Metro Exodus
Days Gone
Anthem
Far Cry New Dawn
Division 2

Pure Farming 2018 - Recenze

Přáli jste si být někdy farmářem? Orat pole, sít obilí a chovat nějaký ten dobytek? Ano? Podařilo se vám to? V mnoha případech nejspíše ne. Tento sen se vám však rozhodli splnit herní studia virtuálním farmařením, která v posledních letech začala poměrně rapidně chrlit jednu farmářskou hru za druhou.  Jedna z nich vždy vyšla nejlépe a to letitá série Farming Simulátor, která slaví obrovský úspěch na poli těchto simulátorů. Dlouhá léta se nenašla žádná konkurence této značky, což se rozhodli změnit v Techlandu se svým Pure Farming 2018, jenž si nyní zhodnotíme a nahlédneme do jeho hospodaření, jestli mu tam něco neutíká.

Přiznávám, že hry z oblasti farmaření nemám příliš v lásce a nejde o to, že by byly nějak stupidní, spíše jde o to, že jsou extrémními žrouty času. Což mi vždy dokázala jakákoliv hra z této oblasti a v Pure Farming 2018 tomu opravdu není jinak. Základní mechaniky vám hra odhalí poměrně rychle, ale celkově se hra rozjíždí až v pozdějších fázích, kdy už vlastníte více strojů a celkově je vaše hospodářství v prosperitě. K tomu všemu se ještě dostaneme.

Hra nabízí trojici herních režimů: Moje první farma, Výzvy a Volnou hru. První ze zmíněných režimů vás zavede do americké Montany, tedy jedné ze čtyř zemí, v nichž můžete předvést své farmářské dovednosti. Moje první farma je vlastně takovou příběhovou kampaní, či spíše vám hra minimálně dovypráví, jak jste k farmě vlastně přišli. Příběh vypráví osud jednoho chlapce, který jako malí miloval chvíle na farmě se svým dědečkem, který ji vlastnil.

Tento život se mu natolik líbil, že se vždy velmi těšil na každý moment, který tam stráví a i svému dědečkovi povídal, že by jednou chtěl být farmářem. Rodičemu však jasně sdělili, že v zemědělství není žádná budoucnost, a že by se měl věnovat jiným oborům. Jak šla léta, dědeček zemřel, bohužel v posledních letech už nebyl schopen farmu provozovat a tak se dostal do dluhů, které se svezli i s dědictvím na farmu, o kterou nikdo z rodiny s dluhy neměl zájem, tedy až na již nyní dospělého vnuka. Ten na sebe farmu nechal převést, i s jeho dluhem, jenž bude poctivě splácet.

Tímto úvodem se v režimu Moje první farma dostáváme do samotné hry. Na kontě máte nějakých 30 000 dollarů, ale zároveň se na vás přepisuje i dluh na farmy, který činí 245 000 dollarů. Tady vás i hra upozorní, že dluh bude splácen v měsíčních intervalech po 2450 dollarech. Pochopitelně je možné dluh splatit najednou, pokud danou částkou budete během hraní disponovat. Jen je si člověk musí uvědomit i fakt, že musíte nechat peníze na chod farmy a případně platy zaměstnanců. K čemuž se dostanete až po desítce odehraných hodin. Začátek tohoto režimu je velice zdlouhaví, ale zato vás hra naučí vše potřebné. Vlastně jde o zadané úkoly, které je nutné splnit, jako například v rámci příběhu nějakého rpg. Tento přístup se mi velice líbil. Je sice pravda, že jak se vše naučíte, tak hra vás už přestane navádět. Pak už si jen svou farmu budete rozšiřovat a zdokonalovat.

Minimálně z počátku není možné si vydělávat pouze tím, že se budete starat o svou farmu. Je tedy vhodné navštěvovat i okolní farmy, a zeptat je místních farmářů na pomoc. Jde minimálně na začátku o nejrychlejší způsob výdělku. Nesmíte si zapomenout přečíst podmínky úkolu. V rámci úkolu jsou vyžadovány určité stroje, takže je dobré si před potvrzením úkolu zjistit, jestli jimi disponujete, případně jestli je můžete koupit a hlavně jestli se vám to vůbec vyplatí. Je sice pravdou, že nové stroje se vám nikdy neztratí, zároveň však musíte mít vždy na paměti vaši finanční situaci. Hra sice nabízí možnost půjčky z banky, ale pak nesmíte zapomenout, že si tímto jen zvyšujete počáteční dluh. A základním cílem hry je z dluhů vymanit a uvést svou farmu ku prosperitě. Hra nabízí i poměrně rychlou možnost snížení dluhu a to tím, že po mapě budete hledat krystaly, které pokud jich nasbíráte všech 100, vám následně přidají 200 000 dollarů na vše konto.

Musím pochválit poměrně příjemné menu, které je velice přehledné a kupříkladu u takové mapy jde i dobře filtrovat a hledat místa zájmu. Rady a úkoly poté chodí pomocí emailů. Postupem hrou pak můžete z vašeho tabletu, který menu vlastně zobrazuje, i nakupovat různé stroje a provádět další nastavení vaší farmy. Pokud se dostanete ve hře dále, a vaše farma se bude dobře rozrůstat, finančně již budete poměrně nezávislí, tak je možné najímat další pracovníky, které vám s vaším úkolem pomohou, je tedy pak nutné myslet na to, že je budete muset platit, což pochopitelně něco stojí.  Opět je nutné sledovat finance a fakt, jestli se vám to vyplatí. Což už po několika desítkách hodin bude vždy.

