7. The Last of Us: Part II (PS4)
8. Přívěsek na klíče The Last Of ... Sběratelské předměty
9. Forza Horizon 4 (Xbox One)
10. Red Dead Redemption 2 (PS4)

Mortal Kombat X - Recenze

Mortal Kombat X - Recenze

Málokterá videoherní série se dočká nějakého kulatého výročí a ještě méně jich dosáhne desátého. A těší mě, že se tohoto výročí dočkal i zástupce v řádu bojovek, které jsou bohužel na ústupu, co do jejich popularity. Avšak pevně věřím, že tato hra by zájem hráčů o tento mohla opět zvednout. Ano chápete správně, jediná bojovka, která se dočkala desátého dílu je Mortal Kombat a proto se nyní podíváme na vnitřnosti Mortal Kombat X. Ready? Fight!

Původ u DC Comics se nezapře

Jelikož je součástí této bojovky i příběhová kampaň, tak si pojďme nastínit o co v ní jde. Příběh navazuje přesně tam kde skončil předchozí díl. Opět napříč kampaní vystřídáme spoustu bojovníků, u kterých se v průběhu let vyvinul i způsob boje. Záměrně mluvím o průběhu let, jelikož některé sekvence v tomto díle jsou vyprávěny retrospektivně. Upřímně myslím, že to byl od vývojářů slušný tah. Dozvíme se tak něco o původu některých postav a také důvody, proč se například začali chovat, tak jak se chovají a co vedlo jejich mysl, ke změně svého přesvědčení. Potkáte se tak se Scorpionem během doby, kdy ještě nebyl na straně zla. Potkáme také několik nových postav z tohoto universa, které vám mohou být k chuti a také nemusí, já jsem jim upřímně na chuť nepřišel, ani včelí královně D'Vorah, nebo divoké holce a jejím mazlíčkovi v podobě Ferra/Torr.

Celkově kampaň svižně plyne, vzhledem k rychlému tempu soubojů, které jsou však neskonale efektní a dokážou si vás k sobě přikovat. Každá kapitola se odehrává s jiným bojovníkem, kdy součástí každé si projdete čtyřmi souboji. Kdy poslední kapitola vyvrcholí pořádným final battlem s temným lordem Shinnokem. Souboje jsou následně vyplněny celkem slušnými cut-scénami tvořenými v in-game grafice, pro plynulý přechod mezi hrou a filmovou sekvencí. Jediný rozdíl v tomto případě je ve snímkování. Hra samotná běhá na stabilních 60 FPS, a však cut-sceny kvůli filmovému dojmu jedou pouze v 30 FPS.

Na brutalitě se rozhodně nešetřilo

Myslím, že historie nezná brutálnější a nelítostnější bojovku, než je Mortal Kombat a jeho poslední díl brutalitu a nevýslovné vyžívání v lámání kostí dovedl k dokonalosti. Hlavním podílem na této kvalitě má grafické zpracování, které patří v tomto žánru na výsluní a nějakou dobu se na trůně tato hra rozhodně vyhřívat bude. Na různé detaily je zde kladen celkem velký důraz, hlavně co se bojovníků a prostředí týče. Pokud spustíte X-Ray kombo, pak se bude kochat detailním pohledem na praskající kosti, či trhající se svalstvo. Zní to dosti sadisticky? Možná ano, ale to vlastně není nic ve srovnání s fatalitami. Zde popustili autoři uzdu své fantasii a podávají nám brutální záběry v jejich nejryzejší podobě. Někdo by řekl, že je to až zvrácené, ale k této značce to již neodmyslitelně patří.

Samozřejmě nebyla by to ta pravá adrenalinová jízda, kdyby ke hře nebyl přibalen parádní a nabušený soundtrack, který hře ještě krapet přidává na tempu a podporuje její celkový spád. Hra vás tak naprosto pohltí, ať už zde látají oči z důlků nebo se vytrhávají kosti z těla. Tohle je totiž Mortal Kombat, ne jen tak ledajaká animovaná mlátička pro děti. A tak by se hra také měla brát. A není tak divu, že je cílená na věkovou kategorii 18+, jelikož nikam jinam ani nepatří. Takže drazí dospělí, zavřete své ratolesti do pokojů, ať je nečeká nějaká ta psychická ujma.

Who is next?!

