6. Sluchátka Xiaomi Mi True Wirel...
7. Forza Horizon 4 (Xbox One)
8. Red Dead Redemption 2 (PS4)
9. SONY PlayStation Plus Card 365... (PS4)
10. SnowRunner (PC)

Report - Prezentace Rise of the Tomb Raider (Praha 14.9.2015)

Dne 14.9.2015, což mimochodem bylo pondělí, se v pražském sídle společnosti Microsoft konala prezentace hry Rise of the Tomb Raider na platformě Xbox One. Hru přišla prezentovat samotná PR manažerka společnosti Crystal Dynamics, Meagan Marie. Tato prezentace však měla jedno velké ale. Pokud jste totiž neoplývali, alespoň částečně, anglickým jazykem, pak se vám prezentace smrskla jenom na ukázku ze hry samotné. Naštěstí toto se mě netýkalo a tak jsem pečlivě naslouchal všem informacím, které Meagan chrlila v neskutečném množství. Bylo u ní zkrátka vidět, že je z hry nadšená a to v tom nejryzejším slovasmyslu. Během chvíle jsem také měl zjistit proč.

Už v prvních několika minutách hraní mi bylo jasné, že před sebou mám vynikající herní počin. Scenérie  byly úchvatné a byla radost na ně pohledět. O kvalitě grafické zpracování tak padla veškerá pochybení. Hra se má zkrátka k světu a to se jednalo o pouhé demo, které jste mohli vidět i vy a to při konferenci Microsoftu na Gamescomu. Musím říct, že v Crystal Dynamics tentokrát kladli důraz hlavně na detaily a to v plné parádě. Pokud jsem například šplhal po římsách, pak z nich padal prach. A co takhle lézt po otevřených skalních hrobech? Pak jste se mohli dočkat padajících lebek, či kostí. Opřené staré mrtvoly také nevydržely v sedě, když jste se rozhodli, že projdete příliš blízko a "omylem" o ně zavadíte. Předměty zkrátka nejsou jen okrasou prostředí, ale skutečné modely jenž je možné posouvat, hýbat s nimi a tak podobně.

Ona celkově interakce s různými předměty je na dosti vysoké úrovni a její využití můžete uplatnit například v boji. Ne, že by boj byl nějakou nutností. Hru lze podle všeho projít s minimem mrtvol za zády. Ale přeci jen tu máme nějakou bojovou evoluci. Hlavně co se týče způsobu boje. Nyní můžete využívat stromů, řek, močálů, střech, no v podstatě všeho co vás napadne. Technika souboje se také trochu pozměnila a Lara tak může využívat i nových skillů, jako jest jaká si možnost zabít jedním šípem více cílů. V tu chvíli jsme si všichni říkali: "WTF? Co to jako má být a kde je ta realističnost". Nakonec Meagan tuto situaci bleskurychle vysvětlila, takže nebylo pochyb o tom, že ví o čem mluví a nedošlo tak na to hrozné zakecávání a okecávání. Tento způsob zakřiveného výstřelu byl používán Mongolskými nájezdníky a pravděpodobně se tuto techniku postupem hrou Lara také naučí.

Gameplay ukázka z prezentovaného dema

V hratelné ukázce jsem si tak mohl všimnout tří kultur, které budou ve hře zastoupeny. Jedná se o řeckou, ruskou a již zmíněnou mongolskou kulturu.  Budou zde tak rozlišovány tři staré jazyky v nichž budou hádanky řešeny. Počet hádanek a puzzlů má být mnohonásobně vyšší, než v restartu z předminulého roku. Stejně tak počet hrobek a celkově rozsah hry má být minimálně trojnásobný oproti svému předchůdci.  Následně poté, co jsem se dostal domů, jsem se neubránil srovnání s tímto přechůdcem a tak jsem nastartoval svůj Xbox One a Definitivní Edici Tomb Raider a ono světe div se, rozdíly jsou vskutku znatelné a v jistých a nezpochybnitelných faktech dosti markantní. Co z toho všeho tedy vyplívá? Těším se na nový ročník mnohem více, než kdy předtím a to i přes jistý fakt, že se hra může připodobňovat svým vzezřením Hollywoodským trhákům. Teď už jen nezbývá nic jiného, než si počkat do listopadu, kdy hra na Xbox One vychází.

Vloženo: 15.9.2015
Celkem hodnotilo 123 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 123 zákazníků.