Wolfenstein: The New Order - recenze

Wolfenstein: The New Order

Když byl oznámen Wolfenstein The New Order, tak jsem nevěděl jestli se mám radovat, nebo radší vše sledovat z povzdálí, jelikož, co si budeme nalhávat, Wolfenstein z roku 2008 nebyl zrovna tím pravým ořechovým. Nakonec sem se rozhodl, vše nechat plynout a nechat se překvapit a nakonec "slávaaa" jsem byl opravdu překvapen, jelikož co si nalhávat. Wolf je zpět! A je opět ve formě, i když tentokrát nebude stát proti okultizmu, ale proti ryzí vědě a všemožným "high-tech" nacistickým serepetičkám.

Návrat ke kořenům se nezapře

Co musím okamžitě říci, tak to, že herní upoutávky ukazovali, pouze zlomek toho, co se na nás ve finální podobě vyvalilo. Jelikož se ke svému cíly nemusíte vždy prodrat rychlou blitz-rozstřílejcomůžeš-krieg strategií, ale máte možnost vše udělat pěkně tiše a nebo lehkým baleťáckým krokem polovinu nepřátel obejít. Takže všichni si nejspíš najdeme to své, ale jelikož sem miloval klasického Wolfa 3D, tak mě už ukázky docela slušně navnadili a jelikož hry s tématikou 2. světové války jaksi upadli v zapomnění, přeci jen sem se chtěl na náccích pěkně vyřádit. No, ale střídat Wolfenstein: The New Ordertempo někdy vůbec nebylo na škodu, jelikož hra vám tak dokáže, že hra není na jedno dohrání.

Z toho všeho vyplívá jediné, že Wolf se konečně vrací k tomu, co pro něj bylo více než typické. A že tehdejší herní mechaniky prostě nepatří do starého železa, a hlavně že v dnešní době všemožných akčních titulů, které jedou po vzoru Call of Duty, vznikla hra, která odkazuje na akční hry minulého desetiletí. Jenže to také neznamená, že by The New Order zamrzl v čase a nepřinesl nic nového, ba naopak. Do hry je implementován systém perků, který se odemyká podle toho, jakým stylem zrovna hrajete, takže pokud například vše děláte potichu, tak se budou otevírat perky pro kradmý postup a budete tak moci nosit např. více nožů, a naproti tomu pokud jste nelítostný berserk, tak se vám odemknou perky pro destrukci, takže například budete disponovat větší kapacitou munice u zbraní. Navíc zdravý zde nepodporuje autoheal, tedy ne v tom pravém smyslu, jelikož je rozděleno po 20, řekněme procentech, které se dobíjí, ale pokud chcete obnovit zdraví trochu víc, musíte použít lékárničku. Takže hurá, už nejsme nesmrtelní  a nestačí se jen schovat za roh.

Svět zachvátil Nový řád

Abych nezapomněl, tak celý děj Wolfenstein The New Order se odehrává v alternativní historii, kdy 2.světovou válku vyhráli nacisté a svět tak zachvátila tyranie. Vše je zdobeno svastikami a ulice jsou střeženy ocelovými robopsi. Do toho vstupuju B.J.Blazkovicz. Žoldák, kterého žene kupředu chuť poslat nácky na věčná loviště, jelikož chce zažít jaký by byl svět bez války. Ale v jeden moment se jeho snaha spojí s místním odbojem a hned vedle osobních záležitostí, tu máme samotnou nenávist vůči režimu. Takže se chopte zbraní a pošlete ty nacistické fúrie tam kam patří, tedy do historie. Jinak kromě alternativní historie se ocitnete i během 2. světové války, ale to jen a opravdu malou část hry a zjistíte, proč nacisté vyhráli válku.

Wolfenstein: The New Order

Jistě jste si všimli, že jsem nezmínil ani slovo o Velkém papínkovi Hitlerovi. No ono o něm v podstatě v celé hře snad ani neuslyšíte, nebo já si toho vůbec nevšiml. Zde hraje hlavní prim muž s přezdívkou Deathshead, tedy konkrétně Herr doktor Wilhelm Strasse. Věř nebo ne, je to vcelku dostačující náhrada, jelikož jde taky o člověka, který má v hlavě úplně vygumováno a slovo lidskost je pro něj sprosté.

