Nejsem nějaký fanoušek závodních motocyklů, ani celkově motocyklů, ale s hrami od Milestonu mám poměrně dost zkušeností a virtuální ježdění, mě, na rozdíl od toho skutečného, docela baví. Hlavně pokud se jedná o motocross, ale o tom dnes řeč nebude. Naopak, přijdou na řadu závodní okruhy a oficiální videohra k světovému motocyklovému svátku MotoGP. Loňský rok se vývojáři v sérii trochu odchýlili a vydali hru, kde se do titulu dostal The Doctor, tedy Valentino Rossi a jeho oficiální hra. Jenž sice měla licenci MotoGP 16, ale zároveň nabídla i něco navíc v podobě driftů, rally a ploché dráhy. Od tohoto se rozhodli letos vývojáři distancovat a opět vydat plnohodnotný MotoGP titul. Jestli MotoGP 17 dopadlo dobře nebo špatně? Dobrá otázka a dáme si na ní odpověď.

Milestone dával před nedávnem najevo, že své hry bude nyní dělat na Unreal Enginu 4 a tak jsem se po vzoru MXGP 3 těšil, že konečně se hra někam posune, ale to byl omyl. Hned v prvních momentech samotného hraní jsem si říkal, že tady něco nehraje a tohle opravdu není Unreal Engine 4. Je to tak, oficiální MotoGP hra se letos přesunu na nový engine nedočkala. Bude si muset počkat ještě rok. No, dobře takže hra vypadá jako ty dvě před ní. Tratě jsou stejné, možná o nějaký ten detail lepší, ale nic závratného to není. Jezdci a motorky jsou tedy zpracováni precizně o tom žádná. Přeci jenom sem čekal něco více, třeba minimálně to co předvedlo druhé RIDE, které bylo vytvořeno stejně jako Sebastien Loeb Rally Evo, tedy co se týče prostředí. Jenže tady to opravdu zůstalo stejné, jako tomu bylo loňské ročníky. Takže změnilo se vůbec něco? Ano změnilo. Hra neběží již pouhých 30 snímků za sekundu, ale poprvé si hra pohrála s optimalizací, aby ukázala, že sice do detailů to moc nevytáhla, ale zato běží mnohem lépe, tedy 60 snímků za vteřinu. To pokládám u závodní hry jako rozhodně velké plus. Byť to, že jinak se nic moc nezměnilo, jen tak přehlížet nejde.

Po fyzikální stránce se toho také moc nezměnilo, podle mého názoru spíše nic, než něco. Ale třeba si toho jen já, nedokážu více všimnout. Nastavení fyziky a asistencí je tu prakticky stejné, jako tomu bylo minulý rok. I když si na druhou stranu říkám, jestli je opravdu nutné měnit něco, co předchozí roky fungovalo na výbornou. Hra se tedy hrála opět velmi dobře, ne-li skvěle. Ovládání je velice intuitivní, i co se týče vypnutých asistencí a fyziky nastavené na simulaci. Vše se rychle dostane do krve jako benzín do motoru. Po stránce hratelnosti, nemám hře moc co vytýkat. Je pravda, že nový engine by ji dozajista bodnul. A hra by byla minimálně svěží o nějaké ty efekty, ale holt se nedá svítit. Na větší změnu si budeme muset počkat minimálně rok. 

Mnohem zajímavější je to u nového ročníku s herními režimy. Tedy konkrétně s Kariérou. Letos jsou ve hře totiž hned dvě. Jedna je Kariéra Jezdce a ta druhá je Kariéra Managmentu. S prvním typem kariéry jsme se setkali již v předchozích dílech. Vytvoříte si vlastního jezdce, dáte mu jméno, národnost, věk, číslo a nějaké ty osobní věci jako helmu, rukavice a boty a jdete na věc. Prvně začínáte ve dvou závodech Red Bull Cup a poté již přichází nástup do klasických sezón, kdy prvně nastoupíte do Moto3 a postupně se v rámci tří sezon dostanete až do královské třídy MotoGP. V každé sezóně si pak můžete vybrat tým, za něhož budete v následující sezóně jezdit.

