Není tomu tak dávno, kdy jsme veškeré večery trávili se zombie akční hrou Dying Light, co já si pamatuju, tak jsem do hry byl natolik zažrán, že jsem zapomínal mít pojem o čase. Takže jsem byl rád, že je to zombie prokletí pryč. Jenže vývojáři s Techlandu řekli ne. Žádná pauza nebude. Mávli nejspíš na málo zaneprázdněnou část svého týmu a během vývoje Dying Light 2,se tak vývojáři pustili opět na tropické ostrovy jejich staršího díla a zremastrovali pro nás jejich Dead Island a to včetně rozšíření Dead Island Riptide a jako třešničku na dortu přidali 2D rubačku z 80tých let. Tak se zrodila Dead Island: Definitive Collection. Mělo ale toto snažení vůbec smysl? Já neváhal a rozhodl se to zjistit a vlastně jsem zvědav kolik změn se v tomto remasteru odehrálo.

Co nás asi tak v první řadě může zajímat na takovém remasteru? No ono toho ve směs moc být nemůže, přeci jen hratelnost je většinou zachována, příběhová část je totožná, tak má vůbec smysl si něco takového pořizovat, když většinou je jediná změna v audiovizuálním zpracování? To je otázka na kterou asi jen tak jednu konkrétní odpověď nenajdeme. Každopádně Dead Island Definitive Collection se může pochlubit kompletně předělaným vizuálem do posledního Chrome Enginu, který poháněl již výše zmíněný Dying Light. Grafické zpracování tak působí opravdu trochu lepším dojmem a je radost se na tropické souostroví dívat. K tomu si přidejte spoustu landsflérů a všeho možného, co letní vánek unese a máte tu naprostý ráj na zemi, tedy pokud si odmyslíte ty zástupy polorozpadlých mrtvol, jenž nechtěli pozdravit ty dva chlápky peroucí se o jejich duše, takže vlastně tak úplně mrtví nejsou. A díky skvělé práci vizážistů jsou opět o něco odpornější. Je tedy pravda, že na tento remaster se velmi dobře kouká a člověk by se na takovém krásném místě chtěl vidět, tedy ehm před tou zombie epidemií. Vizuál bychom tedy měli za sebou, co se týče audia, tak to jelo, jak se říká přes kopírák, takže nic nového pod sluncem, ale je nutné podotknout, že nebylo třeba něco měnit, zvuková stránka byla výborná už v původní hře a proč měnit něco, co funguje.

Jak jsem již nastínil, tak tato definitivní edice obsahuje jak původní Dead Island, tak jeho samostatně spustitelné rozšíření Dead Island Riptide. To v znamená, že zombie apokalypsi si užijeme až až. V prvním díle se vše točí kolem letního letoviska, kam většina lidí jezdí vypnout a relaxovat, jenže jednoho večera se něco pokazí a jeden z vámi z volených hrdinů, na výběr máte z čtyř, se probere po opici na hotelovém pokoji, jenže nikde ani noha, tedy nohy možná ano, ale jejich těla nikde. Záhy po tom, co jste napadeni hordou krvelačných potvor a neumřete, máte za cíl jediné, shromáždit přeživší a vypadnout z toho prokletého, byť krásného, ostrova. Což se vám jednoho krásného dne povede, jenže vaši zachránci by vás chtěli ideálně rozpitvat a zjistit proč jste přežili. Zde nastupuje rozšíření Riptide, které začíná tam, kde předchozí díl končí. Na lodi, na které jste byli drženi proti své vůli a na jejíž experimenty její posádka doplatila a tak se po lítých bojích na její palubě opět ocitáte na ostrově, tentokrát na jiném ostrově, ale o to horším ostrově. Ano, opět je plný zeleně a krásného tropického porostu a na plážích se máte chuť opalovat, ale ani to vám nebude dopřáno, jelikož zombíci jsou v přesile a jejich hlad je žene po vás. Vše tedy začíná na novo, je třeba shromáždit zásoby, lidi a fofrem pryč, než to celé bouchne. Já vám to neřekl? Vláda na souostroví smrti chce poslat pěkný dáreček v podobě atomovky a to jednoho pěkně naštve. Nebo ne?

