Upozornění! Z důvodu velkého vytížení nás prosím kontaktujte pouze prostřednictvím emailu podpora@kuma.cz

Just Dance 2018 (Xbox 360)

Micro Machines: World Series – Recenze

Kdo jako malý kluk neměl rád angličáky? No, málo kdo se najde. My dokonce s nimi vymýšleli deskové hry a užili si jako děti kupu legrace. A co kdyby někdo vzal vaše autíčka, ta by postavil na řádně šílené obývákové, či zahradní okruhy, přidal jim na záda metač min nebo špuntovku a vyslal je do boje? Zní to skvěle což? No v Codies si asi řekli, že to není špatný nápad a tak vznikla série Micro Machines, byť svou premiéru si odbyla pěkně ve 2D a jen těžko byste hru odlišili od kdejaké jiné, která neprezentovala angličáky. Jenže postupem let série nabírala na jasných rysech, které se s ní nesly až do dnes. Já si svůj první díl této série zahrál na systému Playstation 2 s Micro Machines v4 a nutno podotknout, že jsem u hry trávil řádné hodiny času plného zábavy. Od té doby jsem o žádné hře z této série neslyšel, až do posledních několika měsíců, kdy se série vrací s titulem Micro Machines: World Series a mé srdce pookřálo, že jsou Micro Machines zpět a proto jsem byl opravdu rád, když jsem mohl hru zrecenzovat.

Abych byl zcela upřímný, tak jsem byl ze hry z počátku poměrně zklamán. Mohl jsem hledat, jak jsem chtěl. Ale hra postrádá jakýkoliv šampionát pro hru jednoho hráče. Přeci jenom jsem očekával, že návrat takové série toho přinese opravdu hodně, ale opak byl pravdou a právě obsahová stránka hry je její největší slabinou, což pro mě bylo jako bych si do svého ranního kafe přidal místo cukru sůl. Hra nabízí více méně jen online závody a to v režimech Quick Game, Ranked Game a Special Events. Ještě je tu Vlastní závod, kdy můžete vyzvat umělou inteligenci a zahrát si tak sami bez nutnosti hrát s živými hráči. A to je právě ono největší zklamání. Quick Game se od Ranked liší akorát v tom, že druhé započítává vaše výsledky do žebříčků a dostáváte snáze odměny, či kredity, odemykající různé kosmetické úpravy pro vaše autíčka. Customizace autíček také není nic extra, měníte hlášky, hrobečky, barvu vašich autíček a sem tam nový skin. Což je u takové hry asi dostačující věc. Problém je v tom, že kredity dostáváte hlavně v ranked závodech a jinak sázíte na náhodu.

Aby toho nebylo málo, nebo vlastně bylo málo, tak je ve hře jen desítka autíček a desítka tratí pro závody. K tomu je zde ještě pár arén pro režim Battle. Takže tím bych měl za sebou onu osinu v zadnici nového Micro Machines. Teď se podíváme na tu usměvavou pannu na druhé straně mince. Byť je toho po stránce obsahu ve hře na můj vkus opravdu málo, tak samotná hratelnost to vynahrazuje ze spousty směrů. Jízda samotná je návyková, využití zbraní značky NERF a jejich podoba hře padnou jako ulité a tratě jsou opravdu nápadité. Jediné s čím jsem měl z počátku opravdu problém, je pohled na celý závod, který je umístěn ze shora a vždy pod stejným úhlem. Tedy je poměrně těžké ze začátku trefovat zatáčky a co hůř autíčko v jistých ohledech rovnat zpět do rovinky. Nehledě na fakt, že jsou autíčka poměrně divoká a někdy je těžké je kočírovat sami o sobě. Ještě horší je to pak v arénách v režimu Battle, kde je problém v rozhledu na celou oblast, takže je nutné si zvyknout, že orientace na nepřátele je vlastně odkázána na minimapku, tedy do chvíle než je dostanete do svého zorného pole. Bitvy jsou poměrně svižné, dobře odsýpají a hlavně je výborné, že stejnou nostalgií nejspíše trpěla celá řada hráčů, protože v lobby jsem nečekal nikdy více, než pár sekund, což je pro hru rozhodně dobrá zpráva.

