6. NHL 20 (PS4)
7. Minecraft (PS4)
8. Mafia Trilogy (PS4)
9. Call of Duty: Black Ops Cold W... (PS4)
10. Far Cry 5 (PS4)

Tekken 7 - Recenze

Víte, už od prvních chvil, co jsem začal instalovat hru Tekken 7, jsem byl v rozpacích. Hra uvádí, že bude zabírat zhruba 40 GB místa na mém disku a já jsem stále nedokázal pochopit proč. Ale říkal jsem si, že poprvé Tekken 7 bude šlapat na enginu Unreal 4 a ten si něco vezme. Proč se ostatně také strachovat nad hrou, která má letitou tradici, zvlášť když ji vyvíjí firma jménem Namco Bandai. Tekken je přeci mezi bojovkami klasikou, nekorunovaným králem a sázkou na jistotu. Ráno vždy vyjde slunce a Tekken je nestárnoucí zárukou zábavy. Alespoň takto to vždy platilo. Tekken v překladu znamená Železná pěst a já jsem právě od něj dostal tvrdý direkt.

Hraji hry přes dvacet let a v mlátičkách jeden na jednoho se považuji za vcelku normálního hráče, pro kterého není velkým problémem se do dané hry vžít. Ano, tento typ her není mým denním chlebem, takže v nich nemám odehráno asi tolik, co v FPS hrách, ale jak už jsem říkal, nemám s nimi prakticky žádný problém. Už jen pro to, že jsem na starších dílech her Tekken vyrůstal. Tyto díly se od ostatních her lišily tím, že nutily hráče přemýšlet, najít si svůj vlastní rytmus a styl. Nechtěly od vás, abyste jen bezduše mlátili do tlačítek a sledovali nahodilá komba. Tekken vždy vyžadoval rozmyšlené kopy, páky, přehozy a hlavně úkroky a bloky. Jenže to, co jsem spustil před několika dny, mi přišlo jako špatný vtip.

Jako první spouštím ve hře Tekken 7 příběhový mód a těším se na další pokračování ságy rodu Mishima. Příběh je vyprávěn skrze reportéra, který kvůli nové světové válce přišel o svou ženu a dítě a rád by odkryl tajemství, která stojí za korporacemi Mishima Zaibatsu a G Corporation.

Bohužel už při úvodním animovaném filmečku Tekken 7 lehce klopýtá. Filmečky, díky kterým je příběh vyprávěn, se totiž sekají a to jak ty kreslené, tak i ty vytvořené v ingame enginu. Ze začátku jsem si myslel, že je to mou konzolí, jenže po restartu a následném spuštění hry se dostavil stejný neduh. Nicméně, po úvodní hodině „hraní“, kdy mě měl nový Tekken provést základními mechanikami boje zjišťuji, že jsem se rval všeho všudy asi třikrát, zbytek jsem koukal na sekající se animované postavičky. K mému úžasu jsem po další hodině hraní zjistil, že hra je velmi nevyvážená a že i když hraji na střední obtížnost, tak v soubojích s hlavními postavami dostávám celkem na frak.

Se skřípěním zubů, jak mých, tak i těch herních, protože hra postrádá vyhlazování hran a většina efektů je buď snížena na minimum, nebo zde vůbec nejsou a s posledními dvěma hodinami, kdy jsem bojoval dvakrát a zbytek byly opět sekající se filmečky, jsem se dostal na konec, abych zjistil, že celý ten boj vyzněl do prázdna. Ano, toto byl, prosím, takzvaný Story mode. Za čtyři hodiny v něm strávené zjistíte, že Tekken 7 nerozumí buď vám, nebo vy jemu. (Pozn.red. Na Xbox One S jsme nezaznamenali sekání filmečků, za celou příběhovou linii to sebou škublo 2x)

Ale to je v pořádku, přeci jen si tento druh her lidé nekupují kvůli příběhu, ale kvůli tomu, aby se skvěle pobavili nad možnými a nemožnými komby jednotlivých postav, nad jejich skvělým zpracováním a nad souboji proti živým protivníkům.

Jenže z nějakého důvodu i v tomto směru Tekken 7 začíná pokulhávat. Hra nabízí 38 hratelných postav (zdravíme medvědího bojovníka Kuma). Každá postava má v nabídce necelých 100 různých komb a nutno podotknout, že některá jsou prakticky nezapamatovatelná a většina z nich je hlavně v běžném zápase nepoužitelná. Ale co se týče nabídky, tak ta je opravdu dost pestrá. Nově také přibyl tzv. Rage Mód. Jedná se o stav vaší postavy, který lze aktivovat ve chvíli, kdy má hrdina velmi málo zdraví. Po aktivaci jeho údery a komba dostanou několikanásobně vyšší účinek poškození. Bohužel aktivací tohoto módu se vystavujete riziku, že pokud nepřítele nedobijete, a jemu zůstane malé procento zdraví, tak on si tím pádem aktivuje svůj Rage mód, a tak vás dodělá, tedy vyhraje. Na tento způsob boje se můžeme dívat ze dvou úhlů. Buď autoři chtěli přidat další prostor pro taktizování a plánování, kdy asi tak bude vhodné Rage mód zapnout, a nebo z toho druhého úhlu pohledu se jedná o zbytečnou a nevyrovnanou featurku. Tady bych se spíše přikláněl k tomu prvnímu. Myslím si, že autoři chtěli vnést do hry trochu oživení i toho vzrušení, ostatně podobný mód funguje již ve hrách ze série Street Fighter. Další velkou změnou oproti minulým dílům je také nově takzvaný Power Crush, tedy schopnost ustát protivníkovy silné údery, aniž by vás dostaly na kolena. Jedná se o fajn věc a určitě ji budete využívat, zvláště když vás protivník zažene do rohu a vám nezbývá nic jiného, než se jen krýt.

