Pamatujete si ještě hru z loňského roku Ride od studia Milestone? Asi moc ne, že? Hra nedosahovala moc vysokých hodnocení a to i přes zajímavou myšlenku navrátit motocyklové závody i mimo závodní okruhy. Byla totiž plná technických nedodělků, optimalizace také vázla a vizuál moc neodpovídal roku 2015. Vývojáři se myšlenkou na takovou hru nechtěli rozloučit a tak se dali do vývoje druhého dílu. Já osobně jsem od hry příliš neočekával a to hlavně proto, že první gameplaye naznačovali, že se nebude jednat o žádnou evoluci. Ale alfa verze není plná verze a jak tedy nové Ride 2 dopadlo?

Když jsem hru poprvé spustil a objevil se přede mnou úvodní závod, řekl jsem si, páni. A to proto, že nové Ride nakonec evolucí sérií. Hned z kraje jsem si všiml totožného enginu, na němž běžel i lednový Sebastien Loeb Rally Evo, také od studia Milestone. Což dodalo novince mnohem lepší vizuální základ. Okolí tratí tak vypadá živěji, detailněji a propracovaněji. I samotné modely motocyklů vypadají jako věrné kopie svých skutečných předloh. Jediné co mě trochu zklamalo je vizuál skutečných závodních okruhů, které se ani náhodou nemohou svou kvalitou měřit s těmi novými smyšlenými. Celkově závodní okruhy vypadají jako importy z další hry ze studia Milestone a to Valentino Rossi: The Game, jenž letos nahradil původní sérii Moto GP. Byť musím uznat, že tratě jsou minimálně vyhlazenější a zpracování ostřejší. A to jak v případě recenzované PS4 verze, tak v případě verze pro Xbox One, kterou jsme taktéž měli k dispozici. To nejpodstatnější však je, že Milestone si všechny recenze nejspíše vzali k srdci a hra je konečně při datu vydání skvěle optimalizované a framerate nikde nekolísá. Je to možná i díky tomu, že druhý díl konečně odstřihnul starou generaci konzolí. Nevím sice, jak to mají skutečné motocykly, které byly modelem pro ty herní, ale jejich nazvučení mi přišlo velice dobré. A dodávám, i fakt, že motocyklů je ve hře na 170. Což je úctyhodné číslo a ze všech těchto mašin jsem vyzkoušel již kolem padesátky a žádná mi svým ozvučením nepřišla stejná. Technická stránka hry je tedy konečně odladěná jak se sluší a patří.

Jízdní model se od minulého dílu prakticky nezměnil, avšak to ani nebylo třeba. Byla to totiž jedna z věcí, která na prvním díle fungovala dobře. Možná, některé motocykly se v předchozím díle možná trochu víc podobaly, ale tady je to opět o něco déle a s každým motocyklem se chce sžít po stránce jízdních vlastností. Ale chování daných strojů nezáleží jen na nich samotných. Hra nabízí několik fyzikálních režimů jízdy. Od amaterského po simulaci. V prvním případě si jen užíváte jízdu a nic moc kolem neřešíte. Stačí vám k hraní jen plyn, brzda a páčka pro zatáčení. V druhém případě je rozlišena přední a zadní brzda, vypnuté jsou veškeré asistenty a navíc je nutné tlačit motorky k zemi. Dozajisté si tak každý najde to své. Já opět vybíral střední cestu. Přeci jen stačí si užívat tu virtuální projížďku na řadě motocyklů bez další frustrace z hraní.

O frustraci nemluvím jen tak. Hra sama o sobě je hodně obtížná, co do umělé inteligence se týče a hlavně v počátcích hry je těžké zvítězit. Nikdy sem si nepřišel tak hrozně jako u této hry, kdy jsem za žádnou cenu nemohl dohnat jezdce na prvním místě a to v případě lehké obtížnosti. Zjistil jsem totiž, že bez úprav na vašem stroji, či ještě snížení obtížnosti na velmi lehkou, to nejde. Postupně, ale se zjištěním, že stačí pořádně odladit svou motorku, jsem obtížnost zvyšoval. Musel jsem se ze začátku smířit s tím, že dojedu nejlépe 2-3, než sem si vydělal dostatek kreditů na vylepšení. A že upravit toho lze spoustu, až na samotný nástřik. Ten je omezen na výtvory vývojářů a to mě trochu mrzí. Čekal jsem alespoň možnost tvorby nějakého týmového nástřiku, ale to zde chybí. To i přes to, že ve hře si musíte vytvořit svůj tým a do něj naverbovat nějaké UI jezdce. No škoda. Nějakým updatem by to mohli opravit, ale moc v to nedoufám. Rozhodně je to škoda.

Po stránce herní náplně se hra inspirovala již výše zmíněnou rally hrou. A to hlavně po stránce kariéry, která je zde ztvárněno World Tour. Ta je rozdělena do několika eventů, kdy ty základní tedy sezony vám budou vydělávat peníze a budete díky nim stoupat v pořadí ve světovém žebříčku. Tam jsou vývojáři nastavené určité milníky, jenž vám po jejich dosažení odemknou tzv. Team vs Team. Nenechte se mýlit, nejde o žádnou multiplayerovou výzvu, ale pouze o to porazit jiný vývojáři vytvořený tým, který většinou miluje konkrétní typ motocyklů. Podstatné je to, že k tomu abyste tento závod mohli odjezdit, tak musíte nejdříve disponovat daným typem motorky. Na druhou stranu výhra v této výzvě vám zaručí větší finanční odměnu a navíc si můžete vybrat jeden ze dvou motocyklů za odměnu. Aby toho nebylo málo tak jsou tu ještě Invitation Events, na něž dostanete pozvánku vždy, když dokončíte danou sezonu. Jejich náplň je pak více méně totožná jako v režimu Team vs Team, ale odměna je ještě vyšší, alespoň po stránce motocyklů.

Titul poté nepostrádá ani režimy typu Quick Race a TimeTrial. Hra více hráčů zde také nechybí a to ani toliko ve hrách opomíjený split-screen. Vedle těchto režimů jsou daleko zajímavější Challenge, tedy Výzvy. Ty jsou děleny na denní a týdenní. Denní jsou definovány World Tour a danými tratěmi, typy závodů a motorkami, které jsou do této Challenge zrovna určeny. Týdenní jsou nastaveny většinou konkrétní tratí a motocyklem a definovány třemi časy, které je možné překonat. Ale nějak nechápu, jak někdo mohl někdy dosáhnout zlaté medaile. Jel jsem jako blázen a prakticky bez chyby, ale na lepší než stříbrnou pozici to nestačilo. Tak si říkám, co tam ti, co ty časy navrhují, berou. To je samozřejmě jenom vtip. Pokud někdo ten čas pokoří, tak před ním smekám. P.S. řidítka k motorce si pořizovat nebudu.

Ride 2 je pořádnou motocyklovou jízdou, která ve všech ohledech předčí první díl. Vizuální stránka hry je mnohem dále, taktéž herní náplň a samotná optimalizace. Jen škoda trochu horšího vizuálu klasických závodních okruhů. Nejhorší na tom všem je akorát někdy příliš nevyvážená obtížnost, která někdy může dovádět hráč k frustraci. Pokud se přes toto přenesete, čeká vás nejspíše nejlepší motocyklová závodní hra za posledních minimálně pět let. Doufám, že poslední neduhy bude s třetím dílem úplně pryč.