Uncharted je značkou, která je jak se říká only Playstation, neboli po česku jen na playstation a týká se konkrétně jeho třetí verze. To však platilo do nedávna, jelikož s příchodem PS Vita spatřil světlo světa titul Uncharted Golden Abyss. A na tuto hru jsme se samozřejmě zaměřili.

Uncharted: Golden Abyss

Playstation Vita je na trhu teprve, krátce a velké ohlasy zatím nesklidila. Ovšem musím říci, že moje očekávání, konkrétně u Uncharted splnila na výbornou. Nejen, že se hra hrála prostě skvěle, ale naskytla navíc jedinečný herní zážitek, který nenajdete u žádné jiné herní konzole, handheldu, či třeba PC.

Uncharted: Golden AbyssDo tajů tropických lesů
Vezměte si amazonský prales, krásné  panoráma, na které je krása pohledět a to hlavně při západu slunce. A i ten tento pohled se nejednou naskytne právě v tomto díle Uncharted. Může se zdát nemožné, že by malý přístroj jako PS Vita nabídl, něco na co je radost hledět, ale tato skutečnost je holým faktem. A pokud jste si říkali, že krásnou čistě průzračnou vodu, která by se zároveň jako voda chovala, může vytvořit jen Cry Engine 3, nebo nový frostbite, pak jste na velkém omylu. Co předvádí Uncharted, tak i na malé věcičce se mohou tvořit zázraky.
I mimika postav, je vzhledem k přístroji na velmi vysoké úrovni. Vidíte pohled hlavního hrdiny a hned víte, jak se cítí. Ano, v této době to opravdu není nic neobvyklého, a po grafické stránce Golden Abyss nepatří na jeho vrchol, patří však na vrchol titulů mezi handheldy. A nebudu zkrátka srovnávat grafiku, mezi vitou a hlavními herními platformami.

Hurá za pokladem
Děj, nasazený v tomto díle, je veden z části retrospektivně. Pro přesnost, první kapitola se rovná ve finále nějaké té 28. Jde o to, že co by Nathan Drake, musíte zachránit Chase, pro upřesnění Chase je postava dívky, kterou náhodně potkáte při hledání vzácných relikvií, po kterých pátráte s přítelem Dantem.
Ovšem nic není na první pohled, jak se zdá, a tak se hon za pokladem zvrtne v boj o holý život. Ne jednou Nathan vyvázne, tak jak by si přál a jednou párkrát dojde k vašemu zajetí.  A vyváznout nebude nejednou jednoduché. Hlavní zápletka se však točí kolem ztraceného máského zlata, po kterém pátrali lovci pokladů, ba i známé historické osoby v průběhu několika minulých století.

Uncharted: Golden Abyss

Boj o život
Když jsem hrál Uncharted: Golden Abyss, nevěřil jsem, jak skvěle se hraje, a že by mě mohla tak bavit. Hratelnost je prostě parádní, a vlastně jí nemohu vcelku nic moc vytknout. Hra využívá všech funkcí, které PS Vita nabízí, a že těch funkcí je podstatně dost. Uncharted: Golden AbyssHra se dá hrát, několika způsoby, buď klasicky jako na PS3, nebo převážně pomocí dotykového displaye. Říkám převážně, protože funkce dotykové obrazovky je zde velice podstatná, nikoliv však nekazí herní zážitek.

Ostatních funkcí PS Vita v Uncharted využijete hlavně při řešení nejrůznější puzzlů a hádanek. Kupříkladu, při čistění relikvií využijete obou dotykových ploch, přední plochou čistíte, zadní otáčíte a je to opravdu zajímavé. Ne jednou využijete i gyroskopů, například při chůzi nad propastí po padlém kmeni stromů, nebo po trámu v hořícím domě. Hra dokonce nenechá v klidu ani zadní kameru. Co si budeme nalhávat, kdo nezkusí, neuvěří.
Co mě osobně hodně překvapilo, byla herní doba, kterou jsem čekal u handhaldu podstatně krátkou, ovšem jsem se spletl. Uncharted mi v přepočtu zabralo nějakých 30 hodin hraní, což je nádhera, když si vezmete trvanlivost dnešních titulů pro hlavní platformy.Uncharted: Golden Abyss

Pár slov závěrem
Uncharted : Golden Abyss
je hra, která rozhodně nezklame, jak hráče, kteří jsou v této sérii již zběhlí, tak i ty kteří jsou nováčky. Nabídne vám spousty hodin zábavy. Vypadá velice líbivě a hlavně vám dá jedinečný herní zážitek, který nenajdete na žádné jiné platformě, než je PS Vita.

Klady:
Hratelnost
Herní doba