávací časy. Hra má totiž po každé bitvě krátký filmeček, který se načte ihned, ale za ním následuje bojová scéna, kde loading trvá okolo dvou minut. Když však takovou bitvu máte 3x do čtvrt hodiny, tak je to velmi, velmi otravné. Nehledě na to, že obyčejné nepřátele vyřídíte snad ještě rychleji a poté vás čeká filmeček a opět loading. Člověk by to pochopil u nějaké střílečky, která nabídne grafické orgie, ale ne u průměrné arénové bojové hry s průměrnou grafikou a statickým prostředím. Jenže, to jste ještě nezapnuli herní mód, kde můžete hrát proti druhému soupeři nebo proti AI, po dvou minutách jsem na původní konzoli Xbox One přestal čas počítat.

Tímto se tedy malým oslím můstkem dostávám k módům hry. Jak už jsem nakousl výše, tak je zde příběh, tedy Story mode a pak Battle mode, kde můžete bojovat proti CPU nebo proti druhému hráči na jedné konzoli, pak klasický Arcade mode a pak je tu Online mode. No a do něj jsem se za celou dobu nedostal. Nevím, jak je to možné, zkoušel jsem i nastavení, aby mi hra vyhledávala opravdu všechny soupeře ze všech regionů i s tím nejhorším internetovým připojením, ale za Thora jsem se k nikomu nemohl připojit.

Mnohé hráče však potěší mód pro trénovaní, kde se naučíte nová komba a nové triky na různých mapách a také je zde tzv. Mission Mode, kde si pro vás hra připravila různé výzvy pro všechny charaktery, které se ve hře objeví. Upřímně, jednoznačný prim zde hraje vs CPU a vs 2nd Player mode. O online modu se už raději opravdu zmiňovat nebudu.

Závěrem bych se měl zmínit o již dnes tak oblíbené úpravě hlavních hrdinů. No, tak tu zde nečekejte. Jediné, co si tak nějak můžete upravit, je barevné rozlišení vámi vybraného hrdiny. Žádné kloboučky, lady oblečky pro chlapy a jiné kravinky zde nejsou. Ještě si také můžete upravit svoje logo, ale to asi není přesně to, na čem by se někteří hráči vyřádili.

Z bojovky Marvel vs Capcom: Infinite trochu rozladěný. Abych řekl pravdu, čekal jsem víc. Hra na mě působí velmi stroze, i když je to arénová mlátička. V porovnání s Injustice 2 je jako velmi chudý příbuzný. Plus si u mě získala za přístup jít nováčkům naproti, ale nefungující Online mód, který by měl být, když už ne míchou, tak alespoň páteří každé hry, mě celkem naštval. Když to vezmu kolem a kolem, tak nejnovější díl této série od Capcomu je zklamáním pro fandy.

Hodnocení: 6,5/10

Vloženo: 3.10.2017
Celkem hodnotilo 5 zákazníků.