The Legend of Zelda: Majoras Mask 3D
- Recenze

Hráno na výkonnější verzi New Nintendo 3DS XL Blue.

Během svátků jsem dostal možnost získat k recenzování handheld New Nintendo 3DS. Což byla nabídka, kterou jsem nemohl odmítnout už kvůli tomu, že jsem toto zařízení vyzkoušel na veletrhu For Games a nadchlo mě. Nintendo přišlo, ale nebylo na něm co hrát. Má první volba tak padla na exkluzivitu The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D. O herní sérii jsem toho četl spousty a všude byla tato série velmi chválena a já byl tedy osobně zvědav, jestli jsou tato tvrzení pravdivá či nikoliv. Přeci jenom jak kvalitní může být hra pro přenosná zařízení a to nejpodstatnější pro mne bylo, jestli nějakou dobu vydrží, či jestli je to několika hodinová oddechovka.  Každopádně moje první střetnutí se Zeldou vám nyní popíšu.

První spuštění mě nechalo poněkud chladným, vlastně jsem nevěděl, co od této hry mám očekávat a jak se vůbec bude hrát. No k mému překvapení hra se ovládá velice dobře, až je to nečekané. Vše je velice intuitivní a hra velmi dobře kooperuje i s dotykovou obrazovkou handheldu. Ta zobrazuje prakticky vše, kromě vlastní hry. Najdete zde inventář, mapu, údaje o postavě, quest list a tak dále. Důležité však je, že přistup ke všemu byl velmi plynulý a vše velmi rychle korespondovalo s tím, co člověk právě vyžadoval. Dokonce bylo možné do dvou přidaných políček navolit nějaké předměty a tato políčka následně simulovala tlačítka, která se na hendheld již nevešla. Tedy volná tlačítka by byla, ale je nutné brát v potaz fakt, že hra je navržena ještě pro klasická 3DS a já hru hrál na New Nintendo 3DS, které přeci jenom je v základu opatřeno circle padem a hlavně disponuje čtyřmi zadními tlačítky, naproti tomu klasické 3DS má na zadní straně pouze dvě a nedisponuje circle padem.

Grafické zpracování mě na možnosti zařízení také velice příjemně překvapilo. Grafika působí velmi přívětivě a pohádkově, což si myslím, že je přesně něco, čeho chtěli vývojáři docílit. Celou hru vás pak doprovázejí stejně nadnesené tóny, které vás jen utvrzují v tom, co vidíte. I prostředí jsou poměrně rozmanitá. Je zde město, několik vesniček, lesy, bažiny kopce. Vše vypadá přesně tak, jak by jste si v takové fantasy pohádce představovali. I veškeré bytosti, které jsou zde vytvořeny mají svůj typický feeling, který jen tak někde nenajdete. Výborná vlastnost nového 3DS je stabilní 3D prostorový obraz. Hra tím dostává úplně jiný rozměr a přitom vše běhá naprosto plynulých 30 snímků za sekundu. Pokud však nepotřebujete 3D zobrazení a vystačíte si s klasickým, pak vás hra odmění snímkováním v 60fps. Což upřímně je někdy problém dosáhnout i u velkých konzolí. Před technickou stránkou hry tedy smekám klobouk dolů.

Příběh hry se točí kolem ukradené masky, tedy konkrétně masky Majora. Tu ukradl minulostí poznamenaný Skull Kid, který se nechal zlákat mocí masky a pomstít se celému městu Termina tím, že na ně nechá spadnout měsíc. No poměrně šílený způsob pomsty formou takového armagedonu. Na počátku vyprávění se Link s tímto Skull Kidem střetne a ten ho promění v rostlinou stvůru Deku Scrub. Link tak musí přijít na způsob, jak se kletby zbavit. Avšak jeho hlavním posláním je zastavit šíleného Skull Kida. Napříč příběhem tak Link potká řadu spojenců, kteří mu pomohou tohoto nepřítele porazit. Avšak Link má na splnění svého cíle pouhé tři dny, poté bude svět zničen. Naštěstí mu bude k dispozici tajuplná Ocarina of Time, která s písní času může Linka vrátit zpět na počátek prvního dne, s tím, že Link má již náskok v tom, že ví co má dělat a hlavně všechny předměty, které vaše postava na své pouti světem posbírá ji zůstanou, tedy kromě krystalů. Ty pak ve hře slouží například k nákupu vybavení, lektvarů, atp. Více však není vhodné prozrazovat. Příběh je nutné si se vším všudy vychutnávat. Protože vás dokáže naprosto skvěle pohltit a ohromit.

