6. Microsoft Xbox LIVE Gold - zla... (Xbox One)
7. Sluchátka QCY T1C, Černá
8. Xiaomi Haylou LS02, černá
9. Grand Theft Auto V (GTA 5) (PS4)
10. ADATA P20000D Powerbank, 2000...

Watch Dogs 2 - Recenze

Když na jaře minulého roku konečně vyšel dlouho očekávaný titul studií francouzského Ubisoftu, Watch Dogs. Dostavilo se u spousty hráčů hořké zklamání. Byť titul nebyl v základu špatný a nabízel řadu zajímavých prvků, hráče trápil hlavně nesmírný downgrade grafického zpracování, který neodpovídal tomu, co bylo prezentováno. A ani hlavní hrdina Aiden Pearce nebyl zrovna, kdo ví jaký sympaťák. I přes všechny strasti, které tuto hru doprovázeli, já osobně jsem si ji velmi užíval a dohrál ji několikrát. Nyní se Watch Dogs vrací v druhém pokračování, s novým hrdinou, vylepšenými mechanikami a novým prostředím. Poučilo se Watch Dogs 2 z chyb svého předchůdce? Na to se podíváme do zdrojového kódu.

Příběh nového dílu nás přenese s podzimního Chicaga do prosluněného San Francisca. Zároveň se vcítíme do role nového hlavního hrdiny, jímž je mladý hacker Marcus Holloway, jenž na začátku samotné hry stojí před přijímacím testem hackerské skupiny DedSec. Ten spočíval v nabouraní se do serverů Blume, výrobců nového ctOS 2.0. Marcus testem pochopitelně projde a dostane se tak do opravdu různorodé party mladých hackerů ze San Franciské pobočky DedSec. Tato skupina má za úkol ukázat městu pravdu o Blume a jeho systému ctOS, který rozhodně nefunguje tak, jak je společností Blume představován. Dochází tak k prodeji důvěrných údajů, k omezování soukromí, vydírání a další. Žádný prostý občan si tak nemůže být ničím jistý. Je až k nevíře kolik zvratů se v příběhu hry objevuje a dokonce se dočkáte i nějaké té známé tváře z předchozího dílu. A to, že hlavní „záporák“ se jmenuje Dušan Němec, je jen taková třešnička na dortu. Jo i české charaktery mají ve světě videoher své místo. Každé uzavření kapitoly příběhu zakončuje stylový Vlog Dedsecu, který má prostým občanům ukázat špínu, kterou šíří stoupenci Blume. Děj se v určitých fázích hry větví, takže je i těžké ho nějak komplexněji sesumírovat, ale myslím, že v základu to takto stačí.

Uznávám, že hlavní postava Marcus mi okamžitě přirostla k srdci. Je naprostým opakem Aidena Pearce. Je sám sebou, trochu ztřeštění a s dobrým vkusem na filmy a milovník retro hiphopu, taky jeho přezdívka je Retr0. Ale Marcus jen pouhou součástí většího celku, kterým je místní parta DedSecu, kterou tvoří směsice různých osobností. Je tu skejťačka Sitara, punkerský podivín Wrench, autista Josh a aiťák Horatio. Různé osobnosti doprovází častokrát nějaký ten střet názorů a to hlavně mezi Wrenchem a Marcusem. Ti dva si vyměňují názory skoro na vše, příklad za všechno. Je lepší Predátor nebo Vetřelec? Hra překypuje řadou easter ergů a hacknutí se do databáze Ubisoftu je jen začátek. Celá hra je zároveň protkána odkazy na spoustu známých filmů, či seriálů. Ba co více z některých si bere inspiraci, ale v tom správném slova smyslu, nejde o nějaké to vykrádání námětu, to vůbec ne.

Virtuální San Francisco jako takové bylo vybudováno opravdu precizně a najdete zde vše, co byste zde hledali. Titul neobsahuje pouze samotné město, ale i jeho předměstí Oakland a Marin, včetně kolébky počítačů, Silicon Valley. Město nepostrádá ani jednu z řad svých monumentů včele s mostem Golden Gate, bývalou věznici Alcatraz a nezapomenutelnou Lombard Street. Město je protkáno řadou aktivit, takže nudit se v něm rozhodně nebudete, ať už se rozhodnete si změřit síly v zálud elektronických motokár, nebo si jen tak zajít někam na oběd, či si nakoupit něco na sebe. Ano, nejste odkázáni jen na barevné kabáty. Velmi mě překvapil název jedné místní společnosti, tedy Nudle (čtěte nůdl), nic vám to stále neříká? A co gůgl? Jojo tato firma zde imituje obří společnost Google a jehož areálu se odehraje i nejedna mise a je to zkrátka nádhera.