Hratelnost se od původních her nezměnila vůbec, opět budete mlátit hlava nehlava krvelačné nemrtvé a opět s pomocí všeho, co máte po ruce. Nechybí ani craftování věcí, takže se na vašem letním táboře naučíte i ledacos vyrobit, či pořádně vylepšit. Není totiž nad pořádnou mačetu, kterou probíjí tisíce voltů. V původních dílech jste se také mohli zdokonalovat ve vašich zabijáckých instinktech a ano, ani zde žádná změna nenastává. Opět máte tři stromy schopností a do nichž můžete investovat zkušenostní body, které dostáváte za postup na další úrovně. Navíc každá z postav má své specifické schopnosti, které způsobí to, že když tu schopnost aktivujete, tak z nebohých živých mrtvých bude jen jedna velká smrdutá masová kaše. V případě rozšíření Riptide už řadou schopností disponujete a je možné dokonce importovat vaši postavu z Dead Island, což může být výhoda v tom, že se pravděpodobně po dohrání nebudete nacházet na ubohé šestnácté úrovni.

Pokud mě na remasteru něco stále zarazilo tak fakt, že v rámci některých úkolů, kdy máte přeživšího dovést na vaši základnu, tak on jde jako na procházce parkem. Kdepak nějací zombící, to o přecí netrápí. Myslím, že v reálné situaci by bral pěkně nohy na ramena a nešel jen tak procházkou, ale což, asi moc inteligence nepobral, ale za to on nemůže. Ono, když se na to celé podívám zpětně, tak je pravda, že spousta úkolů je na jedno brdo. Většinou dones, odnes, zachraň a tak pořád do kola, ale nelítostné rozbíjení chodících mrtvol je natolik zábavné, že je vám to vlastně fuk, byť trocha toho stereotypu se beztak dostaví a nic s tím neuděláte. Zábavu může velmi rychle navýšit fakt, že celou hru můžete probíhat až s dalšími třemi hráči, či přáteli, to už záleží na tom, jestli nějaké přátele máte.

Asi by stálo za zmínku, že hra celá kolekce obsahuje i veškerá DLC, takže první díl si můžete okořenit ještě Ryderovou kampaní, která je poněkud těžší, než začátek samotného prvního dílu a proto jsem zmínil, že na začátku máte k výběru ze čtyř postav, byť jich je pět. Jenže jak říkám, pátá postava vám nedá plnohodnotný zážitek z prvního dílu a to hlavně proto, že jste vhozeni na úplně jinou část ostrova a s poněkud rozdílnou úrovní síly nepřátel. To je tak asi vše co tahle kolekce nabízí.

Musím uznat, že vydat se po těch několika letech zpět na tyto zombiemi zamořené ostrovy bylo velmi potěšující. Remásterovaná verze navíc opravila řadu neduhů původních her, jako zadrhávání obrazu, různých glitchů a bugů. Přinesla navíc nový grafický kabátek a pro konzole i vyšší rozlišení, ale v jádru se jedná stále o ty samé hry, které jste hráli před těmi lety. Nic nového v nich prakticky nenajdete a bonus v podobě Dead Island Retro Revenge to o moc nevylepší, byť rubání zombíků v oldschoolovém kabátku je na krátkou chvíli zábava, nějaké větší uspokojení vám to stejně nedonese. Tím hlavním tahákem celé kolekce je tak její cena, která je adekvátní ku obsahu, jenž vás může zabavit na pěkně dlouhou dobu a to obzvláště ve chvíli, kdy jste ani jednu z těchto her v původních verzích nehráli.

Dead Island: Definitive Collection je vydařenou kompilací veškerého obsahu Mrtvých Ostrovů. Hratelnost, herní náplň, to vše zůstalo při starém. Jedinou novinkou je tak kompletně přepracovaný grafických kabátek, který této kolekci rozhodně padne jako ulitý. Navíc je opravena řada chyb, kterými trpěly původní hry. Bohužel, jinak tato kompilace nepřináší zdaleka nic nového a nejvíc si tyto hry užijí hráči, kteří neměli tu čest s původními hrami. Za největší plus bych pak pokládal pořizovací cenu, která je na nějakých 799 korunách, což za dvě a půl hry není opravdu mnoho.