The Crew – Recenze
The Crew

Když sem hrával postarší díly série Need for Speed, jako byli Most Wanted, či Underground 2, a všude kolem spousta přátel mluvilo o tom jaký je WorldofWarcraft fenomén, jsem si přál, aby vyšla jedna taková onlinovka, akorát místo fantasy hrdinů jsem se toužil po světě prohánět v naleštěném bouráku. Myslel jsem, že toto přání bylo vyslyšeno s Needfor Speed World, avšak v tomto případě šlo o velké zklamání. Spása nakonec nepřišla z rukou EA, ale od vývojářů z Ivory Tower a vydavatele Ubisoft v podobě závodní týmové online akční hry The Crew. Tak jak dopadla tato velká MMO závodní hra? Neopakuje se zde provar jako v případě NFS World ? No pojďme si tyto otázky zodpovědět.

Cesta za pomstou je lemována nebezpečím

The CrewDěj se točí okolo vraždy vašeho bratra. Shodou náhod však vinna padá na vaši hlavu, jelikož jste hold ve špatnou chvíli na špatném místě.  Avšak agentce FBI Zoe na celém případu něco nesedí a tak jste nasazen jakožto agent v utajení. Vaším úkolem je dostat strůjce veškerého špinavého obchodu napříč USA a zároveň pomstít bratrovu smrt. Cíl je tedy jasný infiltrovat se do nejobávanější crew ve státech 5-10’s. Během vyšetřování narazíte na spoustu charakterů, které vám budou pomáhat a se kterými se vaše postava spřátelí. Příběh samotný není nijak zvlášť složitý a je vcelku plný spousty klišé. Takže žádnou velkou originalitu v něm hledat nemá smysl, avšak dobře pospojuje celou hru.

Nemohl jsem si ve hře nevšimnout jisté narážky na jiný titul studií Ubisoftu. Jedná se o akční cyberpunkovou hru Watch Dogs. Jak tak postupujete v příběhu, tak v jeho třech čtvrtinách narazíte na hackerku Roxanne ve městě hazardu Las Vegas. Cut-scéna kolem ní až nápadně připomíná samotný titul Watch Dogs a jeho atmosféru. No kdo ví, třeba další díl této značky se bude odehrávat právě v Las Vegas. Ale zpět k The Crew. Když jsem zmínil příběhové cut-scény, tak zde byla odvedena vskutku dobrá práce a je zde znát velkolepý um Ubisoftu na takovéto filmečky.

Napříč USA

Hra samotná je situována do celých Spojených států amerických, teda téměř do celých. No na Hawai a na Aljašku se nepodíváte. Do tropů a zasněžených vrcholků ano. Musím uznat, že vývojářům se podařilo vcelku dobře zachytit atmosféru daných států. No kdo by nechtěl se podívat do města, které nikdy nespí. A co takhle si zalyžovat poblíž Salt Lake City, či se podívat k Niagárským vodopádů. Nebo navštívit pláže v Miami Beach a nebo co si takhle prohlédnout Chodník slávy v Hollywoodu. Při průjezdu kolem celých Států jsem narazil na spoustu monumentů, které zkrátka vývojáři nemohli vynechat. Podíval jsem se na Sochu svobody, na kráter v Novém Mexiku, Hooverovu přehradu, takový to divný vajíčko v Chicagu, závodní okruh Laguna Seca, nemohl jsem vynechat most v San Franciscu a takto bych mohl mluvit ještě dlouho, ale posuneme se dál.

The Crew

Od pohledu hra působí velice pěkně a je na ní vidět spousta práce, ale i zde by se dalo ještě zapracovat na drobných detailech. Například v Nevadské poušti chyběly spodní textury na skále, ale vzhledem k rozloze mapy se nedivím, že to mohli přehlédnout. Když jsem hrál betu, všiml jsem si doskakujících objektů v dáli. To v plné verzi bohužel zůstalo, avšak je to trochu zredukováno. Ale nebojte, jedná se opravdu o objekty v dáli, kdy třeba ke stromům jich vyskočí více. V podstatě se za chodu načítají další lokace. Ani se nedivím, že byla hra rozdělena na pomyslné sektory. Krom testované PS4 verze jsem hrál i verzi pro Xbox One a jsem rád, že od bety se obě verze vyrovnali a jsou po grafické i funkční stránce totožné. Musím pochválit i stabilních 30 snímků za vteřinu.

