Sleeping Dogs: Definitive Edition - Recenze

Sleeping Dogs: Definitive Edition

Píše se rok 2012 a světlo světa spatřila akční open-world adventura Sleeping Dogs. Hra, která se těšila celkem dobré přízně hráčů, ale také hra, která trpěla bugy a několika technickými nedodělky a to hlavně padajícím frameratem u verzí pro Xbox 360 a Playstation 3. Nyní po dvou letech se hra vrací ve své vyšperkované remasterované verzi s veškerým bonusovým obsahem zabaleným pěkně do jednoho disku. Ano, mluvím tu o Sleeping Dogs Definitive Edition, která zaútočila na konzole Xbox One a Playstation 4. Já měl tu možnost vyzkoušet verzi pro Xbox One a musím z kraje říct: Jsem překvapen.

Pokrok či točení na místěSleeping Dogs: Definitive Edition

Takže jakými změnami tedy hra prošla? Týkají se hlavně tedy grafického zpracování, ostatní části byly více méně zachovány, ale taky se k nim dostaneme. Je pravdou, že když sem hrál původní Sleeping Dogs na konzoly Xbox 360, tak sem u hry moc dlouho nevydržel. Nejen, že hra kolikrát padala až na 20 snímků za sekundu, které člověk samozřejmě už vnímá, ale obraz působil celkem rozmazaně a vše mi přišlo tak nějak sterilní, stejné a prázdné a nedokázalo mě to u hry dostatečně dlouho udržet, abych se do ní mohl ponořit na plno. Vlastně teď s klidným srdcem mohu říct, ve hře jsem se mýlil. Z mého přesvědčení mě vyvedla právě verze Definitive Edition. Co je tedy jinak?

V první řadě si hned všimnete, že obraz je o poznání ostřejší a konečně z něj nebolí oči. Ale samozřejmě to není jen ve vyšším rozlišení. Celkově je na první pohled vidět vyšší míra detailů, větší počet po ulicích se pohybujících lidí a větší provoz na silnicích. Také déšť vypadá konečně jako déšť.  Nesmím zapomenout, že ve hře také přibyla větší míra různých efektů. Přes kouř z ventilačních šachet, přes mlhu až po různé drobnější efekty. Dokonce i ten framerate se drží po většinu času na 30 snímcích, ale stane se, že zde spadne. Ovšem děje se to zcela nečekaně a spíše, kluci ze Square Enix ani zde s optimalizací moc neuspěli, jelikož tyto pády se konají i na konkurenční PS4. Ale zase na druhou stranu máme tu krásné žijící město a vlastně těch pádů zase tolik není, aby to kazilo celkový dojem ze hry.  Avšak zmínil jsem bugy z předchozí verze, které sice v některých případech vymizely, ale stále jsou přítomny, hlavně při honičkách auta dělají kostrbaté manévry, nebo se člověk zasekne o nějaké ty drobnosti na chodníku. Ovšem pokud hru vývojáři už úplně nehodí za hlavu, tak by tyto chyby mohl doladit nějaký patch. To odkazuje na fakt, že i Battlefield 4 je konečně v plné funkčnosti, haha.

Sleeping Dogs: Definitive Edition

Vůdce triady a polda ?

Jak jsem zmínil, tak Sleeping Dogs jsem byl v podstatě nedotčen a hra tak byla pro mě velkým překvapením. Hra je tedy zasazena do Hong Kongu, kde zuří válka mezi čínskými triadami. Vy, co by detektiv Wei, se budete muset mezi triady infiltrovat a dostat její členy pokud možno za mříže. Samozřejmě, jako ve správným příběhu podobného ražení nic není tak jak vypadá. Budete tedy svědky vražd, spousty zvratů a masakru rodiny jedné z triad. Dokonce se v jednu chvíli stanete vůdcem jedné z nich. Takže problém. Samozřejmě o všem musíte jako poslušný policista podávat hlášení z misí. Více asi prozrazovat nebudu, ale příběh mě docela vtáhl, i když se jedná o hodně krát ohranou písničku, tak zde funguje skvěle.

Nesmím tedy zapomenout, že jsme v open world hře a všichni víme, že tady by jen hlavní příběh moc neuspěl, a tak vývojáři nezapomněli do hry přidat i řádku vedlejších misí. Jedná se tedy o různou výpomoc lidem Hong Kongu, samozřejmě pomoc strážcům pořádku při zatýkání členů triad a dalších podobných aktivit. Mezi mé oblíbené pak patřili i pouliční závody, které sice k Need for Speed Underground mají daleko, ale i tak jsou docela pěkným zpestřením hry. Dále by se slušelo zmínit, že ve hře je spousta různých aktivit pro vášnivé sběratele.

Bojuj! Střelej! Jeď!

