Byl jednou jeden malý Lišák, jmenoval se Lucky a ten měl starší sestru Lyru. Jednoho krásného dne Lucky vyhlížel svou sestru, která se zrovna vracela z dobrodružné výpravy, když se stala nehoda a Lyra se zřítila ve svém letadle. Luckyho zděšené oči se rozzářili radostí, když zjistil, že Lyře se nic nestalo. Dokonce se jí podařilo najít bájnou Knihu věků. Avšak Lyra nebyla jediná, jež po této prastaré relikvii pátrala. Po knize prahla i pošahaná rodinka kočičáků, jímž velel vyšinutý a krutý kocour Jinx. Během roztržky se něco stalo. Kniha se rozevřela a začala do sebe vtahovat vše živé v její blízkosti. V ten moment to byli všichni kromě Luckyho, ten se ale hrdinně vrhnul vstříc víru, který nasával bandu zlořádů a jeho sestru, aby právě svou sestru mohl zachránit. To se mu nakonec daří, ale sám je lapen v Knize věků.

To by byl ve zkratce úvod do Luckyho příběhu. Měl bych zmínit fakt, že Kniha věků je mocná relikvie, která může ovlivňovat dění v Luckyho světě, ale zároveň i v dalších čtyřech světech, které Kniha popisuje. Což ve spojení s proradnou kočičí rodinkou znamená pohromu pro všechny přítomné světy, jelikož Jinx touží po jediném a tím je ovládnutí všech světů, které Kniha spojuje. Lucky se tak stává jediným možným hrdinou, který může takové katastrofě zabránit. Z toho nám vlastně vyplívá i název hry je to příběh o hrdinných skutcích lišáka Luckyho, který je tu vlastně takovým ochráncem světa, takovým místním Supermanem. Takže z toho název Super Luckys Tale. Hra, která mě při svém představení velmi mile překvapila, co by nová značka pro konzoli od Microsoftu, Xbox One.

Tato roztomilá plošinovka byla launchovým titulem pro konzoli Xbox One X a já tak pochopitelně hru na ničem jiném ani nezkoušel, byť se to nabízelo, ale proč si hru nevychutnat v tom nejlepším dostupném. Hra v tomto případě běží v nativním 4K tj. 3840x2160p a v šedesátce snímků za vteřinu. To je technický strop u dnešních her. Lucky sice není fotorealistickou hrou, je silně stylizován do jakési 3D cartoonové podoby, ale to je jedině dobře. Hře to náramně sluší a v té míře ostrých textur a detailů velmi rychle zjistíte, že i v takovéto hře je na co se koukat. Každý ze čtyř dostupných herních světů nabízí originální prostředí, jež jsou velmi kvalitně zpracované, avšak mají svou temnou stránku, ale k tomu až za chvíli. Samotný lišák působí živě a plný energie, která z něj přímo čiší, jde o ryze zábavný plošinovkový charakter. Je tu sice znát důraz na mladší publikum, ale na druhou stranu hra v některých částech není vůbec jednoduchá a i já jsem se nejednou navztekal. Abych shrnul technickou stránku hry, tak k ní není třeba žádných výtek, zde je vše vytvořeno s láskou a precizností.

Po stránce hratelnosti jde o ryzí plošinovku s logickými prvky a nějakou tím puzzlem. Ovládání je velmi dobře nadefinované, jediné co občas zlobí je nastavení kamery. Ne že by se nějak šíleně motala, to ani ne. Právě na opak. Kamera je v 3D pasážích uzamknuta do cca 3 pozic jinak je izometricky umístěna. Což může představovat v některých skákacích pasážích potíž se trefit na plošinu, byť se mi to zase tak často nestávalo. Zase je tu spousta oldschoolově stylizovaných levlů, kdy vidíte pouze „2D“ pohled na daný level a zde se pochopitelně nestane, že byste se netrefili, maximálně skočíte moc brzy nebo pozdě. Tyto levely jsou vždy plné nástrah a vyžadují dobré načasování, jinak vás to bude stát život. 3D levely jsou volnější a obsahují vždy i nějaký ten vedlejší úkol.

