Upozornění! Z důvodu velkého vytížení nás prosím kontaktujte pouze prostřednictvím emailu podpora@kuma.cz

Just Dance 2018 (Xbox 360)

Spintires: MudRunner - Recenze

Značka Spintires je s námi již nějakou dobu. Od svého počátku v programu Early Access si hra dokázala vytvořit poměrně širokou základnu fanoušků. Avšak do dnešních dnů byla hra určena pouze hráčům na PC. Což se nyní změnilo s vydáním upravené verze nesoucí název MudRunner. Tato vylepšená verze se tak dočkala vydání i na konzolích. Jestli je tato verze opravdu řádně vylepšená jsem se rozhodl zjistit. Přeci jen v základní hře jsem nějakou dobu strávil a měl jsem k tomu i odbornou výpomoc profesionálního řidiče. Tuto výpomoc jsem pochopitelně neodmítl ani nyní.

Nová vylepšená verze MudRunner slibovala vylepšenou fyziku a grafické zpracování. Je toho pochopitelně více, ale začneme zlehka, nikoliv však něčím nepodstatným. Na první pohled se to nemusí zdát, ale změn je poměrně dost. Hlavní změnu jsem zpozoroval v nasvícení scény a na přidané intenzitě různých efektů, jako je dým od výfuků, zablácení kol, či zvedající se mlžný opar po ránu. Změnou prošly i samotné modely vozidel. Ty jsou nyní mnohem detailnější a je na nich daleko více rozpoznat různé míry opotřebení, ale to hlavní je, že oproti původní verzi je možné konečně přepnout přímo do kabiny vozidla, jo to v původní verzi zatraceně chybělo. Naproti tomu jsou zde vidět i jisté rezervy, třeba že zrcátka nic neodrážení, což je škoda a mělo by se na tom rozhodně zapracovat. Po technické stránce není hře moc co vytknout, běží velmi dobře a prakticky po celou dobu hra jela na původní konzoli Xbox One krásných 60fps a bez zubatých hran. Toto cílení na vyšší framerate rozhodně vítám.

Fyzikální model hry zase tak velkou změnou neprošel, vozidla se prakticky chovají vůči prostředí stejně, jako tomu bylo v předchozí verzi Spintires. Zase to neberte špatně, už původní hra simulovala vůz vůči prostředí velmi dobře. Hodně záleží na tom, jestli hrajete v základním herním modu, či v hardcore modu. Základní režim vám nějaké ty chyby občas odpustí, třeba diferenciál toho snese více, než by tomu bylo ve skutečnosti, občas vám v terénu odpustí i to, že si zapomenete zapnout pohon všech kol. Musím tedy upozornit, že ne každé vozidlo ve hře výše zmíněnými funkcemi disponuje. V hardcore modu je toho poměrně více co si hlídat. Musíte využívat diferenciál, kde ho je třeba využívat. Velmi podstatné je sledovat kudy vlastně jedete, váha vozidla hraje zásadní roli, ale opět neříkám, že by tomu bylo v základním režimu jinak, vyhlédnete si moc měkké promáčené podloží a v cuku letu můžete přepnout do jiného vozidla, kterým to první vytáhnete. Při takovém brodu řeky je také nutné pečlivě vybrat místo přejezdu, jinak vůz utopíte a můžete se s ním pomalu ale jistě loučit. Není od věci sledovat poškození vozidla, tedy opět hlavně v hardcore modu, pokud je vozidlo moc poškozené, pak rádo „chcípá“, či nemá dostatečný výkon něco vyjet. Podstatné rozdíly v hardcore modu, oproti základnímu, je to, že nelze používat rychlé nakládky a vykládky, musíte si vše poctivě udělat sami. Pokud ve Spintires řeknete hardcore, pak to hardcore je a je jen pro ty hráče, kteří milují výzvy a ty, jenž mají všechno nejraději co nejvěrohodnější.

