Resident Evil Revelations 2 - Recenze
 

Při oznámení dalšího dílu hororové série Residen Evil, která už vlastně posledními díly připadala spíše pod žánr akčních her, jsem zůstal celkem chladným. Přeci jen, poslední velký díl v podobě Resident Evil 6 nebyl žádný skvost a krom skvělé kampaně za Leona nenabídl nic moc extra. No, a nyní světlo světa spatřil kompletní Resident Evil Revelations 2. Tato hra však nepatří k hlavní sérii, ale dokáže překvapit. První překvapení bylo to, že hra vycházela po epizodách v rozmezí týdnů. Teď však už je hra kompletní, takže se pojďme společně vypravit na opuštěný ostrov s cílem zjistit, co je zde špatně.

Dva příběhy, stejný ostrov

Děj kolem tohoto dílu nelze přesně specifikovat v jednom celku. Jelikož kampaň, která je dělená na čtyři Epizody, kde každá má dvě kapitoly, je rozdělena na dvě části. V jednom případě se bude děj točit kolem únosu Claire Redfieldové a její kamarádky Moiry Barton, v tom druhém zase kolem Moiřina otce Barryho Burtona, který přijel svou dceru zachránit, a tajemné holčičky Natálie. Oba děje jsou od sebe v rozmezí několika měsíců, a i když se odehrávají na stejném ostrově, za ty měsíce se lokace v případě hry za Barryho změnily.

V části za Claire se ocitáte v roli subjektu v jakémsi zvráceném experimentu. Jelikož se v úvodu ocitáte ve vězení, které není zrovna nijak bezpečným místem, snažíte se spolu s Moirou z něj uprchnout. Následně však docházíte ke zjištění, že uniknout nebude vůbec lehké, jelikož se ukáže, že se ocitáte na opuštěném ostrově (tedy, není zcela opuštěný, jelikož je zamořen mutanty Uroboros). Napříč hrou potkáte dalších pár přeživších a postupně s dalšími epizodami dostává hra spád a více tak připomíná první díly této série.

Jak jsem zmínil, každá epizoda má dvě kapitoly a v tom druhém případě si ve hře střihnete roli Barryho. Ten přijíždí po zachyceném tísňovém volání na ostrov zachránit svojí dceru, jenže je tu problém, že přijíždí poněkud déle po událostech v rámci částí s Claire a Moirou. Při příjezdu na ostrov se setkává s tajemnou holčičkou Natálii. Ta je nakažena virem, který jí dává speciální schopnosti - o těch však níže. Vaším cílem je vypátrat a zachránit Moiru. V tom vám bude pomáhat právě Natálie, která se s dvojicí holek setkala již dříve.

Žádný zázrak se nekoná, ale zato běží jak má

Nyní k tomu grafickému zpracování, na kterém všichni tak nesmyslně lpí. Graficky Revelations 2 nijak nevyčnívá. Řekl bych, že jde po stopách svého velkého bratra v podobě šestého dílu hlavní série. Avšak hrany jsou krásně vyhlazené a prostředí působí přesně tak, jak má, tedy pěkně ponuře a tísnivě. Někdy si na cestu musíte svítit baterkou, jelikož v některých lokacích je tma tmoucí, ale jinak hra běží stabilně na 60 snímcích za sekundu a v rozlišení 1080p. Pokud bych hru srovnal s podobným titulem, kterým jest The Evil Within od duchovního otce právě série Resident Evil, pak bych řekl, že The Evil Within sice vypadá o něco lépe, ale už tak dobře neběží, takže bych řekl, že po technické stránce je u posledního Residenta odvedena skvělá práce.1

Samozřejmě u správného hororu je třeba disponovat kvalitní audio stránkou hry. Ta je v tomto případě na slušné úrovni, takže to atmosféře přidává k dobru. Opět doporučuji tento typ hry hrát se sluchátky, jelikož zážitek je o dost intenzivnější, jelikož si všímáte zvuků, jakých byste si normálně nevšimli. Ostatně hra působí celkově dobře. Atmosféru má tajemnější, průběh je temnější, takže se hra vrátila trochu více ke svým kořenům, což spousta lidí určitě uvítá. Já to uvítal a u hry jsem se slušně bavil.

Miř do hlavy nebo do těch nádorů na těle

Takže si to částečně urovnejme: Příběh slušný, audiovizuální zpracování na velmi dobré úrovni, ale jak se to teda vlastně hraje? Opět bych zde hru připodobnil k Resident Evil 6, ale myslím to tak hlavně kvůli způsobu, jakým se postava ovládá. Opět totiž můžete střílet, či mlátit za chodu a nemusíte se nesmyslně zastavovat, abyste mohli střílet. To mě například na předchozích dílech děsně štvalo, přeci jen - který magor by se zastavoval, když by ho chtěl někdo sežrat. 