Náplň hry pak tvoří různé úkoly, které vás postupně dovedou až k vašemu vysněnému cíly. Avšak nečekejte, žádné vození za ručičku. U hraní této hry je nutné používat mozek. Jelikož ke splnění vašich cílů vás budou vést jen indicie, které vám dají různí obyvatelé města a přilehlých oblastí. Většinou vás tak jen navedou do části mapy, do níž by jste se měli vydat. Jenže je tu problém, aby jste věděli kam máte jít, je nutné vlastnit mapu, kterou si můžete zakoupit od kartografa za nějaké ty krystaly. Či můžete pokusit štěstí a vše hledat na slepo, ale předem říkám, že je to velmi obtížné a hlavně zdlouhavé. Výborné je však to, že pokud splníte úkoly s magickými vílami, tak budou splněné i po vracení se v čase, tedy jedná se o takové záchytné body, které vás vedou k tomu, že stále vše neděláte od začátku. Ve této hře má vše svůj smysl, svůj řád, který je však velmi precizně navržen a velmi dobře funguje.

Součástí hratelnosti jsou v tomto případě ještě masky, těch je napříč hrou poměrně velké množství a každá maska propůjčuje Linkovi jinou podobu a hlavně jiné vlastnosti, jenž mu budou ku pomoci při řešení všemožných hádanek, puzzlů a hlavně mu mohou pomoci k přístupu na dříve nedostupná místa a tím se také můžete dále posunout v příběhu. Vedle masek hrají poměrně velkou roly i písně. Ty vám mohou například doplnit zdraví, teleportovat vás k save pointu, otevřít vám nějaké skryté místo, či vrátit čas zase na začátek.  Tudíž se nejedná jen o kosmetický prvek, ale velmi silnou část hratelnosti, tedy vlastně si říkám, co v této hře je uděláno špatně. Když nad tím tak přemýšlím, tak nejspíše nic.

I každý z předmětů ve vašem inventáři vám může být nápomocen v postupu a není zde jen pro srandu králíkům. Některé předměty je pak nutné kombinovat, aby bylo dosaženo kýženého výsledku. Takže i hloupý klacek vám může být nápomocen při postupu v před. Napříč hrou se také střetnete se spoustou řadou různých nestvůr a bytostí, které vás budou chtít zabít. Avšak někdy bude nejdříve nutné zjistit nepřítelovu slabinu před tím, než jej budete schopni porazit. Týká se to pak hlavně u soubojů s bossy, kteří dokážou být velmi tuzí a znepříjemní vám kde jaký poklidný večer, avšak postup dál je pro vás opravdovou odměnou. Až se vlastně divím, jak je celá tato hra komplexní a propracovaná. Je tak opravdu škoda, že tato série se nepodívá i na jiné platformy, než kterými jsou Nintenda. Na druhou stranu je to vlastně dobře. Přeci jenom exkluzivity jsou to, co dokáže prodat zařízení a tato hra je tím nejlepším příkladem.

The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D je velmi dobře ukuté dobrodružné rpg, které v sobě snoubí pohádkovou grafiku a hratelnost, zajímavý a velmi povedený příběh, jenž v kombinaci s nekompromisní a výtečnou hratelností vytvářejí komplexní herní zábavu. Vše co hra obsahuje má svůj smysl a řád. Tudíž pokud vlastníte Nintendo 3DS, pak by vás tato hra rozhodně neměla minout. I mistr Geralt by se totiž měl co přiučit.