DOOM (2016) - První pohled

Minulý týden probíhala uzavřená alfa verze chystané akční, spíše brutální, hry DOOM. Ne nejde o DOOM 4, i když je to v pořadí čtvrtá hra s tímto názvem. Bude se jednat spíše o jakýsi restart série. Slovo brutální jsem zmínil hlavně proto, že hra si s ničím nebere servítky. V této hře rozhodně nebude nouze o spoustu krve, po zemi se válejících vnitřností a létajících končetin. Díky tomu, že jsem byl hrdým vlastníkem Wolfenstein: The New Order hned v den vydání, disponoval jsem klíčem, který mi zajistil přístup do beta testu hry DOOM, ale tento test nebyl betou, nýbrž alphou, takže jsem patřil mezi tu řadu šťastlivců, kteří byli vybráni k tomu, aby se jako první vydali do víru boje v samotném pekle.

Součástí alpha testu toho opravdu mnoho k vidění nebylo. Celý test zahrnoval pouze jednu mapu, kde byla k dispozici šestice zbraní, každá s trochu jiným účinkem, rychlostí střelby a dostřelem. Nedá se tedy říci, že by nějaká z nich byla jedinečnou volbou. Raketomet a brokovnice byly sice smrtícími zbraněmi, ale raketomet vyžadoval přesný zásah a brokovnice naopak nutnost být k nepříteli opravdu dělo na tělo. Druhou dvojící tvořily zbraně na střední vzdálenost. V této kategorii se nacházel můj oblíbený Repeater, tato zbraň měla dva režimy a burst fire a one shot při zazoomování. Dále zde byla jakási laserová puška, která sice zraňovala poměrně slušně, ale bylo nutné nechat rány dobíjet pro ničivější účinek, což v tempu jaký hra měla bylo poměrně obtížné, ale ne nemožné. Zkrátka byla třeba trocha cviku. Dále byla ve zbraňovém arsenálu odstřelovací puška a pulzní puška, spíše bych řekl samopal, jelikož metala energetické projektily jedna báseň. Navíc disponovala alternativním režimem palby, který byl mnohem účinější, avšak šlo jej vypálit pouze jednou a následně se muselo čekat na jeho nabití. Zbraňový arsenál pak doplňovaly dva gadgety a to osobní teleport a tříštivý granát. Obojí mělo rozhodně co do sebe, ale u mě zvítězil osobní teleport.

Na oné jedné mapě pak bylo rozmístěno několik power upů. Konkrétně se jednalo o neviditelnost, navýšení damage a o smrtící laserový kanon, který prakticky každého zlikvidoval na jeden výstřel. Velkou zajímavostí byla, tzv. posedlost. Pokud jste tento power up sebrali, stali jste se na minutu, nebo dokud vás nesundali, démon s dvěma smrtícími raketomety. Jo, bylo to opravdu cool. Tento power up byl na mapě jen omezenou dobu a objevoval se ve dvou vlnách. Pokud je nositel Posedlosti zabit, pak může power up získat někdo jiný, ale jak jsem řekl je to časově omezená nabídka.

Hra svým stylem velmi dobře dávala najevo své kořeny. Tempo DOOMa je opravdu rychlé a velmi podobné hrám jako Quake 3, či Unreal Tourmanet. Ona se hra těmto hrám vlastně v multiplayerové části podobá jako vejce vejci. Upřímně řečeno, tento styl her mi na současných konzolích opravdu chybí a jsem tedy za tento videoherní restart opravdu rád. Není divu, že jsem tedy v alpha testu trávil opravdu hodně času a to i přes fakt, že se pořád dokola a dokola hrála jedna a ta samá mapa. Vlastně proč by ne. Na to, že se jednalo o test tohoto typu hra vypadala svým vizuálem opravdu k světu a je zde vidět i značný pokrok od vizuálu ve Wolfensteinovi. Scéna je mnohem lépe nasvícená, je zde více detailů a efektů. Hra běžela naprosto plynule v 60fps a dokonce běhala tak výtečně, že jsem měl pocit, že snad běží ještě více snímků za sekundu. A to všechno při rozlišení 1080p na Xbox One. Stav hry mě tedy opravdu potěšil a nemohu se upřímně dočkat beta testu, který by snad měl nabídnout více map.

Bohužel jsem neměl možnost pořídit z bety jakékoliv video, či screenshoty, což mě opravdu mrzí. Celý test byl chráněn NDA pod trestem banování účtu, což se mi opravdu riskovat nechtělo. Vlastně nechápu, proč to tak bylo. Hra žádné chyby v toto testu nevykazovala. Snad jediný problém byl v lobby, jelikož alpha verze byla opravdu pro uzavřenou skupinku hráčů bylo někdy těžké narazit na dostačující počet hráčů. Naštěstí se situace stabilizovala uvolněním více klíčů do alphy. A poslední dny jsem již tento problém nezaznamenal. Dokonce byla beta i prodloužena, z čehož jsem měl pochopitelně radost. Upřímně doufám, že se nový DOOM povede, aby ukázal všem zač je toho motorová pila.