Pomalu přecházíme na režim Výzev. Ten je vlastně založený na několika výzvách napříč všemi čtyřmi dostupnými zeměmi, pokud jste si hru předobjednali, tak jste navíc získali jako zemi Německo, takže ve vašem případě potom pěti zeměmi. Princip je jednoduchý máte zadán úkol, který ve svém popisu zahrnuje cíl, bonusový cíl a stroje k dispozici. S těmi je pak nutné cíl splnit a to ideálně v určitý čas, který může být třeba i pouhých 26 hodin, které ve hře i přes klasické nastavení času, uplynou poměrně rychle a takové osazení čtyř polí bramborami minimálně z 60%, může dát zabrat, a pokud chcete splnit i bonus, pak je nutné je zasít minimálně z 90%. A takových výzev je zde poměrně dost a jsou příjemným zpestřením hry, obzvlášť pokud se nechcete starat o farmu jako celek. V mém případě šlo o nejoblíbenější režim v celé hře, jelikož je tu jasné zadání a cíl, nic mezi tím.

Volné farmaření tedy poslední režim je klasikou mezi farmářskými simulátory. Tady si můžete nastavit počáteční podmínky hry, nejste tedy v mínusu a nemusíte splácet dluhy. Začínáte zkrátka od píky. Navíc nejste odkázáni pouze na Montanu, ale můžete hrát i na dalších místech světa jako je Japonsko, Itálie a Kolumbie, popřípadě Německo. Každá ze zemí se vyznačuje nějakou specifickou plodinou, jako třeba v Kolumbii můžete pěstovat kávu či průmyslové konopí, tak v takové Itálii z vás může být řádný vinař a v Japonsku se můžete vrhnout na třešňové sady, či rýžová pole. To sebou přináší i specifické stoje pro dané oblasti. Každá nová hra v tomto režimu může být svým způsobem unikátní. Počítám, že i většina hráčů skončí u tohoto režimu, či nejspíše jiné ani nezapne. Opět ale tato hra sní spousty času a je opravdu pro fanoušky žánru, mezi něž já opravdu nikdy patřit nebudu a tyto simulátory považuji spíše jako zpestření, když jde o recenzi, musím však na hru nahlížet z hlediska toho, pro koho je určena.

Co se týče fyzikálního modelu, ten je vlastně stejný jako v konkurenčním Farming Simulátoru, tedy hrají roli hlavně nějaké váhové parametry a tak podobně. Hra rozhodně nepočítá s tím, že byste mohli někam zapadnout, neexistuje zde nějaký viditelný model poškození, či něco podobného. Stroj je tedy možné rozbít, ale vidět to na něm nebude. Jediné co je vidět, je bláto, které na strojích ulpí. Celkově je na těchto simulátorech zatím znát, že nemají žádnou tří áčkovou produkci, což se pochopitelně odráží i na tom jak ve finále vizuálně vypadají, či jaké mají možnosti použitých enginů a tak podobně.

Technické zpracování hry je toho důkazem. Hra ve svém žánru vypadá dobře. Stroje jsou detailně vymodelovány, včetně jejich kabin. Na všech strojích se hýbe, co se hýbat má, a tak dále. Stoje působí opravdu dobře a je radost na ně pohledět. I takové zpracování stromů není vůbec špatné a vizualizace polí mi přijde ze všech simulátorů nejlepší. Trochu mě však zklamalo zpracování cest mezi poli, kdy jde jen o pouhé hnědé placky s nějakou tou texturou. Chod hry je za to velice plynulý a nikdy jsem si nevšimnul, že by se hra sekala. Rozlišení však bude uzpůsobeno původní konzoli Xbox One. Chybí zde tedy nějaká podpora silnějšího Xbox One X a je to zde znát, hlavně na absentujícím antialiasingu, takže se okolí nevyhnulo zubatým hranám. Věřím, že toto se časem zlepší a podpora výkonnějších konzolí se dostaví.

Největší budoucnost hry a její podoby pak vkládám do modů, která hra také podporuje, avšak pochopitelně žádný komunitní mod ve hře dostupný není, což je momentálně logické. Hře to však může jedině prospět. Pokud bude komunita moci přidávat i mapy, pak věřím, že to pomůže hodně. Což dokázal i konkurenční Farming Simulátor 17, kde komunitou přidané mapy jsou na úplně jiné úrovni, než ty vývojáři vytvořené. Což je však zároveň i trochu ostudné. Přesto všechno však vidím v této hře jistý potenciál v rámci farmářských simulátorů a dozajista si hra najde své fanoušky a to obzvláště v naší české zemi. Jelikož Pure Farming 2018, na rozdíl od Farming Simulátoru, disponuje českou lokalizací, což u takové hry beru jako velké plus. Ne proto, že bych nerozuměl anglicky, ale hlavně kvůli tomu, že zemědělství vůbec nerozumím a Pure Farming to dokáže poměrně dobře celé vysvětlovat.

Pure Farming 2018 jede vstříc konkurenci a bere to smrtelně vážně. I přesto, že je ve svém jádru totožný jako konkurenční Farming Simulátor, tak nabízí i něco nového v podobě specializovaných plodin pro danou zemi a tedy i strojů, které konkurence nenabízí. Technicky je zde odvedená slušná práce, avšak místo pro zlepšení zde rozhodně je, jelikož chybí i podpora silnějších konzolí. Všechny hráče u nás pak dozajista potěší i česká lokalizace, která je na konzolích dostupná. Celkově tu tak máme konkurence schopný titul, které si své fanoušky dozajista najde a v žánru jde o velmi podařený titul.

Vloženo: 15.3.2018
Celkem hodnotilo 81 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 81 zákazníků.