Vzhledem k tomu, že hra se točí striktně kolem automobilů, bylo pro mě překvapením, že virtuální USA nezobrazuje jenom auta. Takže na ulicích potkáte lidi, kteří budou uskakovat a reagovat na podměty. Můžete potkat požárníky hasit požár, nebo při jízdě v lesích či horách potkat divokou zvěř. Tudíž byl vytvořen vskutku věrný a živý svět. Za což mají u mě v Ubisoftu malé plus.

Video z verze pro Xbox One

S Masseratti to po poli fakt nejde

V takové závodní hře hraje hodně důležitou roli chování vozu a model řízení. Aby bylo jasno, tak The Crew není žádným simulátor ale ryzí a zábavnou arkádou, která disponuje jistými menšími prvky simulace. Pokud sednete do nějakého auta, tak každé auto se trochu jinak chová. Hlavně v závislosti na jeho náhonu a také typu. Ve hře je těchto typů pět. Máte tu třídu Street, Dirt, Performance, Raid a Circuit. The CrewKaždá třída má své specifické vlastnosti a ne každé auto lze upravit do každé z nich. Avšak každé z nich má vliv na jízdní vlastnosti daného vozu.

Hlavním prvkem, který jsem mínil jako simulaci je vliv prostředí na jízdu. Takže je jasné, že auto s nízkým podvozkem na poli nepojede, či dokonce s náhonem na zadní.  Pokud chcete s některým takovým autem řádit v terénu, pak si ho můžete upravit do třídy Dirt, či Raid a s chutí vyrazit. Vaše káry se také jinak chovají na namrzlé vozovce a auta v těchto oblastech opravdu kloužou a jejich manévrovatelnost je nižší. Výborné je také to, že každý vůz má svůj pohled z kokpitu, který se mění i v závislosti na dané třídě. Bohužel zpětná zrcátka jaksi nefungují, což jsem myslel, že se v plné hře změní, ale holt nic.

Tohle je nelítostná štvanice

Nyní k samotné náplni hry. Vzhledem k tomu, že se jedná převážně o závodní hru, tak nejvyšší počet všech eventů tvoří klasické závodění. Buďto v podobě sprintu, či klasického závodu na několik kol. Jedním z dalších typů eventu jsou štvanice. V tomto režimu je vaším cílem zneškodnit nepřítele v daném časovém limitu. Ve hře samozřejmě nemůže chybět klasický závod s časem. Který je také ve dvou režimech buďto dojet v časovém režimu do cíle, či projet daným checkpointem, který vám doplní čas do dalšího. Posledním typem závodu je ničení zásilek. Tento typ eventu osobně považuji za otravný, ale má i své světlé chvilky. Naštěstí těchto misí ve hře moc není.

Vývojářům se nedá upřít ani jistá nápaditost a některé závody jsou opravdu rarity. V mé paměti utkvěly například závody jako: Závod s autem upraveným do terénu proti vozu typu Performance, kdy každý měl trochu jinou cestu k cíli. Dále bych mohl zmínit závod v mokřadech, či terénní závod napříč Nevadou. No je toho spousta…

The Crew

Co by to bylo za MMO, kdyby ve hře chyběly vedlejší mise, či challenge. Tak vedlejších misí upřímně moc není. Můžete si to tedy rozdat s náhodným kolem jedoucím autem jiného hráče. Ale co se týče Challengů, tak těch je ve hře velká spousta a některé mohou představovat výzvu. Těchto výzev je několik typů. První je Slalom, následovaný Průjezdem brankami, pak tu máme Průjezd vyznačenými body, nesmím zapomenout na Skok daleký, dále Držení optimální stopy a v poslední řadě Únik.

Tohle je MMO, tak co ten multiplayer?

