Nová konzole od Nintenda je na trhu jen pár dní a tak sem se rozhodl, že by bylo vhodné se podívat na nějakou tu hru právě na tuto novou konzoli. No na novou Zeldu potřebujeme ještě nějaký ten čas, takže jsem si jako první hru na tuto novou platformu Nintendo Switch vybral jiný z launchových titulů a to konkrétně 1 2 Switch. Což je taková kolekce osm a dvaceti her u nichž se máte patřičně zabavit, či spíše pobavit. Myslím, že na obojím bude pravdy trochu. Ale asi nemá celu dále míchat omáčku kolem a podíváme se rovnou na ingredience.

Tak tedy titul opravdu obsahuje 28 her, tedy spíše miniher, které si navíc ve většině případů nemáte šanci zahrát sami. Budete tak většinou potřebovat alespoň jednoho kamaráda, který se s vámi do kolekce pustí. Pokud tedy nechcete vypadat jako blázni a hrát jedna ruka proti druhé. Zkusil jsem to a fakt sem si připadal jako šílenec. Což vlastně titul tak trochu sráží, protože je určen víceméně výhradně dvěma a více hráčům a to pochopitelně snižuje jeho zajímavost pro řadu hráčů, jenž raději hrají sólo.  Ale budiž, budete na to dva. Tak o co tu vlastně jde. má hra nějaký vývoj? Ne nemá. Všechny hry odemknete vlastně po zahrání zhruba čtyř v rámci jakéhosi testu a pak máte odemčeno vše. A je jen na vás, jestli si to za hrajete ve dvou proti sobě, či v týmech a tím vlastně končíme s variabilitou herních modů. Jistě, je pravda, že hra počítá i vaše nejlepší výsledky, ať už jde o čas, skóre, či počet pozřených nebo podojených předmětů. No, řekněme si to upřímně. Vydržíte s tímto u takové hry déle? To možná bude záležet na hrách samotných.

Jak jsem již zmínil výše, tak necelá třicítka her není málo, bohužel hry jsou vždy na jedno zaměření a neustálé opakování toho samého. Máme tu hry na skóre jako dvojici tanečních her a třeba bouchání se do prsou podle rytmu ala dvojice gorilích samců namlouvající samici v říji. Pak je tu spousta her na čas. Těmi může být běhaní po pláži na pro praporek, odemykání tresoru, vymotávání pirátského pokladu z řetězu, či chození po modelingovém mole. Dále jsou tu hry na počet pozřených či podojených předmětů, tedy ehm pojídání virtuálních baget na čas, či dojení krav jenž dělají opravdu podivné zvuky a spíše zábavné je to opravdu divné. Ale to není vše! Ke všemu tomu tančení, bouchání, běhání, motání, jedení a dojení tu máme ještě hry na postřeh. Jako kdo chytí meč samuraje, než se mu zarazí do lebky, nebo kdo rychleji tasí svůj kolt, že vy prašiví psi, a dále kdo rychleji zvedne telefon po správném zazvonění, a pak tu máme ping pong ale bez míčku, musíte pouze poslouchat jeho zvuky a podle rytmu odpalovat. Dobře, tady jsme se i bavili. Ještě bylo poměrně zábavné hrát si na Harryho Pottera v souboji s beznosím Voldemortem v souboji čarodějů a nebylo ani špatné stát se Lancelotem v boji s králem Artušem o Gineveru. Fajn to poslední nebylo ani v legendách, ale dít se to v dnešní době, Artuš by mu určitě chtěl uštědřit pořádnou lekci.  Poslední co bych chtěl zmínit je něco pro ty, jenž by přemýšleli o dítěti. Myslím to opravdu vážně. Jedna z miniher je uspání dítěte a jeho následné položení do pomyslné postýlky aniž by se rozbrečelo. No je vidět, že hru vymýšleli v zemi Vycházejícího slunce.

A tím máme vlastně i vyřešenou náplň hry, jenž vaši pozornost nejspíše na dlouhou dobu neudrží. Titul je tak opravdu určen hlavně na párty, či jiné společenské akce u nichž byste se mohli dostatečně vyblbnout s kamarády a známými. Z tohoto úhlu pohledu je to hra jako dobře ušitý oblek na míru. Sáhněte si na srdce. Jak často se takové možnosti naskytnou? Moc často ne. Ale s mobilitou Nintendo Switch se to trochu změnit může, jelikož konzoli můžete brát sebou kamkoliv. Tam vás pak omezí maximálně baterie. Pokud tedy sebou nemáte nabíječku. Ne elektřina z brambor opravdu nestačí. K tomu všemu zde máme, ale další zarážející věc a tou je cena, jenž je až nesmyslně vysoká. Hra by se měla prodávat tak do 600 korun a to maximálně, či ideálně být součástí balení konzole. To by celá kolekce nabyla smyslu o něco více, než ho má teď.

A jaký že smysl to je? Demonstrovat možnosti nové konzole Nintendo Swich. Ať už jde právě o její mobilitu, či skvělé pohybové ovladače, které ani nepotřebují být nijak nasměrovány na nějaké čidlo, či kameru konzole, jenž zde stejně žádná není. Ovladače mají opravdu přesné gyroskopy reagující prakticky na vše. Pak tu máme snímač, který mám například počítá počet kousnutí u minihry s pojídáním baget. Co mě osobně ohromilo jsou vibrační motůrky joy-conů, tedy ovladačů Nintenda Switch. Ty jsou natolik citlivé, že ucítíte i přelévání se kuliček uvnitř dřevěné krabičky a to není žádná nadsázka. Taková hra v kolekci opravdu je a vy máte díky těmto motůrkům a gyroskopům uhádnout, kolik je kuliček v krabičce. Tuto hru jsem si záměrně nechal až do tohoto odstavce. Jelikož toto, tedy taková citlivost a přesnost, mě opravdu posadily na zadek. Každopádně to vidíte. Hra je opravdu jen jakousi demonstrací v dvaceti osmy minihrách nové konzole, což by samo osobně nebylo špatně, nebýt opravdu té pořizovací ceny.

1 2 Switch je kolekcí slušného počtu miniher, jenž vás dokážou zabavit na různých oslavách, či jen posezení s přáteli.  Pro jednoho hráče však nemají žádnou přidanou hodnotu a vlastně ani smysl. Kolekce však výtečně demonstruje možnosti a technické vymoženosti nové konzole, která možná neoslňuje výkonem jako právě inovacemi. Vše je ale přesto nakonec sráženo pořizovací cenou. V Nintendu by se měli opravdu zamyslet, jestli cenu titulu nesnížit, či jej nezačít nabízet do bundlů s konzolí, jelikož tam přesně si myslím 1 2 Switch patří.