Minulý díl trochu padal na repetitivní hratelnosti, která toho slibovala rozhodně více, než nám bylo naservírováno. Já děkuji vývojářům, že se u možností jedničky nezasekli a šli ještě mnohem dále. Celý titul stojí na hackování a ve druhém díle opravdu můžete hacknout cokoliv. Od různých elektrických skříněk, semaforů, rozvodů, přes různé jeřáby a další stavební techniku, až po jakékoliv vozidlo. Ano, mobily, notebooky, počítače také. To sem snad ani zmiňovat nemusel. Většina zařízení jde hacknout většinou na čtyři způsoby, což první díl rozhodně nenabízel. Všechny tyto možnosti nám otevírají širokou škálu možností jak se danými misemi, úkoly prokousat. Aby toho nebylo málo, k dispozici nyní máte i malé autíčko, s nímž byla možnost se seznámit v datadisku prvního dílu Bad Blood, a kvadrokoptéru, jenž je úplnou novinkou. S těmito pomocníky se tak nemusíte k nepříteli prakticky vůbec přiblížit.

Postupů hrou je takové množství, že za celou hru nemusíte jedinkrát vystřelit ze zbraně, ale to chce opravdu silnou dávku trpělivosti a precizního přístupu, ale také to zajišťuje patřičnou výzvu. Pochopitelně se můžete hrou prostřílet, osobně volím takovou tu zlatou střední cestu, tedy řízenou danou situací. Hra vás bude stavět před pořádnou řádku z nich a každá z nich bude vyvolávat jiné emoce, které budou vést k nějaké vaší reakci. Tuto volnost jsem uvítal s otevřenou náručí, což s dobře napsanými dialogy a příběhem tvoří opravdu hutnou dávku zábavy na pekelně dlouhou dobu. Příběh hry se totiž v určitých fázích větví, nehledě na řadu vedlejších misí, které vám mohou přistát před nosem.

Líbí se mi, že vývojáři při vývoji sledovali moderní trendy. A ucítíte to na každém kroku ve hře. Počínaje širokou škálou elektromobilů a hybridních vozidel, přes fakt, že zbraně si zde jednoduše vytisknete. Ano, vytisknete. Samozřejmě ne na papír, ale na 3D tiskárně. A aby toho nebylo málo, tak každou zbraň si můžete nějakým pěkným barevným schématem upravit, aby nevypadala tak všedně, jako prachsprostá šedá kovová pistole od místního překupníka. Barvy je možné měnit i na výše zmíněných pomocnících ve formě robotího autíčka a kvadrokoptéry. Navíc to lze i u většiny vašich Vozidel na zavolání, jenž zde nemohou chybět, ale dostali razantní změny. Už se do nich neřadí každé ukradené auto, ale jen vozidla řazená v příběhových, či vedlejších misích, popřípadě unikátní sběratelské kousky poschovávané po mapě.

Pokračování nepostrádá ani klasický strom schopností, který lze rozšiřovat za výzkumné body. Strom vám klasicky odemyká další skilly a možnosti v hackování všeho možného. Výzkumné body získáváte při dosažení určitého počtu followerů. Jo klasické expy zmizeli. Zde sbíráte sledující skupiny DedSec. Je to netradiční, je to svěží, je to funkční, byť je to jen reskin klasiky, já to uvítal. Když se pak podíváte na samotný Výzkumný strom, tak si můžete projít celou řádku schopností, kterými Marcus může oplývat a jež rozšíří jeho harckerské umění a vám zpříjemní a opět trochu osvěží hru. Ale nic se nejspíše nevyrovná hacku vozidel. Když vás třeba pronásledují policisté, není nad to jim vůz strhnout do krajnice, či je rovnou poslat do řeky, či zálivu.

