NAČÍTÁM
NAČÍTÁM

Vybavení a funkce 3D handheldu od Nintenda

Kategorie článku:
Z 3D hraní bez brýlí se stala blízká budoucnost. Nintendo tento týden odhalilo technické parametry, termín zahájení prodeje a také cenu chystaného handheldu 3DS, který byl (po vynuceném oznámení v březnu) odhalen s plnou polní na letošní E3

Vybavení a funkce 3D handheldu od Nintenda

Z 3D hraní bez brýlí se stala blízká budoucnost. Nintendo tento týden odhalilo technické parametry, termín zahájení prodeje a také cenu chystaného handheldu 3DS, který byl (po vynuceném oznámení v březnu) odhalen s plnou polní na letošní E3 v Los Angeles.

Japonci si s novou příruční mašinkou pohrají už 26. února 2011, do Evropy se 3DS dostane v březnu téhož roku. Cena pro JPN trh byla v přepočtu stanovena na cca 5250 Kč, údajně dle velmi pozitivní reakce publika na představení 3DS během E3, takže příště se musíme trochu krotit a bude vše levnější. To samozřejmě neznamená, že bude cena totožná i v Evropě, potažmo v ČR. K orientaci v nastavené cenové hladině to však prozatím stačí (pro jistotu si však hned minimálně tisícovku přidejte).

Technické parametry 3DS

Handheld 3DS v zaklapnutém stavu bude 13.4 cm široký, 7.4 cm dlouhý, asi 2.1 cm tlustý a vážit bude necelých 23 dekagramů. Horní displej (ten s 3D zobrazením) má rozlišení 800x200 pixelů (400 pro každé oko kvůli 3D efektu) a úhlopříčku 9 cm. Spodní displej (bez 3D zobrazení) má rozlišení 320x240 pixelů a úhlopříčku 7.7 cm.

3DS ponese celkem 3 kamerky, jednu uvnitř na horním víku, dvě potom venku na horním víku. Všechny tři exempláře jsou pouze 0.3 megapixelové s rozlišením 640x480, což by je však nemělo nijak závažně limitovat v pořizování 3D fotografií a videozáznamů.

Krom tradičního směrového kříže a čtyř tlačítek bude 3DS disponovat 360 stupňovým kruhovým analogem a z dalších výdobytků moderní techniky, které uvnitř a na sobě handheld ponese lze jmenovat gyroskopický a pohybový senzor, interní mikrofon, dotykový (spodní) displej, vstup na sluchátka, dva repráčky na vnitřní straně horního displeje, podporu Wi-fi s WPA/WPA2 zabezpečení v pásmu 2.4GHz a nakonec slider pro korekci intenzity 3D efektu na horním displeji.

Výdrž baterie zatím oznámena nebyla, namísto klasického adaptéru se však bude 3DS dobíjet z kolébky dodávané v základním balení. Hry, filmy a jiné software bude šířen na kartridžích o maximální kapacitě 2GB.


Co 3DS umí

Hraní her ve 3D, samozřejmě. Počítá se také se zpětnou kompatibilitou DS a DSi her, hry zakoupené na DSiWare si budete moci, zřejmě bezplatně ale s omezením na počet transferů, stáhnout i do 3DS. Krom 3D remaků her z N64, SNES a všech dalších Nintendo konzolí se v souvislosti s 3DS hovoří i o možnosti kupovat a hrát Game Boy a Game Boy Color hry v prostředí chystaného emulátoru, ale na tyto konkrétnosti je času ještě dost.

Dvojice kamerek na vnější straně horního displeje umožňuje pořizování 3D fotek a jejich okamžité prohlížení, ukládání a editaci v handheldu.

Bez nutnosti opustit rozehranou hru se skrze tlačítko Home kdykoli dostanete do hlavního menu 3DS, třeba kvůli vyhledání návodu na internetu v zabudovaném prohlížeči. Mezi další aplikace, tvořící základní softwarovou výbavu, patří: Mii Studio (pro tvorbu avatarů), Nintendo 3DS Sound (pro hraní s hudbou), StreetPass Mii Plaza (pro sdílení avatarů a jiných blbinek) a software pro hry z ranku augmentované reality (napojené na reálný svět).

3DS ve spánkovém režimu bude při zapnuté funkci SpotPass vyhledávat připojení k internetu, a když najde, začne stahovat informace o novinkách, dostupných hrách zdarma a videích a jiných věcích, z nichž si hráč po zapnutí jen vybere požadované a nechá to stáhnout.

Podobně bude fungovat i systém StreetPass, který si zase ve spánkovém režimu bude na ulici moci vyměňovat herní a jiná data s ostatními 3DS, které zachytí signálem.

Perlička na závěr

Jak v reakcích na (paradoxní) pokles akcií Nintenda po oznámení termínu zahájení prodeje 3DS prozradil prezident firmy Satoru Iwata, handheld původně měl být na trhu (alespoň v JPN) už tento rok. Strach z nedostatečných výrobních kapacit, které by nedokázaly pokrýt zájem, však přinutil šéfy japonské firmy zvolit opatrnější variantu a launch 3DS posunout, aby se neopakovala situace s tragickým nedostatkem konozlí Wii z roku 2006.

zdroj: IGN, Gamasutra

Zobrazit další články