Když už zde zmiňuji ony režimy v novém Micro Machines: World Series jako Battle, tak se na ně mrkneme trochu blíže. Ve hře jich opět není mnoho, ale jsou naprosto dostačující. Jde o Race, Elimination a Battle. Race je klasický závod stylu, kdo projede první cílem, vyhrál a to ve všech myslitelných herních modech. Jedná se zároveň o jediný herní režim, který není možné hrát v režimu více hráčů na jedné konzoli, což je škoda. Ani v závodě nechybí možnost použití různých zbraní.

Elimination je v podstatě také závodem, ale s tím rozdílem, že není důležité, kdo první projede cílem, ale kdo poslední zůstane na živu, nebo kdo poslední zůstane v obraze. Následně je podle pořadí vyřazení veden jaký si ukazatel pruhu vítězství, jenž musí projít pomyslným cílem. Ideální je však nekončit pořád první vyřazen, jelikož lajna se může pěkně rychle scvrkávat. Pokud se najde spousta vyrovnaných soupeřů, hlavně v režimu online, pak můžete jeden závod v tomto režimu trvat pěkně dlouho a občas to začíná lézt na nervy, proto je tento režim můj nejméně oblíbený.

Nakonec se podíváme na režim Battle, jenž jsem několikrát zmiňoval. Ten se od ostatních režimů liší tím, že se nejezdí na tratích, ale v arénách. Navíc zbraně zde nesbíráte, ale máte je již na úplném začátku. Další unikátnost tkví v samotných autíčkách, kdy každé z nich má unikátní zbraně a unikátní schopnosti, plus jednu ultimátku v případě, že vydržíte v aréně dostatečně dlouho bez úmrtí. Což bývá poměrně problém. Hra má v tomto režimu slušné tempo a málokdy se stane, že vydržíte dostatečně dlouho. I když pokud se budete jako poserové krčit někde v povzdálí, pak jistou šanci máte, na co pak ale šanci určitě nemáte je na řádný výsledek v tabulce. V tomto režimu máte několik variant pro hru, deathmatch, team deathmatch a takové capture the bomb. První dva režimy známe z každé řádné střílečky a to třetí je obdoba hry o vlajku jen s tím rozdílem, že místo vlajky se snažíte položit bombu na soupeřovo území.

Málem bych zapomněl na ony Speciální eventy. Ty se otevírají jen na určité časové okno a většinou nabízejí nějaký ten unikátní loot a úpravu vašeho autíčka a vaše hráčská úroveň také dostane řádnou injekci. Navíc je i speciální event hodnocený, takže se vám vaše výsledky započítají do hráčských žebříčků. K Ranked závodům jen to, že k jejich hraní je třeba dosáhnout 10 levelu hráče, ale to je jen tak bokem, že?

Po grafické stránce hra vůbec nevypadá zle. Hlavně tratě vypadají skvěle a nápaditost se jim rozhodně upřít nedá. To samé platí o autíčkách. Jen opět se dostávám k tomu velkému neduhu, kde si trhám vlasy. SAKRA PROČ JE TAM TOHO TAK MÁLO!!! Hra běží i velmi svižně bez jakýchkoliv zádrhelů ve frameratu, což je pro takovou hru jedině dobře. Možná tu trochu absentuje vyhlazování hran, ale co se dá dělat. Ne vždycky jde všechno hladce. Já osobně jsem rád, že taková hra po letech opět vyšla, byť mě počátky v ní vyděsily, než potěšily. Soundtrack a ozvučení celkově také nejsou nejhorší a rozhodně se do hry výborně hodí a tak není moc co vytýkat.

Celkové hodnocení

Na nové Micro Machines: World Series jsem se po oznámení opravdu těšil. Čekal jsem silnou dávku nostalgie a tu jsem dostal, byť přes poměrně studenou sprchu v rámci nízkého herního obsahu, což bylo velmi smutné. Na druhou stranu je hra po stránce hratelnosti šíleně návyková a bude se vám od ní jen těžko odtrhávat, tedy pokud se vám nedostaví jistá dávka stereotypu, což může být bez řádných obsahových injekcí další slabinou jinak zábavné hry. Potěší i nižší pořizovací cena hry.

Vloženo: 10.7.2017
Celkem hodnotilo 11 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 11 zákazníků.