Měl bych u hry vypíchnout umělou inteligenci, která mě velice překvapila. Nepřátelé mají oči jako ostříž a snad nikdy se nestalo, že by si nevšimli něčeho, co se jim děje před očima. Ani o sluch nepřišli, takže reagují na různé zvukové podměty. A pokud vás zmerčí, pak čekejte, že si vás pěkně podají a budou se vás snažit všemožně brát do kleští a odklonit vám únikovou cestu. A policie se rozhodně nebudete zbavovat nijak snadno, obzvlášť v úvodu hry, takže za UI je na místě poklona.

Vývojáři se chlubili silným zážitkem z hraní více hráčů a prakticky řekli, že ze singlu se v zápětí může stát hra více hráčů. Jo sliby to byly pěkné, ale problém byl v tom, že celý týden po vydání tento multiplayer nefungoval. Naštěstí poslední patch toto opravil a i já se mohl pustit do hry více hráčů. Líbí se mi, že to otravné narušování vašeho průchodu hrou je pryč. Hra má rozděleny mise pro více hráčů a jsou v režimu kooperaci, tedy vy se nestřetáváte spolu, ale naopak si hráči pomáhají v plnění daných úkolů, které sice můžete hrát i sami, není nutné tedy hrát kooperativní mise s jinými hráči, ale sami se připravujete o část hry. Jelikož kooperativní mise kolikrát vyžadují druhého hráče, aby bylo možné je projít bez povšimnutí. Takže jeden z hráčů například hackuje systém FBI a druhý se snaží odlákat od toho prvního pozornost a to například otravným ježděním autíčka kolem federálních agentů. Hráči pochopitelně mohou soupeřit i spolu a to v různých závodech, jako tomu bylo v prvním díle a uznávám, že sem se u toho nesmírně bavil. V podstatě je ve hře možné vypnout a dělat si co chcete a nemusíte u toho být sami, či přepínat do nějakého režimu multiplayeru, vše probíhá plynule.

Technickou stránku jsem si opět nechal téměř naposled, ale není to tím, že by se mělo jednat o nějakou katastrofu. S klidným srdcem mohu říci, že downgrade grafiky se tu nekoná. Vše vypadá tak, jak bylo prezentováno. A líbí se mi, že od prvního dílu se toho poměrně dost zlepšilo. Hlavně nasvícení scény, různé efekty prostředí a podobně. Je až k nevíře, co tyto drobnosti dělají s celkovým pocitem ze hry. Pochmurné barvy z jedničky jsou taky pryč. Svět je barevnější, rozmanitější, jednoduše hezčí. Ten pohled na zvedající se mlhu u mostu Golden Gate je k nezaplacení. Soundtrack a celkově zvuková stránka hry je nedílnou součástí každé hry a zde si to zaslouží jednohlasnou pochvalu. Soundtrack je dostatečně rozmanitý a skladem je opravdu hodně. Zvuky vozidel, zbraní a dalších objektů jsou věrohodné a dabing postav a jejich dialogy jsou sladkou třešničkou na dortu. Je znát, že vývojáři si feedback od hráčů vzali skutečně k srdci.

No a v úplném závěru naší recenze se podíváme na jízdní model, který byl spoustou hráčů odsuzován. I ten doznal jistého zlepšení, byť je stále striktně arkádový, ale upřímně ke hře sedí jako dobře ušitý oblek. Navíc byl do hry konečně přidán i nějaký ten model poškození, takže z krásného sporťáku může být během chvilky pomačkané víko od popelnice. Co se týče jízdy na motorkách, tak konečně se dosáhlo toho, že při nárazu Marcus z motorky vylétne a není k ní přilepen lepidlem z reklamy na Loctite.

Pokud byste hledali letošního krále městských akcí, pak jejím jednoznačně Watch Dogs 2. Nabízí nejen skvělou hratelnost, ale letos i povedený příběh se sympatickým hlavním protagonistou. Po technické stránce hře také není moc co vytknout a rozhodně se jedná o nejlepší městskou akci od vydání GTA V, u kterého jsem se ale přesto tolik nebavil jako u dnes recenzované hry. Nebýt toho nepovedeného startu multiplayeru při vydání hry, asi bych ji navrhl i na plný počet bodů. Ale bohužel se tak nestalo a tato vada se na kráse zkrátka projevila. I tak se Watch Dogs 2 nemá za co stydět, jen říká jednoznačné "Běž se zahrabat třetí Mafie !!!".

Vloženo: 24.11.2016
Celkem hodnotilo 196 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 196 zákazníků.