BLACK FRIDAY

Assassins Creed: Origins (PlayStation 4)
Farming Simulator 2017 - Plati... (PC)

South Park: The Fractured but Whole – Recenze

Ministerstvo zdravotnictví varuje – Tato hra obsahuje spoustu násilí, sexu a vulgarismů a proto by ji neměl nikdo hrát. South Park, to je fenomén sám o sobě, kdo by neznal partu potrhlých děcek, které pro sprosťárnu nejdou daleko. On celý seriál je dosti vulgární, plný násilí a různých narážek na menšiny. Je třeba v něm něco brát s rezervami. Podle seriálu před pár lety vznikla i velmi povedená hra South Park: The Stick of Truth. Ta je obsažena v HD verzi i v pokračování, kterému se budeme dnes věnovat, tedy South Park: The Fractured but Whole. Hru před vydáním provázela spousta odkladů, jelikož nám měla poctít svou přítomností již někdy začátkem roku 2016. Vývojáři potřebovali spoustu času na vyladění některých prvků hry. Tak je třeba se na to řádně podívat Buttholes.

Děj pokračování začíná v podstatě ještě během hledání onoho klacku pravdy, než si Cartman všimne letáku, kde se hledá kočka. V tu chvíli mu rupne v bedně a rozhodne se stát superhrdinou potírajícím zločin. Boj o královskou korunu je přerušen s tím, že ta hra již není cool, a že je nutné najít a zachránit ztracenou kočku. Během děje se dočká řady pošahaných zvratů a událostí, které by mladší publikum asi nemělo vidět. Upřímně nalijeme si čistého džusíku. Tahle hra přes svůj animovaný vizuál rozhodně není pro děti. Je jasné, že některá děcka nebudou chtít hrát klaďase, takže je tu i řada záporáků. Nechybí tu psychopat, holčičí gangy, grázlové, či další bandy dospěláckých pobudů.

Občas narazíte na nějakého toho úchylného kněze prahnoucího po malých chlapečcích. Jo, je to hodně zvrácené, ale zároveň zatraceně zábavné a vtipné. Důležitá ingredience pro zábavu? Nesmíte být suchaři. Nový South Park si po stránce dialogů, cutscén a výjevů samotných nebere žádné servítky a konečně není cenzurovaný! Což byl hlavní neduh evropských kopií her z předchozího dílu. Takže o nic nepřijdete, takže třikrát sláva mocnému Coonovi!

Coon je Cartman, ten se považuje, jak jinak, za nejlepšího a nejmocnějšího superhrdinu světa. Má řadu super udělátek a fešnou motorku a pro tvou postavu vymyslí parádní původ. Tedy až si ji vytvoříte. Vzhled je ze začátku poměrně omezený a nejvíce se tak vyřádíte hlavně s výběrem účesu, brejliček a dalších blbinek. Nyní davejte pozor! Obtížnost hra rozlišuje podle barvy vaší pleti, takže když si dáte čistého bělouška, tak hra bude lehčí, ale jestli prahnete po sadomasochismu, tak si vyberte černouška. Hra vám bude velice ráda házet klacky pod nohy a bude hlavně obtížnější. Už jen na začátku bude těžké sehnat dostatek selfie s obyvateli města, jelikož co si budeme povídat, městečko je plné rasistů. No a až projdete v úvodu tím super epickým soubojem s drakem a dostanete se do Catmanova, tak si můžete vybrat typ svého superhrdiny. Na výběr máte tří možností: rychlíka, extra silného, nebo energetického. Každý má své specifické schopnosti, které se vám postupem hrou budou vylepšovat a posilovat. No ale konečně se dostáváme na to Cartmanovo vyprávění, jak jste k schopnostem přišli.

Je to typický příběh jedné bouřlivé noci, kdy slyšíte výkřiky z pokoje rodičů. No a nejde to jinak, než že váš dům byl přepaden a vy v tu chvíli zjistíte, že máte superschopnosti. Po porážce zlodějů, se rozhodnete zkontrolovat své rodiče a to co uvidíte, vám na dobro změní život. Zbytek si domyslete, nebo lépe hru si zahrajte. O dalších podrobnostech svého superhrdinského života se budete dozvídat dalším postupem hrou. Což bude ještě nadále upravovat vaše atributy. Ve škole třeba zjistíte vaše pohlaví, v dětském dívčím klubu zjistíte, co je vaším kryptonitem a tak dále. Hra toho nabízí v tomto ohledu poměrně dost.

S tím se pojí i další aspekt hry a to jsou tituly. Titulů je tu tolik, že vyjmenovat je snad ani nejde. Ale získáváte je prakticky za cokoliv. Vybíráte popelnice? Dostanete titul řádného bufeťáka. Rádi prdíte do mísy? No i za to získáte pěkný titul. Jak říkám, titulů je spousta, můžete sbírat součástky, craftit věci, mlátit kolemjdoucí, sbírat čísla japonských časopisů s teplými hošíky. Za vše získáte úroveň nějakého titulu a každá další úroveň vás něčím odmění. Ideálně zkušenostmi pro celkovou úroveň. Postupem hrou budeme nacházet i řadu kostýmů, ale ty plní pouze kosmetickou roli, ale na druhou stranu chcete, aby byl váš hrdina něco extra, takže proč i fešně nevypadat že?