Ve hře jsou celkem čtyři hratelné charaktery v rámci hlavní dějové linky. Dvě postavy jsou hlavní a plní roli útočníka, který disponuje palebnou silou. V tomto případě jde o Claire a Barryho. Jako protiklad zde pak působí postavy Moiry a Natálie. Zde jsou však nějaké rozdíly, i když v základu si jsou hratelnostně tyto postavy také podobné. Moira je odpůrce zbraní, takže od ní střelbu nečekejte, ale na druhou stranu se pro přežití nebojí někoho přetáhnout po hlavě páčidlem. Navíc disponuje baterkou, takže Claire svítí na cestu a může také oslepovat nepřátele. Holt spolupráce je tu důležitá. Natálie je malá tajemná holčička, které v žilách koluje virus, ale ne v takovém množství, aby se z ní stalo hladové monstrum. Avšak virus jí dává zvláštní schopnost vycítit infikované, takže z taktického hlediska je neocenitelná. Díky ní se tak Barry může nepřátelům vyhnout nebo je zlikvidovat ze zadu. Víceméně plní stejnou roli jako Moira s tím rozdílem, že Barry má svítilnu připevněnou na popruhu, tudíž Natálie nedisponu je žádnou baterkou. Takže ve finále tu máme dvě podobné dvojice a dvě hlavní dějové linky, avšak hra samotná se liší.

 

Jde hlavně o nepřátele. V první části, kdy hrajete za Claire, jsou zombíci čerstvě přeměnění, takže jsou rychlejší a sem tam používají i nějaké nástroje na vaše zneškodnění. I bossové jsou v tomto případě poněkud tužší. Naopak v případě kampaně za Barryho jsou již nějakou tu dobu bez potravy, a tak jsou poněkud zchátralí. Jsou pomalejší, a tak je čas je povětšinou v klidu vyřídit, avšak zde narazíte i na jiné typy monster, která mohou být i neviditelná, ale díky Nataliině schopnosti je vycítit máte dobré šance je zneškodnit, jelikož holčička vám na ně bude ukazovat. Stačí jen správně zamířit a pálit. Je dobré však každou ránu dobře naplánovat, aby se vám nestalo jako několikrát mě, že vám dojde munice. Většinou ale stačí rána do hlavy a mrtvý zůstane mrtvým nebo některým nepřátelům odstřelte ty hnijící nádory, které mají jak přerostlé beďary všude po těle.

Do hry je také implementován jakýsi systém vylepšování schopností vaší postavy. Schopnosti si kupujete za body, které dostanete za to, jak danou část hry projdete, nebo jestli nalézáte různé drahokamy a podobné předměty. Tyto předměty vám pak mohou pomoci odolávat nepřátelům nebo je lépe likvidovat. K jejich likvidaci vám také pomůže možnost vylepšit si palné zbraně. To je však možné jen z pracovních pultů, které jsou v dané kapitole v minimálním počtu, takže je dobré si rozmyslet, do jaké zbraně vylepšení investovat.

Jak jsme zvyklí z předchozích dílů, tak i zde máme možnost hrát lokálně v podobě splitscreenu. Je však důležité mít na paměti, že ne každému spoluhráči se bude chtít hrát za postavu, která je téměř bezmocná a nestřílí, ale ve dvou se to i tak lépe táhne a nemusíte čekat vždy na to, co udělá umělá inteligence.

Chcete nějakou tu challenge?

Ani v pokračování Revelations 2 nechybí minihra v podobě Raid Modu. Ten byl již součástí prvního Revelations, ale zde byl přeci jen o něco vylepšen. Například mapy v tomto módu již nejsou odkázány pouze na titul Revelations 2, ale jsou zde i z ostatních her, například z několikrát zmiňovaného Residentu 6. Jinak jde o to bránit se v něm hordám mutantů, takže v podstatě se jedná o režim horda známý i z jiných her. Tento mód je sice jen doplňkem hry, ale můžete se u něj královsky bavit i několik hodin.

Závěrem

Resident Evil Revelations 2 je hra, která posouvá tuhle vedlejší sérii zase o kousek dál. Sice se komplexním zpracováním nemůže úplně měřit s hlavní sérií, ale na druhou stranu bych řekl, že atmosférou ji předčí, alespoň co se týkalo posledních dílů. Navíc krom hlavního příběhu dostanete ještě dvě extra epizody, kde budete hrát jen za Moiru, či Natálii. Graficky hra úplně neoslní, ale zato vše běží jak má. Bohužel hra je i poměrně krátká, ale čas si můžete prodloužit v Raid Modu. Hra vychází na PC, Playstation 4, Playstation 3, Xbox One a Xbox 360.

HODNOCENÍ: 7,5/10