Uncharted 4: A Thief's End - Preview

Letošník se nejspíše ponese ve znamení návratu velkých značek. Nejdříve tu bylo pokračování kultovní scifi akce HALO 5, dočkat bychom se měli i remaku Star Wars Battlefront a na scénu se také vrací dobrodruh a lovec pokladů Nathan Drake ve čtvrtém díle Uncharted s podtitulem A Thief's End. Nyní máme možnost nakouknout pod pokličku základním informacím o této velmi očekávané hře.

Příběh je základ

Čtvrtý díl se odehrává tři roky po událostech předchozího dílu. Nathan žije s Elenou a mají celkem pohodový a spokojený život. Avšak, stane se něco nečekaného a u jejich prahu se objeví Nathanův starší bratr Sam, kterého Nathan považoval za mrtvého. Bohužel Samův život je v ohrožení a je závislý na tom, jestli Sam najde artefakt slavného anglického piráta Henryho Averyho. Jelikož se jedná o bratra Nathan se opět vrhá za dobrodružstvím, co by lovec pokladů.

Postupně se vztah mezi bratry ocitne na horské dráze, kdy Sam žárlí na Nathana a na jeho úspěchy v životě a že je vlastně lepší než on, avšak dojde i k posílení jejich bratrského pouta. Celkově hlavním tématem tohoto dílu budou Nathanovi zkušenosti a dovednosti, které zkrátka Sam bude Nathanovi závidět a od něhož se postupně bude sám učit. Nebylo by to však ono, kdyby celá hra řešila pouze příběh dvou bratrů. Takže na scénu přicházejí další lovci pokladů prahnoucí po stejném artefaktu. Těmi lovci jsou Rafe a Nadine. Rafe má být odlišným obrazem samotného Nathana a Nadine je vlastníkem militaristické organizace sídlící v Jižní Africe.

Ve hře samotné samozřejmě nemohou chybět ani postavy Eleny a Sullyho, jenž v tomto díle sehrají spíše vedlejší roli. V tomto příběhu bude kladen spíše důraz na záporné postavy a jejich angažmá v tomto díle. Údajně ale nebude chybět osobitý humor a navíc přibudou vedlejší příběhové linky.

Kam naše cesty míří

Jelikož se příběh bude točit kolem dvou postav, je hratelnost postavena podobně jako byla v The Last of Us. Takže Sam bude Nathanovým častým doprovodem a vývojáři jeho umělou inteligenci přirovnávají k Ellie, avšak v tomto případě bude o něco vyspělejší a hlavně se jedná o dospělého muže a na to byl také kladen důraz. Takže se ve hře můžeme těšit na kooperaci mezi Nathanem a jeho bratrem. Je pak skvělé, že oba protagonisté budou reagovat na dění kolem sebe, takže se můžeme těšit i na nějaké ty peprné hlášky. Navýšení se dostalo také umělé inteligenci nepřátel, kdy například při pokusu je zabít shozením z útesu, římsy, či střechy může nepřítel stáhnout Nathana s sebou za nohu.

Jelikož se vývojáři snaží jít neustále kupředu, tak hlavní postava bude mít k dispozici několik nových nástrojů jako lano, či skoby, ale to údajně nebude vše a máme se na co těšit. Těchto vychytávek totiž budeme využívat i při řešení hádanek, které jsou inspirovány těmi z třetího dílu, co se do velikosti a složitosti týče. Samotné hledání artefaktů zde také nabídne zcela nový rozměr, kdy nalezené předměty mohou poskytovat vodítka k jiným předmětům. Všechny tyto inovace mají prý držet tempo hry a nabídnout lepší pocit z prozkoumávání prostředí samotného.

První gameplay záběry

Napříč světem

Pokud se jedná o prostředí, ve kterých se hra bude odehrávat, tou ústřední lokací je Libertalia, tedy kolonie založená piráty na ostrově Madagaskar. Avšak vývojáři se dušují toho, že krom tohoto ostrova se podíváme do zasněžených oblastí (ach, ty vzpomínky na Uncharted 2), či do městských lokalit. Máme se nechat překvapit, ale hra má často tvořit úžasné a nepředvídatelné zážitky a scenérie a je na to kladen velký důraz.

Máme se údajně dočkat jisté svobody při postupu hrou, tedy nebudeme odkázáni jen na jednu správnou cestu, ale budeme mít možnost volby. Každá volba pak bude nabízet svou osobitost, takže by se nemělo jednat o neustálé deriváty toho samého. Je také velmi pravděpodobné, že cesta, kterou si zvolíte, vás bude stát život. Podstatný je tento fakt v tom, že vás přinutí si hru po dohrání pustit znovu, jelikož hra může vypadat poněkud odlišněji, než když ji projdete poprvé.

Nové technologie a více zkušeností

Od samého začátku vývoje pracoval na Uncharted 4 malý tým vývojářů, který postupně rostl s tím, jak byly dokončovány práce na konverzi The Last of Us pro PS4. A veškeré zkušenosti nasbírané vývojem této post-apokalyptické hry byly zohledněny při vývoji čtvrtého Uncharted. Bohužel v Naughty Dog neřekli, zda bude tento díl posledním ze série Uncharted, či nikoliv.

Co se týče pokroku v technologii, tak jen na samotné sbírání předmětů bylo vytvořeno na šedesát různých animací vaší postavy. V těchto animacích má být navíc zohledňováno rozložení váhy Nathanova těla, což je velmi zajímavý prvek, ale jde o to, jestli to nějak ovlivní samotnou hratelnost a zda to bude ve hře vůbec poznat. Krom těchto animací také přibyly další unikátní animace pro útok na nepřátele, kdy bude zohledňována strana ze které na nepřítele zaútočíte.

Krom velmi silné singleplayerové části hry se prý můžeme těšit i na kompetitvní multiplayer. Pravděpodobně se bude jednat o podobný koncept, jaký nabídl třetí díl. Avšak kooperativního režimu, který by byl v tomto případě velmi zajímavý, se nejspíše nedočkáme.

Očekávání

Uncharted 4: A Thief's End vypadá podle těchto informací na velmi povedený kousek, který se rozhodně bude snažit o to, aby překonal své předchůdce, a podle těchto věcí k tomu má celkem slušně nakročeno. Avšak do vydání máme téměř rok, takže uvidíme, jak hra dopadne. Kadžopádně, na hru se opravdu těším.