Dostáváme se k zásadní části této hry a tou je hra více hráčů. V podstatě veškeré závody a to i ty příběhové můžete hrát v jednu chvíli až se čtyřmi lidmi naráz. Tito lidé v daném závodě tvoří vaši Crew a vy s nimi můžete spolupracovat k dosažení vašeho cíle. Tito lidé můžou být náhodní, ale ideální je vytvořit si svou stabilní partu. Musím říct, že tento režim jsem hrál spíše na Xbox One, kde mám přátele, se kterými jsem tuto hru hrál a stále hraji.

The CrewK těmto příběhovým eventům však v režimu více hráčů přibývají i PvP eventy, kterých se účastní až 8 hráčů a kde samozřejmě nikdo není vaším parťákem, ale vždy je vaším soupeřem. Dále jsou zde speciální závody, které se vám otevřou po dosažení každé desáté úrovně a po koupi daného typu úpravy vozu. Hru jako takovou si tedy můžete užít coby samotář, ale opravdu mnohem lepší je to s partou kámošů.

Závodní hra s prvky RPG

The Crew je RPG! Asi byste dostali od hráčů, kteří milují hry na hrdiny, za tato slova ránu pěstí. Jenže tato věta je holý fakt. The Crew je opravdu z části RPG. Jelikož jako v každém RPG i zde dostáváte zkušenosti, díky kterým stoupáte po úrovních. Za každou úroveň pak dostáváte vylepšení k vašemu vozidlu a jeden bod k perkům. Vlastnosti vozu tedy můžete vylepšovat nákupem dílů, avšak můžete je i vyhrát jízdou v eventech, či pokořením challengů, což je snazší cesta, než koupě. Jelikož peníze jsou zde poměrně těžce vydřené a budete si je šetřit na nákup vozu, či jeho vizuálních, či typových úprav.

Ano, potvrzuji ve hře je opravdu tuning vašeho vozu a to nejen výkonnostní, ale i designový. Takže můžete měnit přední, zadní a boční spoilery, vybrat si novou kapotu, či křídlo. Můžete změnit také vaše disky na autě, přestříkat vaši káru jinou barvou, či ji pěkně polepit vinyly. Pozor, některé typy aut nemají možnost takovéto úpravy. Jedná se hlavně o supersporty, ale i ty můžete v některých případech takto upravovat. Největší změny pak představují samotné třídy, které jsem zmínil výše a to Street, Dirt, Performance, Raid a Circuit.

Také jsem se zmínil o percích. Ty vám mohou trochu zpříjemnit celou hru, jelikož perky vám mohou například snížit cenu dílů, či zvýšit počet zkušeností za závod. Nebo vám zpřístupní mobilní servis. Jojo, ve hře je čas od času třeba opravit auto. Perky se pak otevírají postupně s vaším průchodem hrou, jelikož vám je zprostředkovávají příběhové charaktery, na které hraním narazíte.

The Crew

Ta policie je opravdu otravná

Zmínil jsem opravy vozu. No za ty budete vděčit primárně místnímu policejnímu sboru, který nejspíš papal hodně steroidů, protože policejní auta mají nejenom páru, ale také se vás drží jako klíšťata a ještě hůř se jich zbavuje. V podstatě nejúčinnější metodou je být neustále v pohybu a pokud možno měnit směr jízdy a to často. Jelikož pokud se budete snažit ujet na dálnici a nebudete mít opravdu nabušenou káru, pak jim tedy rozhodně neujedete a budete akorát zatčeni a ochuzeni o stovky dolarů. No a to přece nechcete. Takže pozor na LAPD. No vlastně na všechny xxPD v USA.

The Crew je velice povedená MMO závodní akční hra. Ve svém žánru prakticky nemá konkurenci. Disponuje líbivou grafikou, solidním hudebním mixem a hlavně obrovským a živým světem, ve kterém se také prohání spousta živých hráčů, se kterými je možné se spojit. Nesmím zapomenout na možnost tuningu, po které spousta hráču prahla. Velkým avízem této hry je pak spousta unikátních závodů, které nemají obdoby. Hra je velkým překvapením a konečně také možným splněným snem.  Na druhou stranu trpí i některými technickými chybkami, avšak ničím zásadním, co by ovlivňovalo celkovou hratelnost. Hra vychází na PC, Xbox One, Playstation 4 a také na Xbox 360.