BLACK FRIDAY

Assassins Creed: Origins (PlayStation 4)
Farming Simulator 2017 - Plati... (PC)

WWE 2K18 - Recenze

Po loňské megarecenzi na WWE 2K17 se znovu vracím, abych pro vás zrecenzoval teprve nedávno vydaný nový ročník, mezi českými hráči, stále populárnějšího wrestlingového simulátoru, vycházejícího pod hlavičkou 2K. Naplnila nová hra po vydařeném loňském ročníku vysoká očekávání či je dokonce předčila nebo naopak nová hra zklamala? To se dozvíte v následujících řádcích a odstavcích: WWE 2K18 je tady!

CO JE LETOS VLASTNĚ NOVÉHO?

Začněme výčtem změn a novinek, které nám WWE 2K18 přináší. Asi tou letošní největší novinkou, která udeří do očí každého, kdo hrál předchozí ročník, je grafické zpracování, které konečně doznalo změn a modely jednotlivých postav, včetně nasvícení a další detailů, nyní svým zpracováním odpovídají úměrně roku vydání hry a grafickým specifikům současných konzolí (v rámci sportovních her). Právě nový grafický engine, převzatý z NBA her od 2K, zahrnující i nový lighting systém, přidává wrestlerům a wrestlerkám na realističnosti a jedinečnosti, arény vypadají živěji, hezky to svítí, bliká a na příchody hvězd do ringu je přímo radost se dívat. Řada skutečných wrestlerů WWE byla do letošního ročník kompletně „re-skenována“, neboť si tvůrci uvědomili, že některé modely v WWE 2K17 (př. Sasha Banks, Alexa Bliss) byly vysloveně bída a zklamání. Když už jsme u toho zklamání, tak grafické zpracování postav, poflakujících se v zákulisí jednotlivých shows v režimu MyCareer, prudce klesá dolů včetně všech detailů a ve finále to celé působí jako špatný port z konzolí minulé generace a jeden by pak neřekl, že se jedná o tu samou hru, což vnímám jako menší vadu na kráse.

Arény vypadají snad nejlépe v celé sérii a poprvé jsou zde menší arény (např. týdenní show NXT s menším počtem fanoušků) a pak monumentální arény (WrestleMania), celkově autentičnosti i přidává to, že tvůrci nově zaznamenávali zvuky fanoušků na skutečných WWE akcích, díky čemuž ve hře poprvé i poslechově poznáte, jestli je v hale 100 nebo 100 000 lidí. Celkově jsem s audiovizuálním zpracováním WWE 2K18 maximálně spokojen, navíc, když si k tomu přimyslím tu práci, jakou si museli dát tvůrci s detailním naskenováním všech možných outfitů, používaných při nástupech do ringu, titulů, triček a co víc, a to je, přímo obrovská featurka, na kterou se neprávem nekladl během propagace dostatečný důraz: základní verze WWE 2K18 (bez DLCček) obsahuje 197 hratelných postav (z toho 32 úplně nových), což je opravdu astronomické číslo a zároveň se jedná o rekord v této sérii. Jsou tu snad všichni členové současného rosteru Raw,SmackDownu, je zde i velká část zástupců z NXT a Cruserweight divize, samozřejmě nechybí i přítomnost všemožných legend z historie této společnosti. Hra rovněž i v rámci série drží rekord v počtu hratelných ženských superstars, kterých je v základní hře 30, což jako podporovatel ženského wrestlingu jedině kvituji.

Další letošní novinkou je to, že poprvé v sérii může být v jednom zápase až osm wrestlerů namísto předchozích maximálních šesti, čímž dostávají především speciální typy zápasů jako např. Money in The Bank, Hell In A Cell, TLC nebo tag team zápas 4 na 4 úplně novou dynamiku. Dále menší aktualizací prošly Elimination Chamber zápasy, které nyní poprvé obsahují příchody zápasníků do klece a pár nových animací. Loňský ročník lákal na backstage brawly, které, popravdě řečeno, nestály absolutně vůbec za nic – to je však minulostí, neboť WWE 2K18 obsahuje rozšířenou backstage oblast, kde se můžou wrestleři bít hlava nehlava, navíc je po letech opět součástí zákulisí i parkoviště.

Musím říci, že letos mně hrát v zákulisí baví o mnoho více než loni, hrací pole je větší a o něco více interaktivní než v předchozí hře, přesto tam stále najdete hodně prázdných míst, které by se daly zaplnit nějakými originálními předměty k použití proti soupěři. WWE 2K18 disponuje i mnoha novými arénami jako No Mercy, Backlash, 205 Live a několika novými NXT TakeOver arénami. Samozřejmě nechybí ani starší verze arén Raw, SmackDown a několik málo dalších z historie.