Hra disponuje třemi herními režimy. Ten hlavní můžeme používat za jakousi kariéru, jde tedy o single player. V tom máte k dispozici 9 map, v nichž musíte plnit různé úkoly, které vám následně odemykají nová vozidla, těch je oproti původní verzi o nějakých 13 kousků více a je jich tedy kompletně devatenáct, ale zase původní verze pro PC podporovala komunitní tvorbu, což tady zatím nejde, nebo spíše zatím u té konzolové, bylo by dobré, kdyby toto bylo do hry později přidáno. Ale zpět k tomu hlavnímu. V prvním herním režimu je tedy devět map, ale z počátku je odemčena pouze jedna, plnění výzev na ní, vám postupně odemyká ty další, a jak jsem již zmínil, i jiná vozidla. Výzev, či úkolů chcete-li, je na jedné mapě opravdu požehnaně, což vám dává pěknou dávku hodin na každé z nich, klidně můžete na jedné, hlavně v hardcore modu, strávit i několik desítek hodin, což není málo, když si to tak vezmete jedno dohrání všeho v režimu single playeru vám může zabrat klidně i sto a více hodin.

Další režim, který hra disponuje, jsou Challenge, tento režim je v této verzi novinkou, jelikož původní verze jej neobsahovala. Jde o další přidanou hodnotu, která vám přidá další hodiny hraní navíc. Jak již z názvu napovídá, jde o výzvu. Těch je zde poměrně dost a je pochopitelné, že v každé z jednotlivých challenge máte jeden hlavní úkol, ale celou jednu challenge lze dokonči na tři hvězdy, kdy splnění hlavního zadání, vám dá pouze jednu hvězdu a odemkne další challenge. K těm zbylým dvoum se dostanete plněním postraních úkolů, těmi může být prakticky cokoliv, například dojet bez poškození, naložit si materiál ručně, a tak podobně. Rozhodně se i u tohoto režimu dá vcelku vyřádit a to opravdu nejsou fanoušek simulátorů, ale miluju řádění v terénu, čehož se mi v této hře dostává dosytnosti.

Posledním režimem je multiplayer, ten tu určitě není do počtu. Jde o podobnou experience jako v single playeru, akorát si danou hru můžete užít až ve čtyřech hráčích. Mise se vám následně budou plnit o něco lépe, přeci jen si pak můžete rozvrhnout, kdo se do čeho pustí a hlavně, když se vám auto zahrabe, či jej utopíte, stačí říct kolegovi na drátě, ať vás dojde vytáhnout. Je to rozhodně lepší, než třeba jet přes celou mapu znovu, tedy pokud zrovna operujete na jejich druhém konci. Také se stačí domluvit a kolega vám přijede s cisternou, mezi tím co vy budete ládovat do auta klády. Alespoň tak jsem to dělal se známým, který se v lese s nákladními auty něco najezdil. Je fajn mít něco takého s první ruky od profesionála, člověk si pak nepřijde jako úplný král jelimán.

Nakonec nebylo recenzování této vylepšené hry až takové peklo, jak jsem si původně myslel. Hra dozajista doznala řadu změn a úprav a dozajista jenom k lepšímu. Hlavně s profíkem se to hraje přeci jen trochu jinak, sem tam skočí nějaká ta historka z dřívějšího fungování a hned je o poznání veseleji, než když se takovou hrou pachtíte sami a vlastně nevíte, co od ni pořádně očekávat, obzvláště pokud těmto simulátorům úplně neholdujete. Takhle přeci jen je šance nějaké to kouzlo v nich objevit.

Spintires: MudRunner vylepšuje prakticky vše, co nadnesla původní verze. Vylepšeno bylo prakticky vše od grafického zpracování až po fyzikální model a herní mechanismy. Hra dostala i řádnou injekci nového obsahu, kterým vévodí třinácka nových vozidel a několik map navíc. Dozajista potěší i nový herní režim Challenge, který předchozí verze hry postrádala. Hře prakticky není moc, co vytknout a to hlavně pokud jste fanoušky simulátorů a jako já řádění v terénu. Tahle hra si zkrátka získá i nehráče simulátorů. Rozhodně potěší i nižší pořizovací cena. Jedinou výtku bych tak měl k jistým rezervám v pohledu z kabiny, které by ještě nějakou tu péči zasloužily.

Vloženo: 14.11.2017 | Aktualizováno 29.11.2017
Celkem hodnotilo 14 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 14 zákazníků.