Vlastně hra si zakládá na tom, že pro postup do dalších levelů musíte mít dostatečný počet čtyřlístků, ty můžete z jednoho levelu získat až čtyři. První z nich vždy dostanete za postup na konec dané úrovně. Druhý lístek se ukrývá v dungeon levelu, který se nachází vždy někde ukrytý. Třetí lístek získáte v daném levelu za to, že posbíráte 300 mincí. Poslední čtyřlístek je pak odměnou za nalezení všech písmen, z nichž se skládá slovo LUCKY. Ještě je možnost získávat čtyřlístky jedním způsobem a to jsou bonusová kola. Ta jsou většinou tvořena nějakým speedrun levelem, či puzzlem. Na každém světě se pak nacházejí pod různým počtem. Nikdy by se vám však nemělo stát, že byste se nějak vysloveně zasekli a nehnuli se z místa. Super Luckys Tale se hraje velmi dobře.

Mluvil jsem v rámci hry o úkolech v 3D ševelech. Ty mohou být jistým osvěžením při tom klasickém hopsání a plnění hlavního zadání. Jednou pomůžete farmářovi pochytat kuřata, jindy přemůžete neposedné krtčí hochy a tak dále. Kromě těchto aktivit na vás ve hře čekají i boss levely. Ty jsou pochopitelně náročnější a kladou daleko větší důraz na přesné ovládání a načasování, ale zase jich není moc. V každém světě je takové kolo pouze jedno, až do samotného finále. Jak jsem zmínil tak level design je poměrně nápaditý a nikdy jsem se necítil, že bych upadl do nějakého stereotypu. Avšak kol v daném světě není mnoho, řekl bych, že jich bude do osmičky.

Což když si spočítáte, tak vám vyjde, že hra pokud se vám bude dařit na první dobrou, není moc dlouhá. Můžete ji mít sfouklou za 8 hodinek, ale pokud chcete mít vše dohrané na 100% a získat veškeré čtyřlístky, pak se to číslo může vyhoupnout klidně na dvojnásobek. Což když si vezmete, že hra je na novou hru poměrně levná, celkem solidní číslo.

Trochu mě i zamrzelo, že byť jsou levely poměrně nápadité, tak mi tu chybí trochu větší variabilita základních nepřátel, kteří se většinou odkazují na roztomilou housenku, šílenou kytku, která plácne xichtem do hlíny a nasranou vosu střílející žihadla. Ještě se zde najdou protivníci, kteří jsou odkázáni na daný svět, ale ty nám počet příliš nezvedají. Tím nechci říci, že by hra i tak nebyla zábavná. Vezměte si takového instalatéra Mária, ten v základu těch nepřátel proti sobě také moc nemá a funguje to dobře.

Při pohledu na tuto novou značku jako celek jsem s hrou poměrně spokojen. Je zábavná, je veselá, hravá a graficky nádherná. Má své chyby, ale nic zásadního, co by vám nějak mohlo pokazit požitek z hraní. Velmi mě potěšil i fakt, že tentokrát v Microsoftu mysleli na to, že hra je cílená na menší publikum a hra je tak i lokalizována do češtiny, což je jenom dobře.

Super Luckys Tale je malebná plošinovka plná krásných animovaných scenérií s texturami ostrými jako břitva, díky výkonu nového Xbox One X. Nabízí zábavnou a chytlavou hratelnost. Krásná prostředí a veselého lišáka v hlavní roli. Velkým plusem této hry je česká lokalizace a nižší cena. Co by launchový titul pro Xbox One X hra dozajista nezklamala a užijí si ji i majitelé starších konzolí Xbox One. Kdyby byla hra trochu delší, tak bych se vůbec nezlobil.