Šílené lopingy, neuvěřitelné skoky a vůně benzínu. To vše je a bude součástí trialových her, které se rozšířili prakticky na všemožná zařízení od mobilů po herní konzole. Osobně pamatuji doby, kdy jsem tento typ her hrál na webových prohlížečích ve škole. To je nějaký ten pátek zpět. Každopádně tyto hry se stále těší velké oblibě a to možná vzhledem ke své jednoduchosti, ale i jisté náročnosti. Mezi největší tituly patří dozajista série Trials od Ubisoftu, která v posledním díle Trials Fusion, přešla do futuristického prostředí a přinesla i řadu šílených rozšíření. Hra však vyšla pouze na PC a konzole Xbox One a Playstation 4. Volný prostor tak nabízí i nejnovější konzole od Nintenda, Switch. Na tuto konzoli se zatím tato série nedostala a toho se pokusilo využít studio Teyon se svým titulem Urban Trial Playground, jenž na hybridní konzoli právě vyšlo.

Tento titul se nese v duchu všech předchozích her, které se v žánru objevily, a bere vše trochu v lehčím duchu. Hra nenabízí žádnou kampaň, žádnou kariéru, má jednoduše singleplayer a multiplayer. Tím výčet herních režimů opravdu končí. Zdá se vám to málo? Ano, moc toho opravdu není. Je tedy pravdou, že vám singleplayer nabídne 50 eventů, ale věřte, že je všechny můžete sfouknout za jediné odpoledne, což není mnoho času. No a máme tu jedno ALE. Urban Trials Playground nabízí během eventů různé výzvy, jež můžete plnit a získat vyšší odměny. Z počátku jsou výzvy jednodušší, ale postupem času budou stále obtížnější. Takže jestli patříte mezi ty hráče, kteří chtějí mít všechno dokončeno pěkně na sto procent a v tomto případě na všech 5 hvězd, tak u hry stráví dozajista mnohem více času. A to hlavně kvůli tratím samotným, které je nutné si pak velice dobře zapamatovat a trať znát jako své boty.

Tratě ve hře jsou velice variabilní a nabízejí dostatečně zajímavý obsah. Čemuž vlastně dopomáhá i fakt, že hra vypadá velice dobře. Prostředí tratí je hezky detailní a nápadité. Projedete se jak částmi měst, tak třeba plážemi, resorty, či předměstími. Co však zamrzí je, že v rámci 50ti eventů se bude střídat tak kolem 15 tratí, což opravdu není mnoho a může se to celkem rychle přejíst. Tento titul však padne Nintendu Switch jako ulitý a to hlavně, pokud hru budete hrát v režimu handheldu někde na cestách. Je to i ideální hra pro cestu busem, či vlakem.

Zmínil jsem dva herní režimy, tedy singleplayer a multiplayer, obě nabízejí stejné tratě a stejné režimy. Tedy závod na čas a pak stunts, kde je nutné nasbírat co nejvyšší skóre a ideálně ani jednou nespadnout z motocyklu. Multiplayerová část hry je striktně offline, tedy hraje se na rozdělené obrazovce a maximálně ve dvou hráčích. Je to tedy typicky gaučingová záležitost. Výše padlo slovo o odoměnách za vyhraný závod a splněných výzvách. Odměny zde následně tvoří kredity, za něž si můžete kupovat lepší díly na vaše motocykly, změnit jim skin, nebo je můžete utratit za nějaké ty kosmetické doplňky pro vašeho jezdce.

Nedá se říci, že by tento titul disponoval nějakou velkou customizací. Je to minimalistické jen o 4 dílech v rámci tří atributů, které po koupi máte automaticky u každé motorky, již je ve hře pouhých pět. Což také není nijak moc. Motorky není třeba ani kupovat, odemykají se vám postupně, jak budete postupovat v rámci singleplayerové části hry. Možná tu tedy postrádám jakousi motivaci, tratě dojíždět s lepšími výsledky, když vím, že lepší stroj jednoduše dostanu. Málo je i úpráv jezdce, kterému můžete vyměnit triko, kalhoty a boty. A jejich variabilita končí u čísla dvě. Vybrat si zde můžete jen pohlaví. Což je málo.

Osobně doufám, že vývojáři budou bezplatně přidávat další eventy, jelikož by byla škoda, kdyby hra byla opravdu na jeden dva večery intenzivního hraní. Také by se možná hodil nějaký ten editor tratí, který by hře prodloužil životnost. Hra je zábavná, návyková, avšak velice krátká a trpí na nedostatek obsahu.

Urban Trial Playground jde hrdě vstříc hrám ve svém žánru. V základu nedělá nic špatně, vypadá k světu, je to velice zábavná záležitost. Problém však tkví v nedostatku herního obsahu, jehož je po čertech málo, což může trochu ospravedlnit i nižší cena. Možná by nevadilo zavést online žebříčky, aby byla možnost porovnávat své výsledky i s hráči ve světě, to zde však není. Osobně doufám, že vývojáři dají hře ještě nějakou tu péči a obsah dodají, jinak hra půjde rychle do zapomnění.