Aktualizace po mnoha a mnoha letech doznalo i obsazení komentátorského stolu, který ve hře nově tvoří trojice ze show Raw, a to Michael Cole, Corey Graves a Byron Saxton, což je určitě pro uši dlouholetých milovníků série jisté osvěžení, nicméně stále přetrvává problém nezajímavosti a kostrbatosti mluvených komentátorských linek. Opravdových dialogů mezi komentátory je žalostně málo, navíc letos je slyšet, jak jednotlivé hlášky jsou těsně před dokončením věty uměle „useknuté“, takže to nepůsobí vůbec dobře, do toho komentátoři stále nezaujatým a monotóním hlasem recitují napsaný scénář.

BE LIKE NO ONE

Letos se již počtvrté do hry vrací herní režim MyCareer, kdy si vytvoříte vlastní superstar, se kterou začínáte v NXT a postupně se dostáváte do hlavního rosteru, kde se zapojujete do boje o tituly, budujete vzájemně mezi sebou a ostatními wrestlery aliance, nepřátelství, vytváříte si renomé u fanoušků a vaším ultimátním cílem je se dostat do Síně slávy WWE (klasika). Letos však tento již mnohokrát recyklovaný „patos“ tvůrci pozvedli na novou úroveň. Poprvé po sedmi letech se do hry vrací možnost free roamingu po zákulisí show, kde vaši postavu ovládáte z pohledu třetí osoby.

Můžete klábosit s ostatními wrestlery přítomnými v dané oblasti, přičemž během rozhovorů máte často na výběr z několika odpovědí, na jejichž základě si formujete vlastní osobnost: Face (klaďas) nebo Heel (záporák), rozhodujete o podobě zápasů a obecně se posouváte ve vaší kariéře, která je letos interaktivnější, zábavnější a přímočařejší. Každý zápas má pro vaši kariéru a příběh nějaký význam, ne jako v posledních letech, kdy jste museli hrát 20 stereotypních zápasů proti dvěma, střídajícím se oponentům než jste se posunuli někam dál a pak to samé znovu s téměř nulovým vývojem nějakého příběhu. Ale i u tohoto módu se najde pár much: např. již zmiňovaný vizuální downgrade při blouděním backstage, který vypadá jako by ho někdo vytáhl ze sedm let staré WWE SmackDown Vs Raw 2011 a pak vyloženě hnusné a generické animace všech postav, včetně té, kterou ovládáte vy sami – při chůzi se pohybuje jako loutka a když „běží“, tak se skoro zdá jako byste sledovali slow-motion scénu z Matrixu. Co dále MyCareer letos opět ubírá, je absence veškerého mluveného slova, takže všechny dialogy za doprovodu nepovedených a nepřirozených animací postav musíte číst. WWE hry jsou všeobecně známé kladením důrazu na detail, kdy si můžete vlastního zápasníka/ci vytvořit k obrazu svému tak, jako snad v žádné jiné hře a ani letos tomu není jinak, opět je tu i možnost nahrát vlastní fotku obličeje do hry a tu pak aplikovat na obličej nového wrestlera, takže může vypadat opravdu jako vy. Nově si během vytváření wrestlera v MyCareer musíte vybrat jeden zápasnický styl, kterým se vaše hvězda bude vyznačovat a od toho se pak odvíjí i samotná hratelnost – můžete být brawler, specialista na submise, powerhouse, high-flyer nebo např. i showman, takže o variabilitu je postaráno a váš zápasník tak působí více originálně – slogan letošního ročníku BE LIKE NO ONE je opravdu na místě.

