Značka Resident Evil je tu s námi již pěknou řádku let, za tu dobu vystřídala řadu platforem, na kterých se rozhodla série rozrůstat. Vznikaly, tak i různé exkluzivní díly na platformách, na niž by to asi nikdo nečekal. Jedním takovým kouskem byl i Resident Evil: Revelations, jenž vyšel pouze pro Nintendo 3DS. Prodeje zde nejspíše nebyly takové, jak by si v CAPCOMu přáli a tak další díl Revelations 2 již tento handheld nepřivítal a vyšel rovnou na konzole nové a tehdy dosluhující Xbox 360 a Playstation 3. Zde se hra poměrně uchytila a bylo to dáno i tím, že první díl byl chvíli před vydáním druhého vyslán právě na onu dosluhující generaci, aby ukázal, že byť se zrodil na handheldu, tak si své právo na život zaslouží i na hlavních platformách. Nyní se píše rok 2017 a vychází nám remaster remasteru prvního Revelations, aneb „Vítej mezi námi Resident Evil: Revelations HD“. Ono to HD v tom slově v některých zemích ani není obsaženo, ale proč si v tom dělat bordel. Zkrátka je to Full HD verze, té verze, jenž vyšla pro X360 a PS3. Jestli se dočkala dalších změn, se dozvíme záhy v této recenzi.

V zásadě první, co každého z nás zajímá na remasteru je jeho vizuální stránka, takže s ní hned začnu. Hned na první pohled si myslím, že od původního remasteru se toho zase tolik nezměnilo. Kdyby, alespoň něco. Vlastně kromě ostřejších textur a vyššího rozlišení, jsem si ničeho zásadního nevšiml. A věřte, že jsem se opravdu snažil, ale kde nic tu nic. Nenaleznete tu nic, co by patřilo do současnosti a to platí obzvláště ve venkovních pasážích. Na samotné lodi, kde se většina hry odehrává, to není tak znát, avšak u ostatních levelů je to do očí bijící. Velice mě překvapila plynulost hry. V podstatě po celou dobu hra šlape krásných 60 snímků za sekundu. Spíše by bylo divné, kdyby to při současném vizuálu běželo méně. I přes to, že hra zase velkým změnami ve vizuálu neprošla. Tak má tento díl svou jedinečnou atmosféru a velice povedené ozvučení, jenž tomu dozajista silně pomáhá. Navíc grafika není jediný aspekt hry.

Vždy první, co by mělo každého hráče zajímat, je hratelnost. Jistě s vizuálem vždy trochu souvisí, ale není na něm závislá. I dnes si každý z nás odběhne do minulosti a pustí si dnes nějakou tu starou vykopávku, aby propadl řádné dávce nostalgie. Když se to dobře hraje, je všechno ostatní vedlejší. O čemž vlastně svědčí i fenomén Minecraftu. Ale zpět k tématu. Resident Evil: Revelations HD se hraje zatraceně dobře. Ovládání je velice intuitivní a plynulé. Rychle se vám dostane do krve, což je důležité. Je fajn, že na rozdíl od některých dílů se nemusíte kvůli střelbě zastavovat, avšak hra nedostala ten hrozný nádech hollywoodského akčnáku, jako tomu bylo v případě šestého regulérního dílu série. Naopak je atmosférou podobná spíše starším kouskům a řekl bych, že nejblíže je k velice populárnímu Resident Evil 4, jenž se také před rokem dočkal svého HD remasteru. Hratelnost? Tady hra boduje a nejde s tím nic dělat, ani kdyby se kdokoliv rozhodl stát na hlavě. V tomto případě na tom asi ani zub času nic neudělá.

Příběh je celkem pěkně řešen pomocí kapitol, kdy vždy když se ve hře odmlčíte a opět se do ní vrhnete další den. Objeví se to seriálové „V Minulých dílech Resident Evil: Revelations jste viděli“. Děj se vás snaží udržet v pozornosti a proto vám, vše vždy rád zopakuje. Osobně se mi líbí jeho tajemnost, a pokud jste již hráli poslední originální kousek Resident Evil VII, pak vám do očí praští spousta spojitostí. V čemž vás budou utvrzovat i různé nalezené deníky členů posádky lodi, na níž se většinu času budete nacházet, či různé útržky novin. Příběh samotný je poměrně zamotaný, alespoň na začátku se snaží nést jasnou zprávu. Chris Redfield má potíže a vy se ho vydáte vžiti do Jill Valentine zachránit. Po pár kapitolách však dojdete k zjištění, že vše je úplně jinak. Jak? To ti z vás, kteří hráli nějakou z předchozích verzí, vědí, a v případě, že vy hrajete tuto verzi jako první, tak vás o příběh nebudu okrádat. Je to přeci jen stěžejní a hlavní prvek celé hry a vyzrazení zápletky, by mohlo znamenat, že vás hra již tolik neosloví. Ono to samotné objevování věcí okolo je přeci jen něco, co drží naši pozornost.

Kromě kampaně se ve hře nachází ještě režim Raid. Kde si vyberete postavu, vybavení do začátku a vrhnete se buďto sami nebo se spoluhráčem do víru map z příběhové části. Hlavní změna je v tom, že musíte akorát přežít a probít si cestu z bodu a do bodu B. Do toho však nečekejte jen běžné stvůry, na něž jste v průběhu kampaně v této části hry naráželi. Vše je zde koncipováno jako výzva. Takže budete postupem mapy narážet na stále silnější nepřátele. Jenž si na vás budou chtít řádně pošmáknout. Režim špatný není, ale upřímně bych ho ve hře nepotřeboval. Ale pokud má rád někdo tyto Challenge režimy, pak tu bude jako doma. Důležité je vědět, že věci do Raid režimu se odemykají až postupným hraním příběhové části. Takže čím více budete chtít Raid mod hrát, tak tím dále musíte být v kampani. Je to logické. Někdo by například vyrazil jako první do Raidu a mít odemčeny všechny mapy, tak jej v rámci příběhu nemusí nic překvapit. Ano, je tu námitka, že někdo nemusí potřebovat kampaň. Resident Evil je však vždy převážně příběhová hororová akční adventura a tak by to primárně mělo být vždy.

Teď vyvstává otázka. Je tento remaster vůbec třeba? Obzvlášť když se příliš neliší od toho předchozího? V případě Xboxu One, by tomu tak opravdu být nemuselo. Stačilo by původní verzi pro X360 povolit v rámci zpětné kompatibility. To samé by ale neplatilo v případě PS4. Každopádně je tu poměrně jednoduchá věc, jenž toto celé rozstřelí a tou je pořizovací cena. Ta opravdu není nijak vysoká a je nejspíše i adekvátní ku tomu co dostanete. A málo toho také není. Jen samotná příběhová část vám může zabrat přes desítku hodin a s Raidem vám hra může vydržet na opravdu dlouhou dobu. Takže bych řekl, že pořízení tohoto kousku záleží čistě na vašem úsudku.

Resident Evil: Revelations HD je stále tou dobrou hrou, kterou jsme už ale hráli v několika verzích předtím. Po stránce hratelnosti se stále nemá za co stydět, avšak grafickým vizuálem už toho moc nevylepšuje. Zajímavá je nižší pořizovací cena. Každopádně stojí za zváženou, jestli chcete dát za tu samou hru někteří již po třetí své peníze. Pro ty kteří hru ještě nehráli, je pak tento remaster jako dělaný a vhodný pro doplnění dějového pozadí série Resident Evil.