Je to svěží, je to adrenalinové, je to Wolf!

Hru jsem měl možnost hrát na konzoly Xbox 360 a mohu v klidu říci, že i na tomto starším kousku hardwaru, hra běžela v poklidu na krásných 30 snímcích za sekundu a dokonce v celku líbivé grafice, za což skláním poklonu a myslím, že tyto starší konzole pořád nepatří do šrotu. Wolfenstein: The New OrderSamozřejmě next-gen verze pro Xbox One je pak naprostá nádhera s krásnými 1080p a 60 FPS. Lokace nečekalo žádné extra nahrávání a celková hratelnost je prolínána krásnými cut-scénami. A krom pěkně stvořeného světa nového Wolfa, který je bohužel lineární s více možnostmi se dobrat cílového bodu, tu máme nefalšovanou Wolfensteinskou atmosféru. Ta totiž opravdu působí, že jste se ocitli uprostřed okupovaného světa. Vše je z betonu, vojáci neoplývají veselými barvami a tak nějak máte pocit, že jste spíš uprostřed velkého vězení, než města.

Co se týče samotné stylizace hry, tak tady hra zamrzla někde na hraně. Jelikož vlastně není jisté jestli vše hra bere s humorem a nadsázkou, nebo opravdu vážně. Jsou tu tedy momenty, které se vás opravdu snaží pobavit. Někdy to opravdu funguje a vy se dokonce zasmějete. Jenže jsou tu pak momenty, které se snaží tvářit smrtelně vážně a hrát na všemožné emoce. Například scénkou, jak umírá váš parťák a možná, že i kamarád. Tím vším nechci ovšem říct, že všechny tyto momenty nefungují, ba naopak vše je skvěle provedené, jen zkrátka změny přichází ráz na ráz a je potřeba si na ně zvyknout. Pokud toho docílíte budete se už jen královsky bavit.

Je libo brokovnici? Nebo dvě?

Wolfenstein: The New OrderUrčitě si vzpomenete, že každý Wolf disponoval směsicí všeho možného zbraňového arsenálu a tady tomu není jinak. Sice se jedná o stylizované samopaly, brokovnice, kulomety a sem tam nějakou energetickou zbraň, jenže možnost si vše upravovat pomocí perků, přináší do hry další rozměr hratelnosti. Navíc vše si můžete vzít do rukou dvakrát, takže se stáváte naprostým likvidátorem po vzoru Arnold Schwarzenegera, ale nebojte se vy jste B.J. a Arnieho byste strčili do kapes. Ona akční stránka The New Order je něco, co tu dlouho nebylo a opravdu se u toho vyřádíte. Přeci jen, kde máte dneska možnost ještě někomu ustřelit jakoukoliv část těla, že? A kdyby náhodou jste měli střílení už dost, můžete hru projít pěkně po vzoru Sama Fishera.

Milovníky multiplayerové řežby ovšem musím zklamat. Zde žádný není. Tato hra je čistě singleplayerovou záležitostí a jedním z hlavních aspektů je příběh. Ten ale nedohrajete za 4 - 6 hodin, jak je zvykem v dnešních FPS hrách. Tato hra vás bude královsky bavit nějakých 10 - 12 hodin adrenalinové akce, stealth pasáží, krásných cut-scén a mnoha dalšími prvky, jež nový Wolfenstein v sobě ukrývá. Navíc je tu tolik možností hru projít, že ji nedohrajete jednou.

Wolfenstein: The New Order

Vzhůru ke svým herním mašinkám

Takže si to shrňme. Máme tu sympatického hlavního hrdinu, šíleného záporáka, spoustu zbraní, skvělý příběh, spoustu možností a nácky. No řekněte sami, nesplnil se nám sen po všech těch modern a advanced warfarech a battlefieldech ? Tato hra má určitě nejeden aspekt stát se jednou z nominací na hru roku. Jediné, co já osobně bych jí vytknul je trošku blbější A.I. nepřátel, ale na to se dá zvyknout. Takže hurá ke svým herním mašinkám.

HODNOCENÍ: 8/10