Grafické zpracování a soundtrack jsou na slušné úrovni, ale všichni víme, že Mortal Kombat je hlavně o hratelnosti a ta zde zaujímá své právoplatné místo. Jelikož tato hra se hraje naprosto výborně a nic na tom nezmění ani fakt, že hra je poněkud obtížnější a hlavně v začátcích vám počítač bude dávat nafrak i na střední obtížnosti. Proto není od věci před spuštěním kampaně začít malým tutoriálem, který si projdete v kůži Scorpiona. Ale samozřejmě můžete spustit mod Practice a cvičti své dovednosti s jakýmkoliv bojovníkem. Vzhledem k návykové hratelnosti se vám ovládání a následná komba rychle dostanou pod kůži. Jelikož je mi Scorpion, co by postava nejblíž, většinu soubojů jsem podstupoval právě s ním.  Tedy pokud jsem měl možnost volby, protože jak jsem řekl na začátku, v kampani musíte hrát za předem dané postavy a má oblíbená postava je bohužel součástí jen jedné kapitoly.

Souboje samotné pak probíhají v typické rovině tohoto žánru. Proti sobě nastoupí najednou vždy dva bojovníci a hraje se na dvě vítězství. Avšak nemusí to být pravidlem. Následující průběh boje je pak čistě na vašich schopnostech s ovladačem. Ve hře máte na výběr z celkem slušné porce bojovníků. Celkem jich je dvacet pět a s tím, že do nich počítám i předobjednávkové DLC Goro. Vývojáři však slibují další postavy, za které si však budete muset připlatit. Ale již teď je nabídka nadcházejících čtyč bojovníků zajímavá. Jelikož mezi hratelné postavy přibude mimozemský lovec Predátor, Jason z Pátku třináctého a dvě staré tváře ze série Mortal Kombat a to Tremor a Tanya. Krom bojovníků samotných si také můžete zvolit ze tří stylů boje specifických pro danou postavu. Takže nikdy nemusí stejný soupeř znamenat i stejnou výzvu. Nebylo by to ani ono, kdyby se nedal měnit vzhled postav, ty samozřejmě disponují dalšími skiny, ale v základu je přístupný pouze jeden.  Ostatní si tak buďto zpřístupníte hraním herních modu, či
si je odemknete v kryptě.

Herních modu samotných je zde několik. Je tu klasický souboj, kdy si jen zvolíte bojovníky a pustíte se do sebe. Samozřejmostí je tu několikrát zmiňovaná příběhová kampaň a dále věže a multiplayerová klání. Věže jsou mod, který má několik variant, které se od sebe liší podmínkami v jakých bojovníci budou bojovat. Můžete tak začínat souboj pouze s mizivou mírou zdraví a vyhraje tedy ten, který udeří první, nebo se může mapa pustupně otřásat, což může vyvádět bojovníky z míry, ale variant je samozřejmě více a události jsou zcela náhodného rázu.Tedy neplatí to na Tower Classic. Tato věž se skládá z klasického soupeření v deseti zápasech, kdy ten poslední je vždy soubojem s Shinnokem a jeho následně jeho mocnější formou. Každá postava v tomto ohledu má pak jiný zakončovací filmeček a většinou se vám po splnění odemkne nějaký ten skin pro postavu se kterou jste věž absolvovali.

Multiplayer pak bude vaše schopnosti testovat asi nejvíce, jelikož není lepšího porovnání vašeho umu, než poměřování sil s živými soupeři. Bohužel první souboje nedopadli, tedy alespoň pro mě, vůbec dobře. Naštěstí mě to akorát utvrdilo v tom, jak je hra návyková, jelikož následně přišla ta chvíle, kdy jsem musel se svojí postavou trénovat, abych si následně napravil reputaci a stoupl jsem tak v žebříčku a ve své úrovni. Ano i zde stoupáte po úrovních výše. Myslím, že se jedná o jeden z prvků, který si ostatní žánry přisvojili od RPG a který se stává jejich běžnou součástí. Nakonec kromě klasického multiplayeru je zde možnost poměřovat síly i v bojích mezi frakcemi. A jak se dostat do jedné z nich? Je to jednoduché, když spustíte hru dostanete hned na výběr, ke které se chcete přidat. Na výběr je ze šesti, ale pokud by se vám náhodou stalo, že danou frakci již zastupovat nehodláte, můžete ji kdykoliv vyměnit za jinou. No zkrátka bojová hra všech snů.

Závěr

Mortal Kombat X je asi nejlepším počinem v žánru bojovek, jaký kdy poctil tento svět. Po audiovizuální stránce hře není moc co vytknout a všemu vévodí bezkonkurenční hratelnost v daném žánru. Hra se výborně hraje a disponuje výrazně návykovou hratelností. Hra se také netají svojí brutalitou a není zrovna určena slabším povahám, ale pravým hráčům mohu jen doporučit. Toto výročí jedné značky se náramně povedlo. Hra vyšla na Xbox One, PS4 a PC. Se zpožděním se mají dočkat i majitelé starších konzol.

Hodnocení? X!

Vloženo: 27.4.2015
Celkem hodnotilo 105 zákazníků.