The Old Republic odhaluje svět Hvězdných válek, jak ho ještě neznáte

Star Wars: The Old Republic (SWTOR)

Když se řeknou dvě slova jako Star Wars, všichni si okamžitě vybaví slavnou filmovou ságu George Lucase, z níž se postupem času stal fenomén. A tak se Star Wars dočkalo mnoha a mnoha knižních, komikových, seriálových, amatérských, a pro nás podstatných, herních zpracování.
Když si jen vezmu, kolik těch her vlastně je, asi bych nad tím dumal nejedno odpoledne, ale zavzpomínat můžeme třeba na tituly jako SW: X-Wing Alliance, SW: Galaxies, SW: Episode I. Racer, atp. Hvězdným válkám se také dostalo kabátku coby battlefieldofské akce v titulech SW: Battlefront a Battlefront 2. Avšak mezi hlavní skvosty patřili hry studia Bioware SW: Knight of the Old Republic a Knights of the Old Republic 2 Sith Lords.
Nyní po spoustě a spoustě let se vracíme do předaleké galaxie do dob Staré republiky v masovém titulu Star Wars: The Old Republic. Tento díl si taktéž vzalo pod taktovku studio Bioware, pod záštitou samozřejmě firmy Lucas Arts. Tato hra se tak stala prvním čistě online RPG z dílem právě zmiňovaného studia. A o kvalitě Bioware jistě není pochyb, za vše mluví i nedávno dokončená trilogie Mass Effect, která se stala hitem od prvního dílu. Tak jak to vlastně dopadlo?

Star Wars: The Old Republic (SWTOR)

Galaxie na dlani
Když si vezmete všechny ty online hry, kterých je dnes plný internet a jejich světy si spojíte v jeden, nedostane se vám takové rozlehlosti jako právě v The Old Republic a proč to? Právě The Old Republic vám do dlaně vloží ne jeden kontinent, ne jeden svět, ale rovnou celou galaxii. Takže když zapojíte svoje mozkové závity, dostanete obrovské číslo, jež asi činí herní svět TOR.
Pokud zůstaneme u světa této hry, dostaneme spousty krajin, terénů, podnebí a to vše v jedné hře. Navíc to vše vypadá velice líbivě, a když to srovnáme s konkurenčním World of Warcraft, který má na svém kontě miliony hráčů, tak The Old Republic je v ohledu grafickém na mnohem vyšší úrovni a WoW zkrátka může jen tiše závidět. Co se týká postav, tak jsou propracované, líbivé a každá má svůj charakter a tak to nejsou jen bezduché NPC postavy, od kterých přijímáte úkoly.
Star Wars: The Old Republic (SWTOR)Vlastní tvorba postavy je pak vlastní kapitolou. Vše si můžete upravit podle svého gusta, a tak se málo kdy stane, spíše vůbec, že v tomto rozlehlém světě narazíte na úplně stejnou postavu, někoho úplně jiného. A tak se tím pádem rozrůstá opravdu velký svět, s velkou rozmanitostí prostředí a postav.

Kdysi dávno v jedné předaleké Galaxii
Těmito slovy asi začíná každý z šesti Star Wars filmů, ovšem u her tomu není jinak a tak i v MMORPG The Old Republic zazní ona hymna s větou „Kdysi dávno v jedné předaleké Galaxii“. Hra se také stává výjimkou v tomto ohledu, jelikož před slavnou větou Vás dostane hned několik trailerů, jestli chcete videí, ze začátku války Staré Republiky s Impériem. Jestli se vám tento konflikt zdá podobný, tak vás mysl neklame. Vždyť v podobném konfliktu se odehrává i původní trilogie z dílen G. Lucase. No zřejmě se minulost opakovala.

Hra samotná disponuje příběhem zařazeným přesně do období Staré Republiky. A příběh je to nadmíru povedený. Ale říct vám, jak vše probíhá, by bylo nad moje síly. Hra je velice rozsáhlá s různými dějovými liniemi, kde každá se týká jednotlivého povolání a také strany síly. Ve hře jde samozřejmě především o konflikt mezi temnou a světlou stranou síly. A ať už hrajete za udatného rytíře Jedi, nebojácného vojáka republiky nebo nelítostného Sitha. Každá rasa a povolání má své kouzlo a tak si každý hráč přijde na své.

No a jak to vše skončí? To je zřejmě ještě ve hvězdách. Jisté je, že ať už hrajete za kohokoliv, hru pokud nezaložíte skupinu, hrajete sami za sebe. Nestane se vám tudíž, že běžíte „přes půl mapy“ a najednou přiběhne jiný hráč a kupříkladu předmět co jste měli donést svému mistrovi, vám vyfoukne, jako se tak stává ve World of Warcraft. Takže Bioware nezklamal a na originalitu nezapomněl.

Star Wars: The Old Republic (SWTOR)

Blastery a lightsabery
Ať si ve hře zvolíte jakoukoliv postavu, hrát se vám bude skvěle. TOR totiž je tím klasickým RPG, ve kterém se bez použití schopností neobejdete, takže styl: běž a trhej, sekej a střílej, tady prostě neobstojí. Navíc by hra takovým stylem byla velice stereotypní, a tak jde schopnostmi utvářet velice líbivá komba, a The Old Republic tak nabírá úplně jiné úrovně. Herní prostředí je ovšem tradiční a podobné je k vidění, i třeba v několikrát zmíněném World of Warcraft, to ovšem není slabinou, jelikož si žádný MMO hráč nemusí zvykat na nové herní mechanizmy.Star Wars: The Old Republic (SWTOR)

Pokud však spoutáme hraní samotné s příběhem, jsme opět někde úplně jinde a zde asi vítězí The Old Republic nad všemi ostatními. Ve hře totiž neběžíte jen k NPC stisknete klávesu a hurá plnit úkol. Zde každý úkol předchází rozhovor, ve kterém sami odpovídáte a kde podle vašeho rozhodnutí dále příběh směřuje. Navíc vás každé rozhodnutí posuje směrem k danému přesvědčení postavy. Pokud bych vzal rytíře Jedi, tak pokud bude kašlat na kodex řádu, ukazatel popluje směrem k temné straně, a naopak.

Co vás však může zarazit je celková funkčnost hry. To znamená, že pokud nemáte vše, co k jejímu spuštění potřebujete, hra nepoběží a věřte, že nestačí jen splňovat HW požadavky. Pro správnou funkčnost potřebujete mít hlavně aktualizované softwarové vybavení počítače, čímž myslíme hlavně ovladače grafických karet, directx a další hrám známé prográmky a drivery.

ShrnutíStar Wars: The Old Republic (SWTOR)
Star Wars: The Old Repulic je hrdým následovníkem všech titulů s touto značkou, a navíc je posouvá mnohem dále. Hraje se to dobře, vypadá to dobře. No co by se tomu dalo vytknout, jsou jen problémy, které v současné době jsou stále patrné, ale je třeba doufat a hlavně věřit, že vývojáři dají vše do pořádku a tuto hru ovládne opravdu velká komunita. Byla by škoda, kdyby tato hra neměla úspěch, jelikož se dá říct, že se jedná o jedno z nejlepších MMO všech dob a nabídka charakterů v ní je opravdu vysoká. Nelze také do budoucna vyloučit velké množství datadisků a různých DLC, které zážitek z hraní TOR ještě více umocní.

Klady:
- Příběh
- Hratelnost