Na konto třetí Mafie se toho napsalo opravdu hodně a stohy jsou slabé slovo. Na pokračování české legendy si snad smlsl každý novinář, či prostý bloger. I přes veškerou kritiku se stala třetí Mafia nejrychleji prodávanou hrou v dějinách 2K. Tak ruku na srdce a přiznejme si, že někde uvnitř sebe jsme doufali, že to ti amíci nezesloní. Vydání hry nám však dalo cennou lekci a to takovou, že Mafia 3 byla v očích hlavně českých hráčů neskutečným provarem a to i přes to, že období, v níž se hra odehrává mělo neskutečný potenciál. Ale změnilo se od vydání základní hry do vydání prvního datadisku Faster, Baby! něco?

Nějakých změn a úprav se hra během toho období dočkala. Tak předně Lincoln již nemusí nosit ty stejné hadry pořád dokola, ale nyní se může i převléct. Nový vohoz si však stále nejde koupit a můžete tak hrát pouze v hadrech, které nám vývojáři připravili a také jich není mnoho, ale pro začátek to stačí. Pořád je co zdokonalovat. Druhou novinkou je možnost upravovat si auto v tuningových servisech. Můžete měnit nějaký ten nárazník, přidat křídlo, změnit kola, nahodit nástřik a vyměnit barvu. To samé se jde s výfuky, motorem a SPZ. Tady se alespoň trochu snažili a souvisí to hlavně s přidaným režimem pouličních závodů, který je k mému údivu docela zábavný a vedený v takovém tom pravém Hollywoodském stylu. Ale jsem rád, že můžu upravovat více, než jen jedno černé auto.

A tím by výčet změn v základní hře skončil. Je možné, že si na něco vzpomenu, ale sám tomu už moc nevěřím. Nyní k samotnému datadisku Faster, Baby!. Příběh je zasazen na malé venkovské předměstí u New Bordeaux, Sinclair Parish. Na neštěstí mu vládne extrémně rasistický šerif, přezdívaný Slim, a jeho poskoci. Procházka při měsíčku pro černého obyvatele znamená jediné, už o něm nikdo nikdy neuslyší. Aby toho nebylo málo, tak je do toho celého připletena Southern Union, chcete-li Ku klux klan. Sinclair Parish je tak místem, kterému by se jiní, než lidé bílé barvy, vůbec neměli přibližovat a pokud budete něco namítat, budete odstraněni. Lincoln je tak nucen se vypořádat nejen se samotným Slimem, ale i s jeho poskoky ze Southern Union.

Náplň tohoto přídavku má poměrně spád. Hraje se dobře a ne vždy je nutné vše vyřešit zabitím všech v okolí. Hra nabízí i nějakou tu možnost stealth postupu, což beru rozhodně za klad. Nejzásadnějším atributem přídavku jsou honičky v autech, kvůli kterým přibyly i nějaké ty prvky v hratelnosti jako možnost do cesty spustit klády, či barely z návěsů podél cest, či házet granáty za sebe. Vše se tedy nese v duchu hollywoodských filmů a tak je to pořádná akční adrenalinová jízda v níž se nevyhnete ani jízdě po střechách a ne nedělám si srandu. Do hry byla navíc přidána aktivita v podobě pěstování trávy a následného výdělku z jejího prodeje. To se může hodit a to obzvlášť ve chvíli, kdy nemáte základní hru dohranou. Přídavek je totiž hratelný od chvíle, kdy v základní hře získáte všechny tři společníky.

Celkově to zní, že přídavek k Mafia 3 má něco do sebe a po příběhové stránce je na tom lépe a také, že je. Děj je rychlý svižný, má spád a mise nejsou stereotypní. Má to však háček. Celé to dohrajete za nějaké 2 - 3 hodiny. Věřím, že v nějakém fast runu i za hoďku. Což je na nápravu reputace zatraceně málo, ale stále je tu naděje v podobě dalších dvou chystaných rozšíření. Je tedy možné, že celá trilogie datáčů už dá něco, co by se dalo považovat za opravdovou hru Mafia, ale to je ještě ve hvězdách a nám nezbývá nic jiného než doufat.

Možná by někoho zajímalo jestli se něco nezměnilo s technickým zpracováním. Tak předně hra běží plynule, bez jakýchkoliv záškubů, či čehokoliv jiného. Bohužel po grafické stránce to stále není žádný zázrak. Sice je pravda, že krajina Sinclair Parish je poměrně rozmanitá a uznávám, nějaká místa vypadala hezky, ale stále je tu nepochopitelné načítání vegetace ve třech metrech před vámi při jízdě v autě, což je prostě hrůza. Pokud chodíte po svých, tak se vás to netýká, ale to snad nechodí nikdo. Na opravu toho mají vývojáři ještě stále dost, je smůla, že děj základní hry již nejspíše nikdo nezachrání, nebo spíše jeho průběh a náplň. Když nad tím tak přemýšlím, tak si myslím, že by trojici DLC měli dávat za předchozí stav hry zadarmo, ale zase by to nebylo fér, vůči ostatním, kteří si za přídavky zaplatili. K Faster, Baby! se tak dostanete pouze pokud jste vlastníky Deluxe Edice, Sběratelské Edice, či máte předplacený Season Pass. Pokud nic z toho nemáte, tak si jej můžete koupit samostatně za 299,- na Xbox Store, ale neplést samostatný prodej se spuštěním bez základní hry, tu bohužel potřebujete.

Mafia 3: Faster, Baby! je v mnoha ohledech lepší, než základní hra. Děj je svižný a dynamický, honičky v autech jsou zábavné a mise nejsou stereotypní. Technicky je na tom hra o něco lépe, hlavně v chodu, ale stále je co zdokonalovat. Vše by tak bylo v pořádku, kdyby rozšíření nezabralo 2 - 3 hodiny, což je zase vůči ceně poměrně normální, ale hráči by si po fiasku se základní hrou prostě zasloužili něco více. Tudíž je to v tomto ohledu stále málo, ale pokud máte ještě základní hru ve svých konzolích nebo pc a máte možnost hrát toto rozšíření, pak mu šanci rozhodně dejte. Poměr cena výkon je tu už poměrně slušný.