Abych to vzal trochu obecně, tak co mi přijde v nastavení tlačítek jako nehoráznost pro 21. století, je nemožnost mít krytí namapováno na stisk jediného tlačítka. S tím jsem se pral od začátku. Postava má pěkné pohyby, základní tlačítka máte rozděleny na levé a pravé končetiny, takže pohyb úderů je uvěřitelný. Možná mi přišlo, že úkroky do stran jsou trochu pomalejší, než bych sám potřeboval, ale jde spíše o věc vkusu a stylu hraní. Souboje jsou za většinu postav rychlé, nic se zbytečně neprodlužuje.

To je na jednu stranu dobře, ale na tu druhou mám pořád pocit, jako by této hře něco chybělo. Něco, co mají ostatní bojovky a co se mi na nich líbí a drží mě to u nich. Jsou to takové ty efektní věci typu prohození protivníka skrz zeď nebo shození ho z výškové budovy a během volného pádu s ním provést fatální komba nebo rovnou i souboj, který by se neodehrával jen pomocí přednastavených sekvencí a tlačítek. Něco, abych řekl WOW. Něco, co mě zvedne ze židle a já budu chtít vyzkoušet novou a novou arénu či oblast. To se zde neděje. A není to jenom kvůli celkem konzervativnímu soubojovému systému, ale i kvůli grafickému zobrazení, jak už jsem zmínil výše v tomto článku. Když máte rok 2017 a vaše hra vychází na skvělém Unreal Engine 4, tak si dle mého názoru nesmíte nebo lépe řečeno neměli byste si dovolit, vydat hru, která je okleštěná prakticky o jakékoliv grafické detaily a ještě k tomu se v nenáročných scénách seká. Celkově je hra strašně špatně optimalizována, jelikož například nahrávací časy online soubojůjsou nesmírně dlouhé na tento typ hry. Vždyť co se nahrává, jedna aréna, dva protivníci, nějaké to pozadí a hotovo. Ještě bych byl ochoten překousnout první nahrávání, ale pokud vy nebo váš soupeř požádá o opakování zápasu, to znamená, že zůstáváte v lobby, tak přeci nemůžete celé to nahrávací martyrium podstupovat znovu.

Jediná spása pro Namco Bandai je ta, že dle posledních zpráv autoři pracují na opravném patchi, který by měl řešit nestabilitu online zápasů a připojování do nich. Ano, čtete správně, nestabilitu. Hra mě ve třiceti procentech případů vykopla a ne proto, že by hráč na druhé straně odmítl jít se mnou do souboje, ale proto, že čas pro připojení vypršel nebo že hra nebyla synchronizována. A to, že občas online souboje zalagují nebo dokonce spadnou, jak se mi již párkrát stalo, to už ani nestojí za řeč.

Jenže toto všechno je hrozná škoda. Hra měla dle trailerů slušně našlápnuto, ostatně menu hry je zvládnuto nádherně. Moc mě baví i to, že autoři do hry implementovali i dřívější cut-scény ze všech Tekken her, což je úžasné a pro ty, kteří minulé díly nehráli, to bude velmi příjemný benefit. Také oceňuji pěknou customizaci vaší postavy, kde si skutečně vyhraje každý.

Abych byl upřímný, u nás v redakci se nedokážeme shodnout, zda jsme hru Tekken 7 špatně pochopili, zda ji hrajeme nějak jinak nebo zda jsme očekávali úplně něco jiného a je tak chyba na naší straně, že nás nebo spíše konkrétně mě, nový díl Tekkena moc neoslovil. My moc dobře víme, jaká hodnocení dostával tento titul ve světě a i proto mě štve, že nejsem na stejné vlně jako ostatní. Nechápejte mne prosím špatně, Tekken 7 není špatnou hrou. Pokud se nebudeme ohlížet na příběhovou kampaň, tak ostatní módy jsou prakticky sázkou na jistotu. Problém je v tom, že se Tekken měl trochu odvázat. Nebrat to, jak to říct, po Japonsku, ale spíše více zaexperimentovat, zakomponovat více daleko více novinek, více bláznovin, přidat vzdušné souboje a celkově nebýt tak moc při zemi. Tekken 7 je bohužel průměrnou hrou, která ani s konzervativním pojetím vzpomínky na dětství a dospívání vůbec nepřinesla.

Vloženo: 8.6.2017
Celkem hodnotilo 82 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 82 zákazníků.