Všechny údaje o vaší postavě a další důležité položky najdete ve svém „smartfounu“. Jo, i malé děcko „ajfouna“ má. Jak jsem řekl, zde najdete vše o vaší postavě, ale i další důležité věci, jako mapu s úkoly, rafting (jo dají se tu kutit superhrdinský věcičky), amulety, coonstagram a inventář. Amulety jsou poměrně důležité, jelikož vám pomáhají zlepšovat vaše schopnosti, čím na vyšší úrovni vaše postava bude, tím více jich můžete použít. Amulety lze i vyrábět v rámci craftění, ale k tomu je potřeba disponovat řadou věciček, takže je nutné obravdu pečlivě vybírat všechny šuplíky, popelnice, poštovní schránky, či kufry auťáků. No jo, prd superhrdina, ale pěknej chmaták je ta vaše postava, ale kupodivu to vůbec nikoho neirituje, ani matku vašeho kamaráda i přesto, že na hlavě máte místo masky její podprdu. Coonstagram je pak plný různých statusů, a některé z nich vám mohou dát vodítko k nalezení oné ztracené číči, jelikož se všichni hrdinové z města dělí o svá vodítka. Sem tam tu najdete nějaké přežblebty, ale hlavně spoustu selfie. Také si přes Coonstagram můžete prohlédnout svoje followery. Ty je opravdu důležité sbírat, jelikož někdy bez nich nepohnete ve hře dál. Možná je to prvek, který mi tu trochu vadí, ale to bylo jen z počátku, přeci jen je si třeba uvědomit, že správnej superhrdina musí být slavnej, jinak je to celé špatně.

Nový South Park: The Fractured but Whole je opět řádným rpgčkem a zabere vám několik desítek hodin jej dohrát. Kromě základní dějové linky je zde i spousta úkolů. Je tedy pravda, že často jde o to něco přinést nebo nasbírat. Ale to sbírání je spíš součástí collectible challenges. Ale kromě toho je tu samozřejmě nutné stoupat po úrovních a vylepšovat postavu, jak jsem zmínil výše. Důležité jsou v také hře také souboje a ty jsou zde velmi chytlavé. Opět jako v předchozím díle jde o tahové souboje, kdy správně načasovaným stisknutím tlačítka A danou schopnost ještě posílíte. V rámci soubojů je dobré sledovat, proti komu stojíte. Pokud jde o partu lidí, kteří jsou vaším kryptonitem, tak souboj s nimi bude pro vaši postavu těžší. Naštěstí máte na většinu soubojů na pomoc až tři další parťáky hrdinů. Ty si můžete do soubojů vybrat přes váš telefon a to i před samotným soubojem a vybírejte pečlivě, hlavně v pozdějších fázích hry, kdy můžou být souboje těžší a vyžadovat nějakou tu strategii. Určitě souboje nejsou jen o tom, mačkat jeden útok a sem tam vypít lektvar. Každý hrdina má i neútočné schopnosti. Některý může vytvořit před spřátelenou postavou štít, jiný umí léčit a třetí třeba nepřítele řádně vyf****** a ten je pro další kolo slabší. Navíc během souboje se vám nabíjí ultimate bar, když jej naplníte, tak můžete spustit pořádnou ultimátní schopnost s ničivými účinky. Průběh soubojů je opravdu zábavný, vždy když vidím ty vymlácené zuby nebohých nepřátel v provedení, které vám dá jedině South Park, nelze se nesmát.

Po technické stránce nelze hře nejspíše nic vytknout. Ono co by tak takto stylizované hře mělo jít vytknout. Hra běží jako hodinky při plném rozlišení a s vizuálem naprosto vyhlazeným a věrným své seriálové předloze. Člověk zde nenarazí na nějaké dechberoucí scenérie, ale bude se u animací a filmečků patřičně bavit. Nejlepší na tom celém je původní originální dabing, bez něj by hra ztratila své kouzlo, svou osobnost, svou tvář. Dokonalost dabingu a dialogů poznáte hlavně pozdějších fázích hry, kdy vše nabere pořádné grády a budou na vás chrleny hlášky za hláškami. Je sice trochu smutné, že jde o jedinou z nových her od Ubisoftu, které se nedostalo české lokalizaci. Je tedy pravda, že řada výrazů snad ani český překlad nemá, ale je to škoda. Já jsem tedy problém s angličtinou neměl, ale věřím, že spousta místních, by byla radši. Ale to určitě nemůžu brát jako nějaký zápor hry. To určitě ne. Technicky jde tedy o vytříbený kousek.

Možná si říkáte, že tu hru vlastně nikde nehaním, ale ono ji není ani moc kde hanit. Jediné co, by vás po čase mohlo dostat do stereotypu, jsou právě ony zábavné souboje, které byť opravdu baví, tak staví stále na stejném konceptu, což někomu může po stopadesáté zkrátka přijít ohranné. Také je fakt, že vývojáři již nejspíše neměli moc práci s tvorbou prostředí, jelikož městečko je téměř totožné s tím, které bylo v předchozím díle. Jistě se okolnostmi změnilo, ale základ domů a prostředí měli vývojáři prakticky hotový a proto je mi záhadou, proč měla hra tolik odkladů, ale to je tak bokem. Zase na druhou stranu si cením toho, že za cenu jedné hry, získám i první díl, který byl také velmi zábavný a sbíral vysoké známky v recenzích.

South Park: The Fractured but Whole je řádným nástupcem svého předchůdce. Neztratil nic ze svého kouzla a je stále napěchovaný vtipem, oplzlými řečičkami a další várkou narážek a urážek, zkrátka vším co máme na značce South Park rádi. Technicky hře není co vytknout a opět nabízí jedinečný originální dabing všech postav. Přináší také upravené a opět návykové souboje, které zároveň mohou být i jistou Achillovou patou celé hry, jelikož se může časem dostavit stereotyp. Takže pokud chcete slyšet příběh o záchraně jedné kočky, tak není nad čím váhat, obzvlášť když jako bonus získáte i epický příběh o Klacku pravdy.

Vloženo: 26.10.2017 | Aktualizováno 30.10.2017
Celkem hodnotilo 12 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 12 zákazníků.