WWE UNIVERSE MODE

Již tradičně je přítomen herní mód, který (alespoň u mě) zajišťuje životnost každé WWE hry na celý další rok než vyjde nástupce. Je to v podstatě simulace kalendářního roku v WWE – hrajete týdenní shows (Raw, SmackDown Live, NXT), jednou nebo dvakrát do měsíce placenou show, kde dochází ke kulminaci vyhrocených sporů z týdenních shows. Kalendář si samozřejmě můžete kompletně upravit podle libosti. Po vzoru loňského povedeného Universe módu je opět přítomna přehledná tabulka, kde máte rivality, kalendář, seznam hvězd dané show a letos nově i Power Rankings, což je žebříček, ukazující WWE hvězdy, které jsou aktuálně těmi TOP ve společnosti a jejichž pořadí se průběžně mění, čím více tento herní režim hrajete. Co mne letos mile překvapilo, je přítomnost nového „Superstar Goals“ (cíle wrestlerů), u jejichž profilů se objevuje, na co zrovna mají v daném čase v kalendáři zacíleno (např. Brock Lesnar si klade za cíl udržet ve svém vlastnictví WWE Universal Championship co nejdéle, AJ Styles získat United States Championship, Sheamus chce porazit Cesara v zápase jeden na jednoho), všechno to hezky jde ruku v ruce s vývojem jednotlivých rivalit – ty mohou být v jedné show stále pouze tři. Přibyl naopak ukazatel tzv. potenciálních rivalit, které mohou kdykoliv, kdy se naplní zelený, oranžový nebo červený ukazatel (odlišeno podle vyhrocenosti), propuknout. Při hraní Universe módu jsem zaregistroval úbytek náhodných zápasů a naopak přibylo těch, od kterých se následně odvíjí potenciální rivalita, což je krok dobrý směrem, také jsem zaznamenal mnoho nových cut-scén, které se málokdy za sebou opakují. Loňský Universe Mode jsem označil za nejlepší v sérii, nicméně, WWE 2K18 si vzala to nejlepší z 2K17, přidala pár drobných pozlátek a nyní se může chlubit TÍM nejlepším Universe módem v historii WWE her a jediné, co jej může teoreticky předčit, je až další díl.

TOHLE JE SIMULÁTOR WRESTLINGU

Když jsem viděl první záběry za samotného gameplaye WWE 2K18, byl jsem mírně zklamán, neboť se mi zdálo, že akce v ringu obsahuje totožné animace a mechanismy jako loni, ve skutečnosti ale v okamžiku, kdy jsem začal hrát první zápas, jsem zjistil, že zdání může mírně klamat. 2K se cíleně snaží o to, aby WWE hry byly co nejvíce autentickou simulací wrestlingu a WWE 2K18 je oproti loňsku zase o krok dál. Ovládání jednotlivých postav je jaksi „těžkopádnější“ (což je u této simulace jedině dobře), správné načasování reversalů je zase o něco těžší a tupým boucháním tlačítky se nikam nedoberete. Je tu nový „carry a drag systém“, kdy můžete svého oponenta zvednout, nést ho po omezený čas a určit tak pozici, kde ho chcete a kde má dopadnout (což se hodí např., když jej chcete prohodit stolem a jste zrovna příliš daleko), lze v takové poloze také aplikovat i finisher. Dále tu ještě přibylo mnoho animací „prodávání útoků“, kdy „oběť“ po provedení útoku se různě dlouho regeneruje a zvedá, plazí se po ringu, chytá se provazů, s pomocí nichž se snaží zvednout, takticky se odkutálí z ringu atd. Intenzitu a dopad chvatů taktéž určuje stamina útočníka, což opět přidává na autentičnosti opravdových zápasů. Vítanou změnu je aktualizovaný kick-out systém, ze kterého je při snaze o odpočítání těžší vykopnout, protože „záchranná políčka“ nyní v kruhu vyskakují na různých místech, po kterých rychle jede čárka a vy musíte v ten správný moment zmáčknout tlačítko, abyste se trefili do tohoto políčka a o to je to pak větší adrenalin, když se vám podaří po finisheru vykopnout. Co mi naopak vadí, je, že většina zápasů, byť s nastavením nejtěžší obtížnosti a Slow momenta končí už po prvním finisheru a pokusu o odpočítání, který nasadím protivníkovi, takže zápasy (zvláště ty, které chcete mít správně epické) ani nemají šanci v důsledku tohoto neduhu gradovat, postrádají epičnost a zároveň je to i největší výtka, kterou vůči letošnímu ročníku mám.

WWE 2K18 správným způsobem staví na kvalitách, které měl loňský ročník, přináší znatelnou vizuální změnu snad jen kromě backstage, největší roster v historii série, povedené příchody do ringu, zábavný režim kariéry, tuny kreativních možností a skvělý Universe Mode. Není to však hra pro každého, neboť wrestlingem nepolíbeným hráčům nemusí nutně sedět „pomalá a těžkopádná“ hratelnost, která věrně simuluje opravdový wrestling v podání společnosti WWE tak, jak jej známe z televize, naopak wrestlingoví fanoušci budou určitě spokojení. Shrnuto a podtrženo: WWE 2K18 je zase o něco lepší než předchozí díl téměř po všech stránkách a nezbývá nic jiného než si hru pořídit, užít si ji a do příštího roku se jen těšit na to, co dalšího nám 2K naservíruje.

Vloženo: 11.11.2017
Celkem hodnotilo 4 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 4 zákazníků.