Je to již nějaký ten pátek, kdy jsem recenzoval základní hru American Truck Simulátoru, s níž mi pomáhal profesionální řidič kamionu, tedy můj strejda a ne jinak tomu bude i v případě rozšíření Nové Mexiko, které jsem dostal k recenzi ještě před Vánocemi minulého roku. Což vlastně není tak daleko. Ve hře jsem strávil desítky hodin a nyní vám mohu přednést, jaké novinky ve hře vlastně jsou, jestli se hra někam od poslední recenze posunula, tedy jestli se někam posunula, nebo jestli se pouze zvětšila herní mapa. Upřímně nemám recenzování takovýchto přídavků příliš rád. Většinu věcí totiž proberu už v základní hře a do takovýchto rozšíření toho příliš nezbývá, ale i s tímto je nutné se nějakým způsobem poprat.

Od vydání recenze základní hry došlo k razantním změnám v samotném světě American Truck Simulátor. Celá mapa získala nové měřítko, takže silnice jsou mnohem přesnější a více odpovídají svým skutečným předlohám a také jsou tím pádem trochu delší, tím se upravil i celkový systém zakázek, aby odpovídali novému měřítku. Změnou prošlo i grafické zpracování, které doznalo znatelných úprav v detailech okolního prostředí, ale i samotných tahačů. Což určitě potěší. Nejlepší na tom je, že vylepšení se neprojevili zvýšením hardwarových nároků, tedy to spíše vypadá na lepší optimalizaci celého systému. Hra i běží lépe a to v souladu s tím, že byly vylepšeny efekty počasí a UI běžné dopravy se zlepšilo, je velmi dobrá zpráva.

Změnou prošla i zpráva garáže a možnosti úpravy vozidel. Hra nabízí daleko více informací o samotných dílech na tahače a celkově nyní získáváte více informací o zakázkách. V tento moment jsem již vlastnil poměrně rozsáhlou garáž a dá se říci, že nemusím s tahači ani jezdit a prakticky se tak ze hry může stát jen Manager kamionové dopravy. I tak hru v pokročilejších fázích hry lze uchopit. Jenže to by byla hrozná nuda. Proto jsem i nadále, kromě vysílání řidičů, jezdil vyřizovat zakázky osobně. Hra poměrně věrně simuluje chování různých řidičů. Ne na každého je totiž spoleh a tak se dočkáte i těch částí ředitelování firmy jako je propouštění a nabírání nových řidičů.

Nyní ale přejděme k samotnému Novému Mexicu. Mapa se díky tomuto rozšíření opět rozšířila o celý stát, který nabízí přes čtyři tisíce kilometrů nových silnic a 11 velkých měst. Nejzajímavějším městem v celém novém státě je rozhodně Roswell, tedy městečko proslulé údajným havarováním UFO. To sebou přináší i řadu monumentů vystavěných lidmi jako létající talíře na billboardech. Ve hře je samozřejmě daleko více monumentů, jak přírodních tak právě lidskou rukou postavených. Je tu jeden velký problém. Kromě měst a hlavně Roswellu je celý stát takový nemastný neslaný. Nemá šmrnc a je strohý, jízda po silnicích nenabízí nějaká velká kochání krajinou. Což vlastně není ani tak problém samotné hry, jako dané oblasti. Vývojáři si mohli vybrat pro další rozšíření jiný stát, ale pokud chtějí celé Spojené státy, tak by se do tohoto státu stejně dostali. Takže možná je dobře, že to sfoukli takto z kraje.

Trochu mě štvalo ze samotné stránky hratelnosti, že hra po instalaci datadisku nenabízela prakticky žádné zakázky do nově přidaného státu. Narazil jsem akorát na jednu a ta vlastně za tu dálku vůbec nestála, takže jsem tam poslal jen řidiče, ale osobně jsem tam nevyrazil. Další nabídka, která přišla, sice byla za super prachy, ale bohužel byla v šibeničním termínu, takže jsem ji nepřijímal. Opravdu trvalo poměrně dlouhou dobu, než přišla taková zakázka, aby člověk měl chuť tam s nějakým smyslem vyrazit s tahačem osobně. Je nutné pochopit, že hra v této fázy, pokud ji hrajete, je v té pozici, že nejspíše každý vlastní velkou firmu a na zakázky za pár šlupek posíláte jen začátečníky, ale nejezdíte tam osobně. Takže mě opravdu zamrzelo, že jsem musel čekat několik desítek hodin, než začali chodit kloudné nabídky.

Další problém jsem měl po aplikování onoho datadisku, tedy vlastně na úplném začátku. Aplikace způsobila to, že všechny tahače měli odepnuté kabiny, což vlastně nikdy neměli do aplikace tohoto datadisku. Problém byl, že nikdy jsem nenašel žádnou klávesu ani tlačítko k jejímu zajištění. Hru jsem musel smazat a celou nainstalovat, což mě trochu naštvalo. Nejedná se o nic hrozného, hra není nikterak velká, ale stejně už jen to, že to takovou chybu vůbec může způsobit, mě opravdu nepotěšilo.

American Truck Simulátor neudělalo s přídavkem Nové Mexiko krok špatným směrem. Hra se rozšířila o pěknou dávku nových kilometrů a přes desítku měst, ale prostředí Nového Mexica je takové nemastné neslané, což opravdu není chyba hry. Nejzajímavějším městem je rozhodně Roswell. Dále některé nedočkavce nepotěší nějaké to čekání na zakázky do nově přidaného státu a mohou se dostavit i chyby po aplikaci rozšíření. Kolem a kolem jde o slušné rozšíření, které však mohlo dopadnout i lépe, avšak pokud chcete mít časem celou mapu USA, pak toto rozšíření nesmíte vynechat.