Pokud je nějaká věc, která mi v případě té chvíle jenž jsem strávil u původních Sleeping Dogs utkvěla v paměti, pak je to netradiční pojetí akční složky hry. Tedy jde samozřejmě o dosunutí střelby ze zbraní na druhou kolej. Zde hraje prim boj pěkně tváři v tvář. Jsme přeci v Číně! A co Sleeping Dogs: Definitive Editionfrčí v Čině nejvíc ? Přece Kung-Fu! Takže soubojový systém je jednou z nejdůležitějších složek hry. Ten je velice povedený a vše plynule navazuje na sebe. Jenže mistrem Kung-Fu se nestanete ze dne na den a i vychytání ovládání a načasování vykrytí soupeřových útoků bude vyžadovat chvíli cviku. Ale nezoufejte, jelikož souboje jsou zde opravdová zábava, nikoliv frustrace.

Už jste někdy chtěli zmlátit chlápka s pistolí nebo dokonce samopalem ? Asi ne, že ? No jde to docela blbě a asi by jste neskončili zrovna dobře, proto i zde samozřejmě máte možnost používat palné zbraně. Avšak nenosíte je stále u sebe, spíše v rámci příběhu, třeba někde seberete z nic netušícího čínánka, který schytá pěknou ránu po hlavě. Jinak samotná střelba by se dala přirovnat například i k samotnému GTA V. A to nemyslím pouze tím, že lze střílet zpoza krytu, ale také až pitomě sotva viditelným zaměřovacím křížem. Který tedy v tomto případě počítá s rozptylem střel, takže není vyobrazen tečkou, ale přerušovaným kruhem jenž vymezuje rozptyl střel.

Oživením této celé akce jsou pak honičky v autech. Ty jsou ve své podstatě také velice časté. Zde se totiž vždycky najde někdo, kdo vás chce v lepším případě chytit, v tom horším zabít. Proto možná vývojáři zakomponovali do hry magické tlačítko pro prudké strhnutí volantu do strany, díky němuž můžete nebohého policistu, či vražedného člena triady poslat do nejbližšího sloupu, stojícího auta, či pokud míříte do boční uličky určené pro zásobovaní tak i do vedlejší zdi. Řízení samotného vozu je pak opravdu arkádová krasojízda je zábavný, ale nic reálného nečekejte. Auta se kolikrát chovají dost nepředvídatelně. Co mě tedy docela mátlo byla jízda vlevo. Než na to si člověk zvykne, achjo.

Sleeping Dogs: Definitive Edition

Zlepšovat se člověk může v mnoha věcech

V této hře mě celkem zaujalo kolik různých stromů dovedností zde je a hlavně že každý z nich dostáváte výš úplně jiným způsobem. Ve své podstatě co se týká schopností je vše rozděleno v základu do tří skupin. Reputace Policie, reputace Triady a Kung-Fu škola. Je tedy jasné co je třeba dělat ke zvýšení dané reputace. Pokud se chcete zlepšovat v policejním umění je třeba plnit mise pro policii a nedělat pokud možno škody na majetku města. U Triad to jde v podstatě samo, toto získáváte v podstatě plněním příběhových misí a dá se to považovat za takový základní strom. U školy Kung-Fu je to trochu složitější, jelikož k zvýšení reputace a naučení se tak novým kung-fu kopům musíte nalézat ukradené sošky znázorňující čínský kalendář. Za každou nalezenou sošku se pak můžete od vašeho senseie něco nového přiučit a že se vám to bude kolikrát hodit.

Sleeping Dogs: Definitive EditionDalší reputaci získáváte za pomoc občanům města a za různé závody a podobně. Nezahrnul jsem to do skill listu, jelikož touto reputací si nevylepšujete nějaké dovednosti, ale zpřístupňujete různé kosmetické úpravy. Příkladem budiž kupování oblečení. Pokud nemáte dostatečně silnou reputaci u obyvatelstva Hong Kongu tak si kvádro na sebe nevezmete. Nebo je libo nějakou fešnou koženou bundu hodnou motogangu? Tak koukejte vyhrávat závody a tak to jde vše se vším.

Sleeping Dogs: Definitive Edition je výbornou zábavou pro ty kteří mají rádi otevřený svět a městskou akci. V této verzi je dostupný všechen vydaní bonusový obsah, takže o další hodiny hraní navíc je dobře postaráno. Hra byla dosti vyladěna a graficky o dost přikrášlena na rozdíl od minulé generace konzol. Ovšem stále hra trpí drobnými bugy a občas padajícím frameratem. Přesto všechno se však jedná o kvalitní porci zábavy. Hru si můžete vychutnat také na Playstation 4 a PC, ovšem PC verze se od té původní téměř v ničem neliší, snad pouze tím, že obsahuje veškerá DLC.