O to zajímavější je pak druhý režim kariéry. A to hlavně díky tomu, že je mnohem komplexnější. I zde si v první řadě, budete tvořit vlastního jezdce, za toho poté budete jezdit. Ovšem u toho to nekončí. V této kariéře jsou důležité i kredity, za ně je možné si kupovat buďto nové motocykly, či najímat lepší personál do vašeho vlastního týmu. Kromě závodění samotného vás tak čeká i nutnost starat se o svůj tým. Zde již nepodepisujete smlouvy s existujícími týmy, a tudíž je důležité hlídat si finance, jelikož výtěžek ze závodu nedostanete celý, ale něco se vám strhne za správu týmu a pokud si zapnete poškození, tak i za opravy na vašem motocyklu. Kromě toho si můžete najímat i další jezdce a mít tak celkově pokryté všechny tři kubatury, tedy Moto3, Moto2 a MotoGP. Hlavní jsou tu ty finance, které když nemáte, těžko se vám najímají další jezdci, či zlepšuje personál. Kromě toho je tu veden i kalendář, který bere v potaz i dny mimo závodní víkend. Takže se vám zobrazí, třeba že máte volno, nebo provádět nějakou aktivitu. Což může být například fitko, nějaké hry a podobně. To pak může mít vliv na statistiky vašeho jezdce a podobně. V tomhle ohledu mě MotoGP 17 velmi potěšilo. Konečně přináší opravdu komplexní kariéru se vším všudy, ale bere ohled i na jednodušší hráče s klasickou a dobrou známou kariérou jezdce. Každý si vybere, co mu více vyhovuje.

Ve hře nechybí ani ostatní režimy hry jako je samostatná Grand Prix, Sezona, či Time trial. To vše je možné hrát v rámci všech možných kubatur za všechny licencované jezdce. Můžete však zvolit i vámi vytvořeného. Kromě klasických tříd jsou tu i historické motocykly. Zde však na začátku nemáte vše odemčeno. Historické motocykly s jedzci se vám otevírají za úspěchy dosažené ve hře, ale věřte, že odemykání jezdců není nikterak složité. V podstatě se vám nový jezdec v historické třídě odemkne téměř po každém odjetém závodě.

Hra opět podporuje oba typy multiplayeru a to jak ten dnes již běžný online, tak i ten pomalu se vytrácející split-screen. A když už mluvíme o splitscreenu tomu velmi pomohl fakt, že hra v tomto ročníku jede místo 30 snímků, celých 60. Hra na rozdělené obrazovce je tak patřičně stabilní a nic vám nekazí zážitek ze hry. Nutno ale podotknout, že vzhledem ke generování dvou obrazů z jedné konzole běží hra v tomto režimu jen 30fps, tedy si ona šedesátka rozdělí po třiceti, aby byla stabilita hry zajištěna. Což mi osobně vůbec nevadí, je to i v celku logický krok. V online režimech se toho nic moc nezměnilo, opět zde platí to samé, jako pro režimy v singlu, jen s tím rozdílem, že nehrajete proti počítačem řízeným protivníkům, ale proti skutečným hřáčům.

Když už jsem zmínil onu umělou inteligenci, pak jsem poměrně na rozpacích. Jelikož můžete mít kolikrát stejnou obtížnost a jednou vám celý závod přijde snadno vyhraný a jindy máte zase problém se vůbec k prvním příčkám přiblížit. Tato nevybalancovanou mě poměrně iritovala. Přece není normální, že jeden závod můžete vyhrát pomalu z posledního místa a v dalším se nedostanete z desátého ani na páté. V tomto ohledu je rozhodně dobré odjíždět pečlivě kvalifikace a nehrát si na borce s tím, že vše vyhrajete z posledního místa, jako tomu bylo možné v minulém ročníku na běžnou normální obtížnost. To zde prostě neplatí a je dobré to mít na mysli. Každopádně nějaké to vybalancování by bylo určitě namístě.

Celkové zhodnocení

MotoGP 17 je dobrou závodní hrou a dobrým oficiálně licencovaným počinem. Letos se hra vytasila s dvěma režimy kariéry, kdy jeden je lepší než druhý. Na druhou stranu toho nepřináší nic moc nového v oblasti technického zpracování a to je zatraceně velká škoda. Přeci jenom jíst pořád dokola tu samou omáčku, byť o něco lépe dochucenou není zkrátka ono. Takže doufám, že příští rok se to s Unreal Enginem zlepší. Takhle tu máme jen trochu vylepšenou verzi toho, co tu bylo již dvakrát předtím. Byť je MotoGP 17 dobrou hrou, čekal jsem přeci jen něco víc.

Hodnocení: 7/10