Microsoft svoji novou značku ReCore představil světu na úvodní konferenci E3 v roce 2015. Pamatuji si, že když jsem poprvé shlédl trailer s mladou holčinou na rozlehlé poušti, doprovázenou robotickým psem, celkem si mi to líbilo.  Minimálně tento nápad vypadal svěže a neokoukaně. Rok uplynul jako voda a studio Comcept, podporované lidmi z Armature Studio mají hotovo a já jsem moc rád, že mohu jejich nové dílo recenzovat.

Příběh ReCore vypráví o mladé dívce jménem Joule Adams, jejíž cesta začíná na pouštní planetě Far Eden, která se má stát novou lidskou kolonií. Zemi totiž zasáhla ničivá katastrofa a právě Far Eden je lidmi vybraná planeta vhodná pro život.  Joule se probouzí po dvou stech letech z cryospánku ve zničené vesmírné lodi. Co se však stalo se zbytkem nových osadníků, s rodinou Joule a kdo jsou ti záhadní roboti, kteří na ni a na jejího robotického psího společníka útočí, to si budete muset zjistit sami.

Abych řekl pravdu, dlouho jsem nevěděl, co si o ReCore mám přesně myslet. Jedná se o AAA hru nebo titul spíše sklouzává do sekce Indie? A odkud si autoři berou inspiraci? Čemu je hra podobná? Dokáže oslovit statisíce lidí? A může být úspěšná? A až někdy po 3 hodinách výpravy mi to docvaklo. Hra se tváří jako titul s větveným příběhem, ale nenechte se zmást. Ano, děj je celkem jednoduchý a ač by se mohlo zdát, že na samém začátku je prakticky jasné, kdo proti komu stojí, není to tak úplně pravda. Rozhodně si nějaká ta tajemství příběh nechává na pozdější fázi hry. Jde asi o mé čistě subjektivní pocity, ale dlouho jsem neviděl hru, do které by vstupovalo tolik odlišných titulů, jako právě u ReCore. Mám pocit, že hraji tak trochu stylem Lost Planet, který se mísí s původním Dead Space, rozsáhlostí planety z Mass Effect a featurkama z Dark Void. Tohle totiž bude přesně ten titul, který bude vyloženě stát na zájmu fanoušků, jelikož vývojáři se nechali slyšet, že by nechtěli zůstat jen u prvního dílu.

Pojďme se společně detailněji podívat pod pokličku ReCore. Ať chcete nebo ne, tak tato hra je v základu celkem jednoduchá střílečka z pohledu třetí osoby, kde Joule, tedy hlavní hrdinka, ničí nepřátelské roboty pomocí  speciální útočné pušky. Střílení je jednoduché, zábavné a ihned se Vám dostane do rukou. On vlastně i koncept boje jako takový není příliš obtížný, někomu se občas může zdát repetetivní. Robotičtí nepřátelé jsou zde rozděleni podle barev a na každou třídu z nich fungují různé druhy střeliva. Ty jsou také vyobrazeny barevně, tedy například modře, červeně či žlutě. Ano, jde o arkádovou akci plnou výbuchů, výstřelů a rychlých manévrů, ale na druhou stranu, jak už jsem zmínil výše, vše se Vám ihned dostane do rukou a právě v jednoduchosti je krása. Nicméně kromě boje se Joule bude potýkat s lehčími logickými, dejme tomu puzzly, které bude muset vyřešit, aby se dostala ve své cestě dál.

Rozloha Far Eden, na které se děj odehrává je opravdu velká, nicméně rozhodně je škoda, že si autoři nedali trochu více práce s detaily. Ano, je pravda, že nová planeta, kterou lidé chtějí kolonizovat je planetou písku, ale přeci jen nějaké ty signifikantní body na mapě být mohly. Prakticky se na planetě nachází jen velké písečné duny, zbytky a vraky kosmických lodí a velkých planetárních vozidel, tzv. Crawlerů, a hlavně dungeony. Tímto si dělám oslí můstek k jedné výtce, ale pro mě k výtce poměrně zásadní. Nemůžete si na mapě zaškrtnout polohu, kam chcete jít. Nebo alespoň jsem na to za celou dobu hraní nepřišel. Taková triviální funkce, která je ale velice užitečná, jelikož pobíhání a hledání různých sběratelských předmětů po tak rozhlehlé planetě, jakou Far Eden je, je celkem zdlouhavé, a lehce se ztratíte, tak bych uvítal mít možnost nastavit si nějaký ten bod, kam chci dojít. Šipka ve hře Vám totiž ukazuje pouze cestu k úkolu z hlavní linky příběhu.

Výše jsem zmínil dungeony. Ano, hra totiž používá zjednodušený RPG systém a tak se zde nachází různý loot, který může Joule najít. A právě to nejlepší vybavení naleznete, klasicky, v dungeonech. Pokud se tedy do těchto míst vydáte, není Váš úkol jen najít potřebné jádro, neboli zdroj nutný k progressu příběhu, ale také budete čelit nepovinným výzvám, jakými jsou například splnění daného úkolu v rámci časového limitu, nebo nalezení různých předmětů.

Za velký přínos a velké plus u této hry považuji začlenění vašich robotických mazlíčků. Ty můžete využívat třeba v boji, kdy proti různě silným nepřátelům můžete použít různé druhy vašich robo-kamarádů. Asi nejznámější ikonou Recore je robotický pes Mack, který má unikátní schopnost vyčmuchání různých surovin. Ty se pak velmi hodí při craftingu, jelikož jako v každé hře se zabudovaným RPG systémem, si můžete tyto mazlíky různě vylepšovat. Je však s podivem, že nemůžete upgradovat Vaši hlavní postavu Joule. Ta pouze leveluje. U robotických parťáků je ale upgrade o něco větší. Můžete jim vyrobit silnější robotické nohy, tělo, hlavu a rozhodně potěší i taková maličkost, jakou je změna in-game vzhledu robota po craftingu.

Co však už nikoho nepotěší je nahrávací čas. Sice se nejedná o nic tragického, ale čekání u loadingu po dobu dvou minut při přechodu do jiné oblasti, to se mi zdá na dnešní dobu poměrně dost. Hra je sice rozlehlá, ale zase není tak prošpikována grafickými detaily, aby nahrávání trvalo tak dlouho. Nejdelší loading je při prvním spuštění hry, takže se opravdu nemusíte bát, že po každé smrti následuje nekonečně dlouhá přestávka. Pokud se však řekne A, slušelo by se říci i B, takže vývojáři o tomto problému vědí a budou se snažit ho co nejrychleji řešit, takže je možné, že při čtení této recenze bude problém pomocí patche vyřešen.

Velmi bych si přál, aby se ReCore u hráčů chytlo. Dle mého názoru se jedná o hru, která potřebuje ještě trochu učesat, doladit, vybrousit, a tak celkově aby se o ní dobře staralo, ale pokud se jí této podpory dostane, tak tu máme novou silnou značku, kde bych si další pokračování dokázal představit. Ano, hra má své technické mouchy v podobě doskakování malých objektů nebo občasném padání fps v uzavřených lokacích s velkými výbuchy, ale jinak mi věřte, že pokud máte rádi tento herní styl, tak ReCore je poctivá, zábavná hra, která chytne minimálně na 10 hodin čistého času, ba co víc, ReCore je jednou z těch her, kterou čím déle hrajete, tím více Vás baví.